Abt Volkswagen Beetle Cabrio 2.0 TSI Power (2013)

Już od roku można poddawać zmianom Volkswagena Beetle’a w zakładach firmy Abt, ale dopiero od niedawna tuner ten oferuje pakiet podnoszący moc 200-konnego 2-litrowego silnika stosowanego w tym niewielkim aucie. Oto Beetle Cabrio z najmocniejszą jednostką.

Abt Volkswagen Beetle Cabrio 2.0 TSI Power (2013)
Olgierd Lachowski

29.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:39

Volkswagen produkuje już drugą generację Beetle’a. Cukierkowy poprzednik nie przyjął się najlepiej na rynku, więc Niemcy nieco zmienili koncepcję wozu i postawili na bardziej męskie rysy nadwozia. Tak czy inaczej Beetle nie jest w stanie zastąpić w codziennym użytkowaniu Golfa. Przyjemnością może być jednak jazda tym samochodem, szczególnie jeśli pod maską kryje się w miarę mocny silnik.

Obraz

W palecie jednostek napędowych stosowanych w Beetle’u jest 2-litrowy motor z turbodoładowaniem, który w wersji seryjnej rozwija moc 210 KM przy 5300-6200 obr./min. Moment obrotowy wynosi w nim 280 Nm w zakresie od 1700 do 5200 obr./min.

Renomowany tuner Abt daje możliwość podniesienia mocy jednostki napędowej do 240 KM przy 6000 obr./min i momentu obrotowego do 340 Nm przy 2400-4800 obr./min.Jest to możliwe po wgraniu nowego oprogramowania silnika. Co więcej, niemiecki warsztat zapewnia, że zużycie paliwa pozostaje na tym samym poziomie co w wersji seryjnej.

Obraz

Taki właśnie silnik znajduje się w przedstawionym na zdjęciach Beetle’u Cabrio. Ponadto tuner dokonał w tym aucie szeregu innych zmian. Maszyna została obniżona o 30 mm za sprawą sportowych, sztywniejszych sprężyn. Założono też wydajniejsze przednie hamulce z tarczami o średnicy 345 mm.

Karoseria Volkswagena otrzymała niewielki pakiet stylistyczny obejmujący przedni spojler, brewki na reflektorach, listwy na progi, a także nakładkę ozdobną pod tylny zderzak imitującą dyfuzor.

Obraz

Wymieniono również fabryczne koła na nowe. Niestety, po raz któryś zastosowano felgi DR, czyli obręcze o niesymetrycznym wzorze, które Abt produkuje tylko na jedną stronę samochodu. Oznacza to, że po jednej stronie wozu koła kręcą się „z wiatrem”, a z drugiej „pod wiatr”. Zarówno z przodu, jak i z tyłu felgi mają rozmiar 9,0 x 20” i są obute w opony 245/30 R 20.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka VGT
  • Moc maksymalna: 240 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,97 KM/l (seryjny – 105,85 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 2400-4800 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 9,0 x 20”
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 245/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1487 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,20 kg/KM (seryjny – 7,08 kg/KM)
  • Długość: 4278 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Wysokość: 1456 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2537 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,00 s
  • Prędkość maksymalna: 230 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: facebook (foto)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)