Żuk dostaje skrzydeł – JE Design Beetle 2.0 TSI Sport (2012)
Coraz bardziej rozpędza się tuningowy cyrk dotyczący nowego Volkswagena Beetle’a. Różne firmy prezentują kolejne odmiany silnikowe i pomysły na przeróbki tego auta. W dzisiejszym wpisie o samochodzie podkręconym przez JE Design.
03.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:58
Coraz bardziej rozpędza się tuningowy cyrk dotyczący nowego Volkswagena Beetle’a. Różne firmy prezentują kolejne odmiany silnikowe i pomysły na przeróbki tego auta. W dzisiejszym wpisie o samochodzie podkręconym przez JE Design.
Pierwszym krokiem w zmianach przeprowadzonych w Beetle’u było założenie nowych felg Tornado o rozmiarze 8,0 x 19”. Obuto je w opony 235/35 R 19 z przodu i z tyłu. Komplet kół kosztuje 3702 euro.
Drugim punktem było dodanie niewielkiego fartucha pod tylnym zderzakiem imitującego dyfuzor (cena – 476 euro) oraz wymiana końcówek rur wydechowych wraz z tylnym tłumikiem na nowe (koszt 952 euro).
Trzecim elementem była wymiana fabrycznych sprężyn zawieszenia na sztywniejsze i krótsze (z przodu o 35 mm, z tyłu o 30 mm). Ich zestaw kosztuje 289 euro.
Ostatnią, ale chyba najistotniejszą rzeczą jest nowy sterownik silnika. W tym wozie znajduje się 2-litrowa, turbodoładowana jednostka napędowa, którą umieszczono z przodu poprzecznie. Fabryczny motor miał moc 200 KM przy 5100 obr./min i moment obrotowy 280 Nm w przedziale 2800-5100 obr./min. Po wymianie ECU jednostka silnikowa ma moc 240 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 310 Nm. Na moduł sterujący nabywca musi wyłożyć 1280 euro.
Dzięki modyfikacjom nowy żuk przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,90 s (seryjny w 7,50 s) i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h (fabryczny – 223 km/h).
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 240 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 120,97 KM/l (seryjny – 100,81 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 8,0 x 19”
- Koła tylne: 8,0 x 19”
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 235/35 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1439 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,00 kg/KM (seryjny – 7,20 kg/KM)
- Długość: 4278 mm
- Szerokość: 1808 mm
- Wysokość: 1456 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2537 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,90 s
- Prędkość maksymalna: 240 km/hblock position=\inside6499/block
Źródło: automobilesreview