Nowe Audi A6 bez tajemnic: pierwsze wrażenia i zapowiedź testu wideo

Do tej pory znaliśmy już wygląd, dane techniczne i cenę zupełnie nowej generacji Audi A6. Brakowało tylko jednego – werdyktu Autokultu. Pierwszy test pozwolił nam już wyrobić sobie opinię na temat tego modelu.

Nowe Audi A6 to jedna z najbardziej wyczekiwanych w tym roku premier. Po flagowym A8 i kosmicznym A7 to kolejny model z serii audi nowych generacji. Teraz także do tego dużo bardziej popularnego segmentu A6 wnosi ten sam eksponujący technologiczne kompetencje, a jednocześnie wyraźniej odcinający się od pozostałych modeli w gamie design oraz cały szereg innowacji, którymi Audi ma nadzieję zagrozić kluczowym rywalom tej limuzyny: rewelacyjnie przyjętemu na polskim rynku BMW serii 5 i cieszącego się niesłabnąco dużym zainteresowaniem Mercedesowi klasy E.

Polski cennik tego modelu został opublikowany zaledwie parę dni temu. Póki co znajdują się w nim tylko topowe odmiany 55 TFSI oraz 50 TDI. W nowej nomenklaturze Audi kryją się pod nimi kolejno silnik benzynowy o mocy 340 KM oraz wysokoprężny 286 KM. Obydwie są łączone z napędem quattro oraz ośmiobiegowym automatem.

Audi A8 (2018) (fot. Audi)

Tak wąski zakres opcji napędowych oznacza, że na tę chwilę próg wejścia w posiadanie nowego Audi A6 jest ustawiony wysoko, na poziomie 296 600 zł. Spadnie on z momentem dołączenia do gamy wersji z dwulitrowym, czterocylindrowym TDI.

Wszystkimi z wymienionych wersji miałem okazję jeździć na początku tego tygodnia podczas testów w Portugalii. Komplet informacji wraz z opinią i pewnym bardzo specjalnym gościem znajdziesz w wideo, które pojawi na łamach Autokultu już za parę godzin. Niecierpliwym spieszę z informacją, że nowe Audi A6 prezentuje znaczący postęp na każdym froncie. Producent komunikuje tę limuzynę jako najbardziej sportową w klasie i z tym nie do końca się zgadzam. Nie ma jednak wątpliwości, że A6 ma więcej charakteru niż poprzednicy.

Przejawia się on przede wszystkim luksusem ery techno: ekrany, lasery i radary są teraz ważną częścią całego doświadczenia. Nie oznacza to, że Audi zapomniało, jak się robi luksus w tradycyjnym wydaniu. Wręcz przeciwnie, nowe A6 jeszcze bardziej imponuje jakością wykonania, a ustawienia zawieszenia w jakiś niepojęty sposób potrafią zarówno doskonale złożyć samochód w zakręt, jak i gwarantować bardzo wysoki komfort podróży w długiej trasie. W aucie jest cicho, a wszystko odbywa się bardzo płynnie, czyli tak, jak byśmy się tego spodziewali po limuzynie klasy wyższej premium.

Zobacz również: Audi Q7 3.0 TDI - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mazda CX-3 1.5 SKY-D 105 KM FWD - test, opinia, spalanie, cena Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Golfem GTI: inne podejście do klasyka Volkswagen Golf VII Variant 2,0 TDI Highline [pierwsza jazda autokult.pl] Audi S3 Sportback quattro S-tronic - test Powolny objazd miasta Lexusem RX 450hL - my prowadzimy, wy piszecie, gdzie mamy jechać Porsche 911 Carrera 4 GTS i Mercedes AMG GT S - test, opinia, spalanie, cena Citroen C5 Tourer 2,0 HDI Exclusive – Francja elegancja [test autokult.pl] Audi RS4 B5 [auto fascynacje] Toyota Prius - idealna hybryda w nieidealnym samochodzie Renault Laguna Coupé 2,0 dCi 4Control - test Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC [pierwsza jazda] Nissan Juke Nismo RS (2015) – test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: VW Arteon Shooting Brake - styl nie przyćmił praktyczności. Problemem jest co innego Test: Kia e-Niro – doskonale zwyczajne auto, które w Polsce ma podcięte skrzydła Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Test: Toyota GR Yaris - odpowiedzi na 20 pytań, które chcesz zadać Test: Toyota Proace City Verso - współpraca z Francuzami wyszła Japończykom na dobre Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę Pierwsza jazda: Audi Q5 po face liftingu – przewidywalny film o przewidywalnym aucie Test: Toyota Land Cruiser – porzuć hybrydę, wybierz terenówkę RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy Test długodystansowy Nissana Leafa: życie z elektrykiem "na dopłatę" Test: Porsche Macan GTS - złamie nawet najbardziej zagorzałych przeciwników sportowych SUV-ów Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG?