Audi prezentuje nowe A6. Trzeci gracz w niemieckiej trójce walczy o przewagę techniką

Niemiecki producent pokazał nowe wcielenie swojej limuzyny segmentu E. Na wierzchu różnice są subtelne. Pod poszyciem nastąpiła jednak rewolucja.

Nowe Audi A6 w wersji benzynowej

Nowe Audi A6 w wersji benzynowej (fot. materiały prasowe)

A6 jako ostatnie dołącza do nowego pokolenia niemieckiej trójcy. W 2016 roku swoją świeżą Klasę E pokazał Mercedes, rok później do gry weszła nowa Seria 5 ze stajni BMW. Każdy producent utrzymał swój charakter. Tak samo jest w przypadku Audi - A6 to ociekające zaawansowaną techniką auto, którego powierzchni ekranów nie powstydziłaby się Tesla.

Wewnątrz znajdziemy 10,1-calowy wyświetlacz systemu MMI. Nieco niżej Audi osadziło 8,6-calowy ekran służący do obsługi klimatyzacji i innych funkcji związanych z komfortem jazdy. Do tego zamiast klasycznych zegarów, w A6 pojawia się naturalnie 12,3-calowy wirtualny kokpit. Wszystkie te ekrany, muszę przyznać, zabudowane są bardzo ładnie w wyglądającej nowocześnie desce rozdzielczej.

Nowe Audi A6 w wersji TDI

Audi zadbało też o przestrzeń wewnątrz. Gabaryty A6 tylko minimalnie zwiększyły się względem poprzedniej generacji, ale w środku przybyło sporo miejsca w okolicy ramion i nad głowami - zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Audi RS5 Cabriolet — zagrożony gatunek [test autokult.pl]

Szybkie samochody z potężnymi silnikami dają ogromną frajdę z jazdy. Trudno temu zaprzeczyć. Równie dużą porcję frajdy można czerpać z jazdy…

A6 to, jak już wspomniałem, samochód, w którym sporo uwagi poświęcono nowoczesnym rozwiązaniom technicznym. Na pokładzie znajdziemy między innymi nawigację MMI, która ma uczyć się naszych zwyczajów. Codziennie będzie analizować którędy jeździmy, bo być może są trasy, które wolimy od tych, jakie zaleca nam nawigacja. Auto z czasem, po poznaniu swojego kierowcy, będzie więc sugerować drogi, które on sam preferuje.

Zabudowa licznych, wielkich ekranów - Audi zrobiło to dobrze

Naturalnie w nowym Audi A6 nie zabrakło też licznych systemów wspomagających. Auto jest obudowane 12 czujnikami ultradźwiękowymi, 5 radarami i 5 kamerami (dotyczy to oczywiście wersji topowych). Dzięki nim nowe A6 jest w stanie między innymi samodzielnie wjechać w miejsce parkingowe, nawet, jeśli w środku nie ma ani kierowcy, ani pasażera. To oczywiście nic nowego — widzieliśmy to już wcześniej. Wciąż jednak jest to rozwiązanie imponujące. W Audi nosi nazwę Garage Pilot.

Zobacz również: Premiera Audi A6 w Genewie. Nowa odsłona popularnego w Polsce modelu

Nowe Audi A6 ma też sporo do zaoferowania w kwestii mechaniki. W końcu technika to nie tylko ekrany, radary i inne elektroniczne gadżety, których tak łaknie młodsze pokolenie odbiorców. Podwozie A6 zostało wyposażone w nowoczesne, wykonane z lekkich stopów zawieszenie, które ma zapewnić najwyższy komfort resorowania nawet z 21-calowymi felgami obutymi w opony o niskim profilu.

Tylna kanapa nowego Audi A6

Audi w nowym A6 zastosowało też skrętną tylną oś. Koła mogą obracać się na niej o 5 stopni. Dzięki temu limuzyna z Ingolstadt powinna być w stanie zmieścić się z zawracaniem w okręgu o średnicy 11,1 metra. To bardzo dobry wynik.

Na start na europejskim rynku pojawią się dwa silniki. Do oferty trafi 3-litrowe V6 TFSI. Benzynowy motor z doładowaniem ma generować 340 KM i będzie sparowany z 7-biegowym automatem S-Tronic. W ofercie pozostał też 3-litrowy diesel. Nowe A6 z silnikiem TDI ma generować 286 KM. Moc będzie transferowana przez 8-biegową przekładnię Tiptronic. Obydwie wersje będą w standardzie oferowane z napędem quattro.

