Toyota Prius Plug-in Hybrid po 10 dniach. Zobacz, ile zużyła paliwa i prądu po 1000 km

Test Toyoty Prius Plug-in Hybrid już na półmetku. Po 10 dniach udało się pokonać 1000 km, z czego większość dystansu na prądzie. Jak wyglądają realne koszty takiej jazdy?

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Toyota Prius Plug-in Hybrid (fot. Marcin Łobodziński)

Obejrzyj wideo podsumowujące wyniki testu na półmetku:

Przypominam, że celem testu jest pokazanie, jak ekonomiczna może być hybryda plug-in w codziennym użytkowaniu i to wcale nie w mieście. W powyższym materiale wideo podsumowuję zużycie paliwa i energii elektrycznej, ale dla usystematyzowania danych, najważniejsze wartości podaję poniżej.

  • Średnie zużycie paliwa: 1,7 l/100 km
  • Średnie zużycie prądu: 9 kWh/100 km
  • Przejechany dystans: 1000 km
  • Średnia prędkość jazdy: 45 km/h
  • Udział trybu elektrycznego w przebiegu: 73 proc.

  • Średni koszt paliwa: 8,67 zł/100 km
  • Średni koszt prądu: 5,13 zł/100 km
  • Koszt przejechania 100 km: 13,80 zł — odpowiednik 2,7 l benzyny

  • Szacowana ilość paliwa w zbiorniku: 62 proc.

Dzień dobry Toyoto Prius Plug-in Hybrid! Sprawdzimy, jak bardzo nie potrzebujesz paliwa

Mam dwadzieścia dni na sprawdzenie, jak bardzo ekonomiczny może być samochód hybrydowy. Użytkując Toyotę Prius Plug-in na co dzień, jak każde inne…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Škoda Karoq 1,5 150 KM Style - przyjaciel rodziny Lancia Ypsilon S 1,2 Momo Design - test Test: McLaren 765LT w akcji. Tak brzmi i wygląda 765 KM w akcji na deszczu Test: Volkswagen e-up! - elektryczny maluch pełen niespodzianek Toyota Auris 1,6 Multidrive S Prestige vs Toyota Auris HSD Prestige - sztuka wyboru [test autokult.pl] Nowy Hyundai Tucson (2015) 2,0 High AT - test, opinia, spalanie, cena Pierwsza jazda: Nowy Citroen C4 jest szalony z wyglądu. Charakter ma dokładnie odwrotny Peugeot 208 GTi [test autokult.pl] Bez Passata w nazwie - prezentacja Volkswagena CC [pierwsza jazda autokult.pl] Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS 4WD Elegance [pierwsza jazda autokult.pl] Mercedes klasy C (W204 2011) w naszych rękach [teaser wideo] Test: Volkswagen Grand California 600 - 10 dni, 2500 km i upał obnażyły wady

Popularne w tym tygodniu:

Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Legendy Autokultu: napęd Toyota GT-Four. Przeganiam po torze rajdową Celicę i GR Yarisa Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Test: Škoda Enyaq IV 80 to elektryk bezwysiłkowy. Po prostu wsiadasz i jedziesz Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Test wideo Ferrari 812 Competizione na torze Fiorano. Takie auto zdarza się raz w historii Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz Ineos Grenadier z prawego fotela na torze off-roadowym. Taki powinien być nowy Defender! Offroad Marcina: Volkswagen Touareg w terenie - zobacz, co to potrafi Test: hybrydowe Renault Clio – naprawdę "wącha paliwo" Test: BMW M440i xDrive Cabrio – sposób na relaks w słońcu