Szybszy od Californii, M3 i 911 Turbo – Ac Schnitzer John Cooper Works Eagle (2011)

Na organizowanej przez SportAuto imprezie o nazwie TunerGP pojawiło się przerobione przez Schnitzera Mini, które osiągnęło na Hockenheim czas lepszy niż BMW M3, Ferrari California czy też Porsche 911 Turbo (996). Co szczególnego jest w tym małym aucie?

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Eagle powstał na bazie Mini John Cooper Works. Jego sportowy wygląd i agresywne malowanie, to tylko wierzchołek góry lodowej. W rzeczywistości zmian jest mnóstwo, a szary matowy lakier i szachownice na bokach autka, to tylko ozdobniki.

Ac Schnitzer zmienił przedni zderzak i dodał listwy boczne, tylny spojler i tylny „dyfuzor” z włókna węglowego. Ale to nie wszystko z kompozytu węglowego. Z tego materiału są również pokrywa silnika i drzwi. Zmieniono nawet lusterka. Elementy te pozwoliły nieco odchudzić Mini, ale to jeszcze nie było to, czego oczekiwali inżynierowie.

Obraz

Kolejnym etapem było wymontowanie zbędnych części wyposażenia wnętrza (np. tylnej kanapy), a także wstawienie bocznych i tylnej szyby z Makrolonu® oraz wspawanie klatki bezpieczeństwa. To znowu dało kilkukilogramową oszczędność.

Zamiast na seryjnych JCW jeździ teraz na równie lekkich, ale 18-calowych kołach ze sportowymi oponami o rozmiarze 225/35 R 18.

Obraz

Usunięto też seryjne przednie fotele, których miejsce zajęły sportowe siedzenia. Dodatkowo skrócono drążek zmiany biegów oraz zmieniono pedały na aluminiowe.

Gdy zakończono etap przebudowy nadwozia i wnętrza, mechanicy wzięli się za podwozie i silnik. Nowe zawieszenie przygotowane przez firmę tuningową ma możliwość regulacji wysokość (czy innych parametrów też – nie wiadomo). Tuner zaprojektował również nowy stabilizator.

Z kolei skonstruowany przez BMW wspólnie z PSA 1,6-litrowy doładowany silnik ma nową turbosprężarkę i międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego. Jest oczywiście sterowany nowym oprogramowaniem. Również dzięki nowemu sportowemu „wydechowi” jednostka napędowa zyskała na mocy. Teraz wynosi ona 260 KM przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 340 Nm przy 2950 obr./min.

Obraz

Mechanicy zatroszczyli się też o sprzęgło. Stare wylądowało w magazynie, a w jego miejscu wstawiono sportowy wytrzymalszy zespół. Na osiągi, podobnie jak sprzęgło, ma też wpływ sportowy mechanizm różnicowy o ograniczony poślizgu.

Wszystkie wyżej wymienione usprawnienia sprawiły, że samochód zmniejszył swoją masę o 80 kg.

Stuningowane przez Ac Schnitzer Mini od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,80 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.

Podczas TunerGP Schnitzer Eagle osiągnął czas okrążenia na Hockenheim wynoszący 1:13,341 min. To o 0,20 s lepiej od Ferrari Californii, o 0,70 s lepiej od BMW M3 i o 1,30 s szybciej od Porsche 911 Turbo (996).

Obraz

Wadą Coopera spreparowanego przez tunera z Aachen jest wysoka cena wynosząca 62 000 euro! Opisywane „wozidełko” jest prototypem, ale Ac Schnitzer liczy, że nie skończy się na jednym aucie.

Dane techniczne


  • Typ: R4, BMW/PSA N14B16T0
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 260 KM przy 5000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 162,70 KM/l (seryjny – 132,04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 2950 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na przednie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 316 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 280 mm
  • Koła przednie: 7,5 x 18”
  • Koła tylne: 7,5 x 18”
  • Opony przednie: 225/35 R 18
  • Opony tylne: 225/35 R 18

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1050 kg (- 80 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 5,36 kg/KM)
  • Długość: 3714 mm
  • Szerokość: 1683 mm
  • Rozstaw osi: 2467 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,80 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/hblock position=\inside7766/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam