Toyota Prius Plug-in Hybrid po 10 dniach. Zobacz, ile zużyła paliwa i prądu po 1000 km

Test Toyoty Prius Plug-in Hybrid już na półmetku. Po 10 dniach udało się pokonać 1000 km, z czego większość dystansu na prądzie. Jak wyglądają realne koszty takiej jazdy?

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Toyota Prius Plug-in Hybrid (fot. Marcin Łobodziński)

Obejrzyj wideo podsumowujące wyniki testu na półmetku:

Przypominam, że celem testu jest pokazanie, jak ekonomiczna może być hybryda plug-in w codziennym użytkowaniu i to wcale nie w mieście. W powyższym materiale wideo podsumowuję zużycie paliwa i energii elektrycznej, ale dla usystematyzowania danych, najważniejsze wartości podaję poniżej.

  • Średnie zużycie paliwa: 1,7 l/100 km
  • Średnie zużycie prądu: 9 kWh/100 km
  • Przejechany dystans: 1000 km
  • Średnia prędkość jazdy: 45 km/h
  • Udział trybu elektrycznego w przebiegu: 73 proc.

  • Średni koszt paliwa: 8,67 zł/100 km
  • Średni koszt prądu: 5,13 zł/100 km
  • Koszt przejechania 100 km: 13,80 zł — odpowiednik 2,7 l benzyny

  • Szacowana ilość paliwa w zbiorniku: 62 proc.

Dzień dobry Toyoto Prius Plug-in Hybrid! Sprawdzimy, jak bardzo nie potrzebujesz paliwa

Mam dwadzieścia dni na sprawdzenie, jak bardzo ekonomiczny może być samochód hybrydowy. Użytkując Toyotę Prius Plug-in na co dzień, jak każde inne…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowa Mazda CX-30 wyjeżdża na drogi. Tego auta brakowało Japończykom Test: Porsche Taycan 4S - jedno auto na trzy miejsca hipotetycznego garażu Test: Toyota Corolla Trek – hybrydowe kombi na szczudłach, które kupisz z kalkulatorem Honda CR-V Hybrid: elektryk na benzynę, czyli japoński następca diesla Nowy Ford Focus ST-Line: jeździ tak dobrze, że... nie musisz go prowadzić Nawigacja TomTom GO 1000 [test autokult.pl] BMW 440i xDrive M Performance - M4 po oswojeniu Ile nowa Octavia czerpie z pierwowzoru? Sprawdziłem to, jeżdżąc jej pierwszą generacją Citröen C4 Aircross 1.8 eHDI 150 4x4 - test Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - najlepszy bagażnik w segmencie Audi Q8 to nie concept car. To samochód, którym jeździłem już po polskich drogach BMW 430i xDrive Cabrio - test, opinia, cena, spalanie

Popularne w tym tygodniu:

Test: Przejechałem się Alfą Romeo 33 z silnikiem boxer i zapomniałem, jak się nazywam Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Hybrid - jego pozycja jest niezagrożona Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG – odmłodzony bestseller tak, ale nie z dieslem Test: Volvo XC60 B4 AWD - w poszukiwaniu spokoju Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG Test: Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium Audi RS 7 - samo się o to prosiło