Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300

Podczas targów Intermot Yamaha zaprezentowała czterocylindrowe rzędówki: XJR1300 i XJR1300 Racer, które prezentują efekty ostatniej współpracy z najlepszymi customizerami na świecie.


Yamaha XJR1300 jest ikoną, która jest w świecie motocyklowym od 20 lat. W 2015 roku XJR powraca w nowej generacji. Od pięciu lat Yamaha blisko współpracuje z wieloma profesjonalnymi customizerami motocykli, produkując serię pojazdów koncepcyjnych. Te projekty noszą nazwę „Yard Built”. Współpraca ta dostarczyła wiele inspiracji do rozwoju jednośladów, dlatego Yamaha postanowiła włączyć wzornictwo typu custom do fabrycznej produkcji swoich motocykli.
Wąski, inspirowany motocyklami torowymi zbiornik paliwa odsłania 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik, a pojedyncze siedzisko nadaje XJR 2015 wygląd motocykla custom. Całość uzupełniają czarny wydech 4–2-1, tłumik i konstrukcja tylnej ramy pomocniczej. Pozostałe, dostępne w standardowym wyposażeniu elementy w stylu custom nawiązują do motocykli sportowych z lat 70., jak np. aluminiowa, polerowana osłona boczna z siatką, zwężana aluminiowa kierownica i kompaktowy reflektor.
Napędzający XJR 2015, 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik DOHC dostarcza moc 98 KM i moment obrotowy 108 Nm. Jednostka jest zamontowana w stalowej ramie kołyskowej w sposób, który ma tłumić wibracje powstające podczas jazdy. Płynną jazdę mają wspomagać wewnętrzne golenie przedniego zawieszenia z powłoką DLC (Diamond-like Carbon) redukujące tarcie oraz tylne zawieszenie marki Öhlins.

XJR1300 został zaprezentowany również w wersji cafe racer. Wykonane z karbonu owiewka i krótki przedni błotnik mają być hołdem dla legendarnych café racerów z lat 70., a zadaniem mocowań kierownicy typu clip-on jest pomoc w zachowaniu właściwej pozycji podczas jazdy. Piękno sportowego, pojedynczego siedziska ma jeszcze bardziej uwydatniać karbonowa pokrywa.
Yamaha XJR1300 — galeria zdjęć
Yamaha XJR1300 Cafe Racer — galeria zdjęć


Polecane przez autora:
- Yamaha MT-07 Moto Cage z polskim akcentem
- Gorąca nowość: 300-konne Kawasaki Ninja H2
- Shoei NXR - test kasku motocyklowego
Ten artykuł ma 1 komentarz
Pokaż wszystkie komentarze