Co ciekawe, Audi wyposaży A6 w system start/stop, który będzie w stanie zgasić silnik w trakcie jazdy ze stosunkowo dużą prędkością. Motor może być wygaszony już przy 22 km/h. Do tego w oszczędzaniu paliwa powinna pomóc miękka hybryda, w którą będzie uzbrojony każdy z powyższych wariantów.

Na razie nie znamy cen nowego A6. Wiadomo jedynie, że debiut rynkowy nowej limuzyny Audi będzie miał miejsce w czerwcu 2018 r. Audi A6 zostanie zaprezentowane publicznie po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Genewie, który rozpoczyna się już 6 marca (dni prasowe).

Zobacz nowe Audi A6 na wideo:

Zobacz nowe Audi A6 50 TDI na zdjęciach:

Zobacz nowe Audi A6 55 TFSI na zdjęciach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Hyundai Kona Electric liderem w swojej klasie. Pierwszy miejski SUV z takim napędem Nowy Volkswagen Polo to najlepszy możliwy zakup? Może się bardziej opłacać niż Toyota Yaris To nie żart. Volkswagen wprowadzi do oferty T-Roca bez dachu Toyota wraca na dobrą drogę. Nowy Auris z dużym silnikiem i ciekawą stylistyką Co robimy przy autach samodzielnie? Kończy się na myciu i dolewaniu płynów Lexus LFA z minimalnym przebieg trafił na sprzedaż. Cena robi wrażenie Peugeot Rifter 4x4 Concept jako terenowy kombivan. Idealny dla podróżnika Porsche zapowiada nowe 911. Zamaskowany egzemplarz wygląda jak każde inne 911 Brytyjczyk wsiadł do TVR-a, żeby zmienić pub. Skończyło się wycieczką przez 24 kraje Co jest lepsze od pierwszego Audi RS4 Avanta? Bardzo proste: półtora Audi RS4 Avanta! Mitsubishi nie skreśla powrotu Evo. Nie będzie jednak tym, za czym tęsknimy Okazja do kupienia klasyka za nieduże pieniądze. Jaguar Land Rover wyprzedaje kolekcję Będzie autonomicznie i ekologicznie. Koncepcyjny Volkswagen I.D. Vizzion zapowiada przyszłość Najmocniejsza Škoda Octavia dostanie nowe wyposażenie. Premiera 6 marca w Genewie Nowe Volvo V60 już znamy, co z S60? Sedan pojawi się jeszcze w 2018 roku Nowy Hyundai Santa Fe nie pozwoli ci wyjść wprost pod pędzące auto. Przypomni też o tym, że masz dziecko Debiutuje nowy Peugeot Rifter. Nowa nazwa, znana koncepcja Nowy Peugeot 508 - wiemy wszystko. Na pewno warto było czekać Najpiękniejsze kombi od lat. Oto nowe Volvo V60 Porsche kończy produkcję diesli. Zamiast nich będą hybrydy Fiat szykuje nową wersję Tipo. Auto ma zadebiutować w Genewie Nowe hardkorowe Ferrari. 488 Pista ma mieć minimum 720 KM

Popularne w tym tygodniu:

Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu wyniesie do 1000 zł. Nowe przepisy w przygotowaniu Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Policjanci zatrzymali policjantkę. Straciła prawo jazdy za przekroczenie prędkości Żółte linie na skrzyżowaniu. Ministerstwo z pilotażowym projektem "yellow boxów" Koniec marzeń o polskim aucie elektrycznym? Raport wykonany dla rządu nie pozostawia złudzeń Przez nowe kary ceny używanych aut mogą pójść w górę. Są jednak też dobre wieści Policja prowadzi akcję "Smog". Kontrole spalin to nie wszystko Nowe oznakowanie na autostradach i ekspresówkach ułatwi jazdę kierowcom Audi RS7 AddArmor - najszybszy, opancerzony samochód na świecie Pieszy z pierwszeństwem na pasach. Prace nad przepisami ruszyły Polacy chcą wycinania drzew. Niemcy mają inny sposób Brytyjska policja zajęła lamborghini. Właściciel przyjechał nim odebrać inne zarekwirowane auto