Nowe Audi A6 bez tajemnic: pierwsze wrażenia i zapowiedź testu wideo

Do tej pory znaliśmy już wygląd, dane techniczne i cenę zupełnie nowej generacji Audi A6. Brakowało tylko jednego – werdyktu Autokultu. Pierwszy test pozwolił nam już wyrobić sobie opinię na temat tego modelu.

Nowe Audi A6 to jedna z najbardziej wyczekiwanych w tym roku premier. Po flagowym A8 i kosmicznym A7 to kolejny model z serii audi nowych generacji. Teraz także do tego dużo bardziej popularnego segmentu A6 wnosi ten sam eksponujący technologiczne kompetencje, a jednocześnie wyraźniej odcinający się od pozostałych modeli w gamie design oraz cały szereg innowacji, którymi Audi ma nadzieję zagrozić kluczowym rywalom tej limuzyny: rewelacyjnie przyjętemu na polskim rynku BMW serii 5 i cieszącego się niesłabnąco dużym zainteresowaniem Mercedesowi klasy E.

Polski cennik tego modelu został opublikowany zaledwie parę dni temu. Póki co znajdują się w nim tylko topowe odmiany 55 TFSI oraz 50 TDI. W nowej nomenklaturze Audi kryją się pod nimi kolejno silnik benzynowy o mocy 340 KM oraz wysokoprężny 286 KM. Obydwie są łączone z napędem quattro oraz ośmiobiegowym automatem.

Audi A8 (2018) (fot. Audi)

Tak wąski zakres opcji napędowych oznacza, że na tę chwilę próg wejścia w posiadanie nowego Audi A6 jest ustawiony wysoko, na poziomie 296 600 zł. Spadnie on z momentem dołączenia do gamy wersji z dwulitrowym, czterocylindrowym TDI.

Wszystkimi z wymienionych wersji miałem okazję jeździć na początku tego tygodnia podczas testów w Portugalii. Komplet informacji wraz z opinią i pewnym bardzo specjalnym gościem znajdziesz w wideo, które pojawi na łamach Autokultu już za parę godzin. Niecierpliwym spieszę z informacją, że nowe Audi A6 prezentuje znaczący postęp na każdym froncie. Producent komunikuje tę limuzynę jako najbardziej sportową w klasie i z tym nie do końca się zgadzam. Nie ma jednak wątpliwości, że A6 ma więcej charakteru niż poprzednicy.

Przejawia się on przede wszystkim luksusem ery techno: ekrany, lasery i radary są teraz ważną częścią całego doświadczenia. Nie oznacza to, że Audi zapomniało, jak się robi luksus w tradycyjnym wydaniu. Wręcz przeciwnie, nowe A6 jeszcze bardziej imponuje jakością wykonania, a ustawienia zawieszenia w jakiś niepojęty sposób potrafią zarówno doskonale złożyć samochód w zakręt, jak i gwarantować bardzo wysoki komfort podróży w długiej trasie. W aucie jest cicho, a wszystko odbywa się bardzo płynnie, czyli tak, jak byśmy się tego spodziewali po limuzynie klasy wyższej premium.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test Lexusa UX 250h AWD. W trasie z Genewy do Mediolanu Toyota C-HR po liftingu: Japończycy przyspieszają z technologią Kia Sorento 2.2 CRDi 6AT - duży SUV za nieduże pieniądze Test: Renault Megane R.S. po liftingu - Francuzi wciąż udowadniają, że potrafią robić emocjonujące hot-hatche Test: Kia Sorento Hybrid – Koreańczycy już nikogo nie gonią. Teraz role się odwróciły Nowy Ford Focus Mk 4: pożeracz zakrętów z jeszcze lepszą techniką Fiat Panda vs. Hyundai i10 vs. Volkswagen up! - test Czy kosmetyki samochodowe W5 Carcare są skuteczne? [konkurs i test autokult.pl] Mercedes-Benz CLA 250 4Matic z pakietem AMG - test Opel Adam 1,4 Slam [test] Volkswagen T-Roc R przejmuje pozycję lidera, ale nie zaskakuje przy pierwszym kontakcie Toyota RAV4 2,0 D AWD Prestige - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M340i xDrive - dżentelmen, który wyznaje stare bawarskie zasady Test: Mercedes SL ma 66 lat i chce wrócić do korzeni. 4 generacje pokazują, co to znaczy Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Pierwsza jazda: DS 4 to samochód, który kupisz oczami. Albo wcale Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza Test: Volkswagen ID.4 zmieni twoje myślenie o elektrykach. Tak, Niemcom się udało Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach Test: Nissan Qashqai - z jednym dużym "ale" Test: Jeep Gladiator V6 to nie pickup, lecz terenówka z paką