Toyota Prius Plug-in Hybrid po 10 dniach. Zobacz, ile zużyła paliwa i prądu po 1000 km

Test Toyoty Prius Plug-in Hybrid już na półmetku. Po 10 dniach udało się pokonać 1000 km, z czego większość dystansu na prądzie. Jak wyglądają realne koszty takiej jazdy?

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Toyota Prius Plug-in Hybrid (fot. Marcin Łobodziński)

Obejrzyj wideo podsumowujące wyniki testu na półmetku:

Przypominam, że celem testu jest pokazanie, jak ekonomiczna może być hybryda plug-in w codziennym użytkowaniu i to wcale nie w mieście. W powyższym materiale wideo podsumowuję zużycie paliwa i energii elektrycznej, ale dla usystematyzowania danych, najważniejsze wartości podaję poniżej.

  • Średnie zużycie paliwa: 1,7 l/100 km
  • Średnie zużycie prądu: 9 kWh/100 km
  • Przejechany dystans: 1000 km
  • Średnia prędkość jazdy: 45 km/h
  • Udział trybu elektrycznego w przebiegu: 73 proc.

  • Średni koszt paliwa: 8,67 zł/100 km
  • Średni koszt prądu: 5,13 zł/100 km
  • Koszt przejechania 100 km: 13,80 zł — odpowiednik 2,7 l benzyny

  • Szacowana ilość paliwa w zbiorniku: 62 proc.

Dzień dobry Toyoto Prius Plug-in Hybrid! Sprawdzimy, jak bardzo nie potrzebujesz paliwa

Mam dwadzieścia dni na sprawdzenie, jak bardzo ekonomiczny może być samochód hybrydowy. Użytkując Toyotę Prius Plug-in na co dzień, jak każde inne…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Ford Edge Vignale 2,0 TDCI 210 KM AT - czy warto być premium? Audi A6 55 TFSI – czy nowoczesna technika jest tyle warta? Opel Combo Life 1.2 Turbo: tańsza opcja dla auta rodzinnego. Imponuje funkcjonalnością Jeep Grand Cherokee Trackhawk: SUV z napędem z piekła BMW 430i Gran Coupe M Performance: jak ulepszyć klasycznego sedana (i zrobić przy okazji piękne auto) Renault Trafic: mała furgonetka do miasta. Tania, ekonomiczna i do tego mocna Golf GTI Clubsport 2017 – godny następca pierwszego GTI Dzień dobry Toyoto Prius Plug-in Hybrid! Sprawdzimy, jak bardzo nie potrzebujesz paliwa Pierwsza jazda nowym Audi Q3: kompaktowy SUV chce być jak większe modele marki Mercedes-Benz CLS 400d 4MATIC Coupé: bardzo szybka limuzyna, która pali tyle, co miejskie autko Suzuki Vitara po liftingu: koniec z silnikami wolnossącymi Jeep Cherokee po liftingu: nowa twarz i zmiany pod maską Nowa Mazda CX-3: radzi sobie bez AdBlue i filtra cząstek stałych Škoda Kodiaq 2.0 TDI w trasie - ile tak naprawdę spali? Porsche Macan S: to auto naprawdę nie potrzebuje liftingu Za sterami Forda GT: egzotyczny spektakl na 656 koni i jeden spojler Škoda Octavia RS 245: hot hatch nie do końca. Po prostu szybka skoda Audi Q8 to nie concept car. To samochód, którym jeździłem już po polskich drogach Ford Tourneo Custom: szukając sportu w samochodzie użytkowym Mazda MX-5 po liftingu: najpopularniejszy roadster świata na Trasie Transfogaraskiej Porsche 911 GT2 RS: samochód ostateczny Porsche Panamera Turbo Executive: pożeracz autostrad i mistrz zakrętów Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI – zgodnie z przepisem na pełnokrwistego SUV-a Pierwsza jazda Volkswagenem e-Crafterem: elektryk stworzony z myślą o kurierach

Popularne w tym tygodniu:

Porsche Macan po liftingu - to tylko mała kosmetyka Audi R8 upodabnia się do samochodu wyścigowego. Nie tylko z wyglądu Pierwsza jazda Škodą Kodiaq RS: więcej wszystkiego... poza sportem Nowy Seat Tarraco - (nieco) spóźniona ofensywa z Hiszpanii BMW i3S: aktualizacja pomiędzy generacjami Ford Ka+ Active: świetne auto schowane pod kostiumem crossovera Nowy Renault Kadjar: cichy gracz w popularnym segmencie nie ma się czego wstydzić Suzuki Swift Hybrid 1.0: liczy się lekkość Hyundai i20 w wersji Launch: skrojony pod polski rynek