Akio Toyoda: "Milcząca większość zastanawia się, czy pojazdy elektryczne to jedyna opcja"

Szef Toyoty Akio Toyoda pozostaje niezłomny w kwestionowaniu elektromobilności jako jedynego słusznego rozwiązania. Podczas niedawnego wystąpienia w Tajlandii stwierdził, że nie jest odosobniony w takich poglądach.

Akio Toyoda, president of Toyota Motor Corp., gestures while posing for photographs during a news conference at the company's showroom in Tokyo, Japan, on Tuesday, Dec. 14, 2021. The worlds biggest carmaker is planning to invest 4 trillion yen ($35.2 billion) to supercharge its EV push, with a target to sell 3.5 million units annually by the end of the decade, according to Toyoda. Toyota will roll out 30 electric models by 2030, a step up from a prior plan to introduce 15 EVs globally by 2025. Photographer: Kiyoshi Ota/Bloomberg via Getty ImagesAkio Toyoda, prezydent koncernu Toyota
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Aleksander Ruciński

Toyoda uważa, że należy do "milczącej większości" osób z branży motoryzacyjnej, które kwestionują elektromobilność jako jedyną drogę rozwoju. Podczas niedawnej rozmowy z reporterami w Tajlandii po raz kolejny podkreślił, że jest zwolennikiem rozwoju wielu różnych technologii, w szczególności hybryd, zamiast marginalizowania silników spalinowych.

Ludzie zaangażowani w przemysł samochodowy to w dużej mierze milcząca większość – powiedział dziennikarzom Toyoda. – Ta milcząca większość zastanawia się, czy pojazdy elektryczne są naprawdę w porządku jako jedna opcja. Ale taki jest ogólny trend, więc nie mogą mówić głośno... Właściwa odpowiedź jest nadal niejasna, nie powinniśmy więc ograniczać się tylko do jednej opcji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Corolla Cross – rozsądna, ale czy to wystarcza?

Podczas niedawnej prezentacji koncepcji elektrycznego Hiluxa Toyoda podkreślił, że prawdziwym wrogiem ludzkości jest emisja dwutlenku węgla, a nie konkretny rodzaj napędu.

– Pojazdy typu BEV nie są jedynym sposobem na osiągnięcie światowych celów neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla – stwierdził Toyoda.

– W Toyocie wierzymy w tworzenie pełnego portfolio produktów ograniczających emisję dwutlenku węgla dla naszych klientów, począwszy od hybrydowych pojazdów elektrycznych, pojazdów elektrycznych typu plug-in, samochodów elektrycznych i pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi – dodał szef japońskiej marki.

Wybrane dla Ciebie
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić