Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - umowa podpisana

Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - umowa podpisana

Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - zawarcie umowy
Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - zawarcie umowy
Piotr Ślusarczyk
30.08.2012 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:50

Nowa fabryka silników od 2015 roku produkować będzie 150 000 jednostek napędowych rocznie. Volkswagen zrealizuje tym samym swoje cele i wcześniej zawarte porozumienia.

Nowa fabryka silników od 2015 roku produkować będzie 150 000 jednostek napędowych rocznie. Volkswagen zrealizuje tym samym swoje cele i wcześniej zawarte porozumienia.

W 2011 roku Volkswagen zawarł umowę z rządem rosyjskim. Jej postanowieniem było, że od 2016 roku co najmniej 30% produkowanych w Rosji samochodów będzie mieć silniki również wytwarzane na miejscu.

Poza tym rynek rosyjski jest po prostu dla Volkswagena bardzo ważny. Wspomina zresztą o tym sam prezes zarządu Volkswagen AG - Martin Winterkorn:

Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie. Do 2018 roku chcemy sprzedawać tutaj rocznie pół miliona samochodów. W tym celu zainwestujemy ponownie około miliarda euro w lokalną produkcję i nowe modele. Nasza nowa fabryka silników pokazuje, że koncern Volkswagen pozostaje mocnym motorem rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej rosyjskiej gospodarki.

W nową fabrykę Volkswagen zainwestuje około 250 mln euro. Obiekt umiejscowiony w Kałudze produkować będzie 150 000 silników EA211 rocznie. Szczególnie skupi się na składaniu silników o pojemności 1,6 l. Fabryka o powierzchni 30 000 m[sup]2[/sup] zaopatrywać będzie w silniki Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowogrodzie.

Koncern Volkswagen buduje fabrykę silników w Rosji

Koncern Volkswagen rozwija swoje możliwości produkcyjne w Rosji. Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG i Anatolij Artamonow, gubernator obwodu Kaługa, podpisali w Moskwie umowę o budowę fabryki silników w Kałudze. Koncern Volkswagen zainwestuje około 250 mln euro w nowy zakład, w którym od 2015 roku będzie produkowana nowoczesna generacja silników EA211. Wydajność produkcyjna przewidziana jest na 150.000 jednostek rocznie. Fabryka silników powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów Volkswagena w Kałudze.

„Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie. Do 2018 roku chcemy sprzedawać tutaj rocznie pół miliona samochodów. W tym celu zainwestujemy ponownie około miliarda euro w lokalną produkcję i nowe modele” – powiedział prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG przy podpisywaniu umowy. „Nasza nowa fabryka silników pokazuje, że koncern Volkswagen pozostaje mocnym motorem rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej rosyjskiej gospodarki.” Silnik, który będzie produkowany w Kałudze, to 1,6-litrowa jednostka napędowa serii EA 211, w której zawarte są najnowsze rozwiązania technologiczne koncernu Volkswagen.

Volkswagen zainwestuje około 250 milionów euro w nowy zakład w Kałudze, który zajmie powierzchnię 30.000 metrów kwadratowych. W 2015 roku fabryka będzie zaopatrywała w silniki zakłady produkcyjne Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowgorodzie. Planowany zakres produkcji obejmuje korpusy silników, głowice silników ze zintegrowanym montażem, wały korbowe oraz kompletny montaż silników.

Budową fabryki silników Volkswagen rozszerza swoje przemysłowe zaangażowanie w Rosji. Jednocześnie koncern realizuje uzgodnione z rządem rosyjskim pod koniec maja 2011 roku cele dodatkowego porozumienia, które przewiduje,  iż od 2016 roku co najmniej 30 procent produkowanych w Rosji samochodów będzie wyposażonych w produkowane na miejscu silniki.

Dotychczasowe inwestycje koncernu Volkswagen w Rosji wynoszą około miliarda euro. Aby także w przyszłości być w stanie zaspokoić rosnący popyt rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, koncern planuje zainwestować w Rosji do 2018 roku kolejny miliard euro w rozwój nowych, dostosowanych do rynku produktów, kolejne lokalizacje produkcji oraz uzgodnioną dzisiaj budowę fabryki silników w Kałudze.

  • Slider item
  • Start der Volkswagen Vollproduktion am Dienstag (20.10.2009) im Volkswagenwerk in Kaluga / Russland. Ein VW-Mitarbeiter säubert ein VW-Logo. Photo: Volkswagen / Friso Gentsch
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Nowa fabryka silników Volkswagena w Rosji - zawarcie umowy
[1/7]

Źródło: Volkswagen

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)