Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Toyota Prius Plug-in Hybrid po 10 dniach. Zobacz, ile zużyła paliwa i prądu po 1000 km

Test Toyoty Prius Plug-in Hybrid już na półmetku. Po 10 dniach udało się pokonać 1000 km, z czego większość dystansu na prądzie. Jak wyglądają realne koszty takiej jazdy?

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Toyota Prius Plug-in Hybrid (fot. Marcin Łobodziński)

Obejrzyj wideo podsumowujące wyniki testu na półmetku:

Przypominam, że celem testu jest pokazanie, jak ekonomiczna może być hybryda plug-in w codziennym użytkowaniu i to wcale nie w mieście. W powyższym materiale wideo podsumowuję zużycie paliwa i energii elektrycznej, ale dla usystematyzowania danych, najważniejsze wartości podaję poniżej.

  • Średnie zużycie paliwa: 1,7 l/100 km
  • Średnie zużycie prądu: 9 kWh/100 km
  • Przejechany dystans: 1000 km
  • Średnia prędkość jazdy: 45 km/h
  • Udział trybu elektrycznego w przebiegu: 73 proc.

  • Średni koszt paliwa: 8,67 zł/100 km
  • Średni koszt prądu: 5,13 zł/100 km
  • Koszt przejechania 100 km: 13,80 zł — odpowiednik 2,7 l benzyny

  • Szacowana ilość paliwa w zbiorniku: 62 proc.

Dzień dobry Toyoto Prius Plug-in Hybrid! Sprawdzimy, jak bardzo nie potrzebujesz paliwa

Mam dwadzieścia dni na sprawdzenie, jak bardzo ekonomiczny może być samochód hybrydowy. Użytkując Toyotę Prius Plug-in na co dzień, jak każde inne…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Fiat Tipo (2016) 1.4 16V - test, opinia, spalanie, cena Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi Titanium - test Test Volvo V60 T6 AWD R-Design: stylowe trampki z mocnym silnikiem i dużym bagażnikiem Seat Ibiza Cupra Bocanegra, Skoda Fabia vRS i Warszawa nocą Hyundai Ioniq hybrid i electric gonią japońską konkurencję Rajdowy Jaguar F-Type, czyli sztuka taplania się w błocie Isuzu D-Max DC LSX MT [test] Nowy Seat Tarraco - (nieco) spóźniona ofensywa z Hiszpanii Mazda 6 Sport Kombi 2,0 Sky-G SkyEnergy [test autokult.pl] Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G: SUV z dużym silnikiem na przekór modzie Peugeot 3008 2,0 HDI FAP 150 Allure – dlaczego nie? [test autokult.pl] Ford Edge po liftingu. Stracił nieco charakteru, ale dalej robi wrażenie

Popularne w tym tygodniu:

Test: Renault Clio z darmową instalacją LPG. Marka pokazuje jak się robi "eko" na serio Test: To BMW serii 7 z 1997 roku miało 259 km na liczniku. Do słynnego egzemplarza dołożyłem kolejne 3 km Ostatni test: Seat Leon III FR Black - wciąż jest w formie, choć przechodzi do historii Test: BMW 440i Gran Coupe xDrive ma swoje lata, ale łączy dwa światy jak nic innego Škoda Scala - test długodystansowy: zaglądam do bagażnika BMW i3s - miejski elektryk, którym da się driftować Test: Ford Puma ST-Line X - przemiana, która wyszła lepiej, niż mogłoby się wydawać BMW 220d Gran Coupe. Czy BMW wie, co robi? Test: Hyundai Ioniq Hybrid udowadnia, że klasyczna hybryda ma swoje walory Mitsubishi Outlander PHEV - Robo-dinozaur Nissan Juke - ile zostało w nim "dżukowatości"? Test: Peugeot 508 HYbrid - podnosi poprzeczkę, ale popularności nie zdobędzie