Akademia WRC

Już w 2011 roku rusza zupełnie nowa, bazowa seria Rajdowych Mistrzostw Świata. Do jej tworzenia intensywnie  zaangażowały się władze FIA oraz promotor WRC, czyli North One Sport. Na co mogą liczyć kibice i kierowcy od przyszłego sezonu ?

Ford Fiesta R2sFord Fiesta R2s
Krzysztof Monczak

Akademia WRC będzie pierwszym stopniem w drabinie WRC dla młodych kierowców. Kierowcy, którzy za kilka lat mają stać się gwiazdami rajdów na miarę Sebastiana Loeba, będą mieli okazję rozwijać swój talent na międzynarodowych trasach w sposób bardzo efektywny, zwłaszcza pod względem kosztów.

Nowa seria ma wykorzystać najlepsze elementy z klasy J-WRC, w której kierowcy z aktualnej czołówki, tacy jak: Sebastian Loeb, Dani Sordo, a także świetnie prezentujący się w ostatnim sezonie Sebastian Ogier, odnosili pierwsze poważne sukcesy. Nowy poziom szkolenia i rozwoju ma zapewnić miedzy innymi program Pirelli.

Akademia WRC to seria, w której wszyscy kierowcy będą korzystać z tych samych aut. Wybór padł na Forda Fiestę R2s. Zostanie on przygotowany przez firmę M-Sport. Aby stawka była jeszcze bardziej wyrównana, auta będą wyposażone w takie same komplety opon Pirelli.

Oczywiście w dzisiejszym świecie pod wszystkim muszą podpisać się księgowi. W tym wypadku muszą potwierdzić wydatek 118 tysięcy funtów za cały sezon startów. Do tego dochodzą koszty związane z zakwaterowaniem, transportem, utrzymaniem zespołu i pokryciem kosztów awarii i napraw po kraksach.

Obecnie pewną nagrodą dla zwycięzcy całej serii jest bonus pieniężny zawierający szkolenie o wartości 500 tysięcy euro. Więcej informacji, kalendarz i regulamin będą znane w najbliższych tygodniach. Kierowcy mogą już od 26 października rejestrować swoje zgłoszenia.

Źródło: WRC

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik