Nowe wranglery wjechały na stoisko o własnych siłach. Podczas oficjalnej premiery to - wbrew pozorom - widok rzadki w Genewie

Nowe wranglery wjechały na stoisko o własnych siłach. Podczas oficjalnej premiery to - wbrew pozorom - widok rzadki w Genewie (fot. Mateusz Lubczański)

W Genewie pokazali, na co ich stać. Jeepy o kosmicznej mocy, pięćsetki piękniejsze niż kiedykolwiek

Gdy w Genewie prawie każde stoisko przepełnione jest elektrycznymi, autonomicznymi konceptami, Grupa FCA stoi twardo na ziemi i prezentuje szerokie spektrum aut gotowych do produkcji. Na targach pojawiły się nie tylko urocze pięćsetki, ale i stylowe alfy romeo czy ponad 700-konne jeepy.

Jeśli organizować konferencje prasowe, to tylko w stylu Jeepa. W halach Palexpo każdy z producentów starał się o jak najbarwniejszą oprawę swojego stanowiska, ale grupa FCA przygotowała chyba najefektowniejszy występ. Podejrzenia odnośnie czegoś większego pojawiły się, gdy w poszukiwaniu toalety znalazłem się za kulisami największej imprezy motoryzacyjnej w Europie. Tutaj czekały już wranglery gotowe do wyjechania na scenę. Zaczęło się jednak spokojnie.

SUV-y to wymysł ostatnich lat? Raczej nie.

Scena najpierw należała do poliftowego Jeepa Cherokee. Styliści z grupy FCA doszli do wniosku, że poprzednie wcielenie okazało się zbyt odważne dla niektórych klientów. Teraz Cherokee nieco złagodniał, lecz nadal daje się poznać jako pełnoprawna terenówka. Nie chodzi tylko i wyłącznie o grill z siedmioma wlotami powietrza. To również w pełni niezależne zawieszenie, napęd 4×4 z reduktorem i blokadą tylnej osi. Marka Jeep w ciągu najbliższych lat będzie jednym z najważniejszych elementów koncernu, ma bowiem walczyć w rosnącym segmencie SUV-ów. Jeśli myślicie, że przez to legendarne terenówki będą "zmiękczone", cóż… Jeep został zakwalifikowany przez prasę jako SUV już w latach 70.

Cherokee złagodniał w stosunku do poprzednika. Na żywo prezentuje się całkiem pociągająco

Gwiazdą konferencji był jednak nowy Wrangler. Dwa egzemplarze w różnych specyfikacjach zjechały z pierwszego piętra stoiska ku uciesze fanów. Wrangler będzie oferowany w wersji Sport, Sahara i typowo off-roadowej Rubicon, zarówno w odmianach pięcio- jak i trzydrzwiowej. W nowym wydaniu kultowy Jeep stojący w Genewie okazał się bardzo cywilizowany. We wnętrzu zastosowano lepsze materiały (choć projekt deski dalej wydaje się nieco toporny), kojący nerwy system audio i dodatki pokroju podgrzewanych foteli czy kierownicy.

Jeep nie zapomina o swoich korzeniach

Wrangler oprócz silników V6 będzie mógł być wyposażony w czterocylindrową jednostkę o mocy 270 KM. Jeśli to dla nas za mało, zawsze można zastanowić się nad Jeepem Grand Cherokee. Jego topowa odmiana Trackhawk ma 707 KM (to motor wyjęty z Challegera Hellcata), a przyspieszenie do setki zajmuje mu zaledwie 3,7 s. Wygodny SUV, który na światłach jest szybszy niż zdecydowana większość aut sportowych? Jesteśmy na tak.

Ale Grupa FCA to nie tylko uwielbiające błoto (i jak się okazuje również tory) Jeepy. To również, a może przede wszystkim, Fiat. Na stoisku tej marki można było znaleźć Fiata 500 w rewelacyjnie wyglądającej wersji Collezione. Pięćsetka jest już na rynku od dłuższego czasu, jednak dalej przyciąga wzrok. Co więcej, oferowana jest też w szybkiej (i dzikiej) wersji Abarth 695 Rivale z zawieszeniem Koni i hamulcami Brembo. Ten maluch może mieć nawet 180 KM.

Zobacz również: Nowy Jeep Wrangler na salonie w Genewie. Czwarta wersja legendy już w Europie

180 KM w tak małym aucie? Na to mogli wpaść tylko Włosi

Włosi skupili się na wyróżnieniu swoich aut wśród tłumu. Kompaktowy Tipo doczekał się wersji S-Design. Ma on biksenonowe reflektory, 18-calowe felgi czy przyciemnione tylne szyby. Fiat 500X otrzymał nawet matowy lakier, niespotykany w tej klasie. Matowe wykończenie pojawiło się również na Alfach Romeo. W tym wypadku mówimy o limitowanej edycji Nurburgring Edition, w ramach której oferowane będą Giulia i Stelvio Quadrifoglio. Powstały, by uczcić rekordy na legendarnym "Zielonym Piekle". Zaplanowano jedynie 108 egzemplarzy – po jednym na każdy rok istnienia Alfy Romeo.

Zielone Piekło, szary lakier. No cóż...

Czarne charaktery z pewnością zwróciły uwagę na stanowisko Maserati, które w tym roku postawiło na edycję Nerissimo. Mroczne barwy zagościły na karoseriach, kołach i we wnętrzach limuzyn Maserati. Nie zabrakło jednak klasycznego niebieskiego lakieru czy pięknej, białej skóry.

Maserati Levante w edycji Nerissimo.

Największym zainteresowaniem cieszyło się oczywiście stanowisko Ferrari, gdzie włoska marka przedstawiła model 488 Pista z najmocniejszym silnikiem V8 w historii firmy. Ewolucja 488 GTB ma 720 KM i przyspiesza do stu kilometrów na godzinę w 2,85 s. Choć Ferrari stało się bardziej samodzielne ostatnimi czasy, nie zrezygnowano ze stanowiska wśród pojazdów grupy FCA.

Na żywo Pista wgniata w podłogę.

To oznaczało, że czerwone bolidy stały obok gigantycznych pick-upów z serii RAM i Dodge’a Challengera Demon. Te auta nie są oferowane w Polsce, ale nigdy nic nie wiadomo. Przecież już niedługo w salonach znajdziemy torowego Grand Cherokee Trackhawk…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Kierowca mclarena porzucił auto na środku skrzyżowania. Nie mógł przejechać przez śnieg Donośne Audi RS6 z wydechem iPE szaleje na ulicach Warszawy. Pod maską blisko 1000 Nm Chłodna kalkulacja. Sergio Marchionne o inwestorach, dieslach i przyszłości Fiata Volkswagen proponuje szkolny autobus bez kierowcy. Dzieci będą zachwycone Cupra e-Racer i nowa seria E TCR. Może zagrozić Formule E Elektryczna bestia z Chorwacji. Prawie 2000 KM mocy i przyspieszenie do setki poniżej 2 sekund! 488 Pista to trzecie najszybsze Ferrari w historii. Ma też niesamowite V8 pod maską IMx KURO odczyta twoje myśli. Osiągi może mieć lepsze od Nissana GT-R Porsche Mission E Cross Turismo: ni to crossover, ni to hatchback. To sportowy CUV Renault pokazuje EX-GO, przyszłość miejskiego transportu. Po takie auto nie pójdziesz do salonu Coraz bliżej Octavii. Kia Ceed kombi z ogromnym bagażnikiem Oto Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé. Pierwszy taki samochód z Affalterbach Mazda 6 w praktycznej wersji zadebiutowała w Genewie. Nowe wielkie japońskie kombi już w Europie Toyota Auris w nowej odsłonie. Kompakt bez diesli Audi pokazało kamuflaż. Zapomnieli powiedzieć cokolwiek o samochodzie Flagowy SUV Škody w topowej wersji wyposażenia. Debiut Kodiaqa L&K Genewa 2018: Volkswagen I.D. VIZZION. Elektryczne odkupienie Niemców Car of the Year 2018. Znamy zwycięzcę! Oddzielne salony czy u Seata? Wiemy, gdzie kupicie Cuprę w Polsce Skórzane kurtki i wielkie maszyny. Polski klub motocyklowy w Chicago jest znany w całym mieście Czego nie wolno robić w tunelu i na autostradzie? Słowacki kierowca złamał wszystkie reguły Jaguar pokazał elektrycznego I-Pace'a. Byłby doskonały, gdyby nie cena Rozbite bmw i zdziwiona mina młodego kierowcy. Tak skończyło się driftowanie w Sopocie Ceny OC w 2018 r. raczej nie spadną. W 2017 r. ubezpieczyciele wypłacili większe odszkodowania

Popularne w tym tygodniu:

Jest szansa na poprawę zdawalaności na prawo jazdy. Nowe przepisy są już gotowe Mazda nie chce silników elektrycznych. Woli rozwijać spalinowe SPEED. Policja powołała grupę do walki z piratami drogowymi "Połamiemy wycieraczki i stłuczemy lusterka". Mieszkańcy Warszawy idą na wojnę z kierowcami Poseł chce tańszego LPG. Interpelacja czeka na odpowiedź Ministerstwa Finansów Ślady po narkotykach długo utrzymują się we krwi. Samochodem nie pojedziesz nawet przez dwa tygodnie W Unii Europejskiej ceny paliw spadają. W Polsce to nie działa Elektryfikacja Volkswagena coraz bliżej. Czekamy na ostatnią serię silników spalinowych 65 złotych za OC na miesiąc. Nie tylko komisy mogą korzystać z taniego ubezpieczenia Audi RS6 Nogaro Edition ABT. Niemiecki projekt szokuje mocą Skoda Scala przynosi rewolucję. Czesi wchodzą do głównej ligi Audi e-tron GT - najbardziej fascynujący elektryk, jaki trafi do produkcji