Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Mazda CX-5 oraz Mazda 2 - przyszedł czas na zmiany

Mazda CX-5 oraz Mazda 2 niedawno zostały poddane pewnym modyfikacjom. W przypadku modelu CX-5 mamy do czynienia z faceliftingiem, który zmienił nieznacznie wygląd tego samochodu, ale też wprowadził szereg nowych rozwiązań technicznych. Mazda 2 z kolei przeszła skromniejsze udoskonalenia, niemniej są one warte uwagi. O czym mowa? Zapraszam na film!

Mazda CX-5 oraz Mazda 2 — test

Mazda CX-5 jest na rynku od 2012 roku. Obecna, druga już generacja przeszła niedawno facelifting. Zmiany wizualne ograniczyły się do subtelnego odświeżenia zderzaków, atrapy chłodnicy, a także reflektorów i tylnych lamp. Mamy też nowsze multimedia oraz powiększony bagażnik. Kierowca będzie mieć też do dyspozycji więcej systemów dbających o komfort i bezpieczeństwo.

Kolejne zmiany nie są już widoczne gołym okiem. Odczujemy je dopiero podczas jazdy. Zawieszenie w tym samochodzie zostało przeprojektowane tak, aby dać więcej komfortu podczas jazdy. Dodatkowo Mazda CX-5 jest też lepiej wyciszona, a fotele zostały zmodyfikowane, by kierowcy i pasażerom podróżowało się jeszcze wygodniej.

Mazda 2 nie została poddana zmianom wizualnym. Najwięcej nowości jest pod maską, ponieważ teraz ten model będzie napędzany przez lekko zmodyfikowany silnik Skyactive-G, którego zmiany konstrukcyjne mają zapewniać niższe zużycie paliwa. Wszystko za sprawą lepszej kompresji oraz zastosowania technologii spalania z ukośnym zawirowaniem mieszanki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: nowa Kia Sorento ma zalety poprzedniczki i w końcu stała się hybrydą Test: Hyundai Elantra Executive - najbardziej niezwykłe ze zwykłych aut Audi Q3 - polska premiera [pierwsza jazda autokult.pl] Vlog: Kia EV6 AWD – Koreańczycy mogą sporo namieszać Porsche 718 Boxster, Alpine A110S, Toyota Supra - pojedynek trzech podejść (cz. 1.) Test: Audi A7 Sportback 55 TFSI e – spalinowy, gdy nikt nie patrzy Volkswagen California Beach 2.0 TDI BiTurbo DSG - test Porsche Panamera Sport Turismo Turbo vs Audi RS 6 Avant. Starcie dwóch super-kombi Mazda CX-5 2,0 Skyactiv-G SkyENERGY – sky is the limit? [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Volkswagen Polo po liftingu - więcej gadżetów Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Puma ST vs Puma 1.0 - naukowcy znowu to zrobili

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: Mercedes C 220 d 4Matic All-Terrain - jeśli Klasa C, to tylko z tym silnikiem Test: Ford Grand Tourneo Connect - nie polegaj na pierwszym wrażeniu Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Pierwsza jazda: Kia EV6 GT. Sprawdzam najtańsze 500+ na rynku Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: "Duży Range Rover" - złoty i nieskromny Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło... Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego