Polska policja prężnie się rozwija. Nie tak dawno pisaliśmy o zakupie 75 nowych, nieoznakowanych 220-konnych radiowozów z wideorejestratorami. Teraz policja zmienia swoje logo i w związku z tym inwestuje ogromne pieniądze.
Polska policja prężnie się rozwija. Nie tak dawno pisaliśmy o zakupie 75 nowych, nieoznakowanych 220-konnych radiowozów z wideorejestratorami. Teraz policja zmienia swoje logo i w związku z tym inwestuje ogromne pieniądze.
Nowe logo policji zwyciężyło w konkursie przeprowadzonym przez Pracownię Badań i Innowacji Społecznych Stocznia. Zbierano opinie obywateli i policjantów nie tylko na temat samego logo, ale także na temat wyglądu komend i posterunków policji.
Finalny projekt jest autorstwem zespołu Idee z Katowic i spełnia wymagania postawione przez policję. Symbol graficzny jest rozwinięciem wcześniejszego symbolu, w dużo bardziej uproszczonej formie. Wraz z wprowadzaniem nowego logo policja rozpocznie program standaryzacji.
Będzie on przebiegał w latach 2013-2015 i tylko w tym okresie wyremontowane zostaną komendy oraz komisariaty, powstaną także nowe obiekty policyjne. Łączny budżet przewidziany na tę inwestycję wynosi około miliarda złotych.
Chodzi o to, żeby posterunki policji wszędzie wyglądały podobnie, aby zawsze można było łatwo je znaleźć, niezależnie w jakim mieście. Pomysł jest dobry, ale miliard złotych to przerażająca kwota. Co sądzicie o nowym logo policji?
Źródło: WirtualneMedia