Maserati Levante - sprawdzamy, co włoski SUV potrafi na ośnieżonych drogach

Maserati to marka, która automatycznie kojarzy się z niskimi wozami GT, nieziemskim brzmieniem silników i sportowym prowadzeniem – nawet, jeśli jest to akurat długa, luksusowa limuzyna. Te wszystkie wyobrażenia osadzone są oczywiście zawsze w idealnych warunkach pogodowych suchego, równego asfaltu. A co, jeśli wrzucić Maserati na… kopny śnieg i lód? Sprawdziliśmy to dla Was.

Spektrum talentów wozów z Trójzębem Neptuna na masce poszerzył się oczywiście wraz z wejściem do gamy SUV-a Levante. Kręcenie nosów purystów skutecznie ucisza tu świetny silnik, który mimo swojego turbodoładowania doskonale wpisuje się w tradycje marki: jest to ryczące i strzelające z wydechu V6 generujące 430 KM i 580 Nm. Solidne, mechaniczne sprzęgło dzieli te osiągi skutecznie pomiędzy cztery koła – sprawdziliśmy to już poprzedniej zimy w Polsce, gdzie Levante o dziwo sprawdziło się na zamarzniętej tafli jeziora Śniardwy lepiej niż wywodzące się z północy Volvo XC90.

Pierwszy tego typu model w historii Maserati okazuje się zaskakująco wszechstronny – z pojemną kabiną i bagażnikiem o pojemności 580 litrów nie ustępuje konkurencji, za to też nie góruje nad nią aż tak ceną, jak można by się spodziewać. Cennik modelu w katowickim salonie Maserati Pietrzak zaczyna się od 87 190 euro i dostępne są także preferencyjne narzędzia finansowania.

Teraz chęć poznania zdolności SUV-a Maserati zawiodła nas aż do podnóży Mont Blanc, gdzie producent przygotował na tę okoliczność tor pokryty lodem. Jak Levante poradzi sobie w takich warunkach? Zobacz na filmie!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Pojechałem Skodą Kamiq 1.0 TSI na wakacje. Nie było źle! Renault Captur 1,2 TCe AT Intens [test] Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy DCI 160 EDC - francuski pomysł na kombi Mitsubishi Lancer EVO IV - uliczny wojownik [test autokult.pl] Nowe Renault Kadjar 1,6 dCi 130 4WD i Espace 1,6 TCe EDC 200 - test, opinia, spalanie, cena Test Peugeota 208 GT-line: trzeba się w nim zakochać, bo w pojedynku "na punkty" zostaje w tyle Hyundai Ioniq hybrid i electric gonią japońską konkurencję Test: Renault Zoe R135 pokazuje, że rozmowy o zasięgu można odłożyć na bok. Są ważniejsze rzeczy Škoda Fabia III Ambition 1,0 MPI LPG - test, opinia, spalanie, cena Škoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition GreenTec - dużo i tanio? [test autokult.pl] Testy samochodów Autokult.pl w 2014: podsumowanie Nowe Audi S3 Limousine - test

Popularne w tym tygodniu:

Porównanie: Mercedes-AMG GT 4-door Coupé 63 S kontra Porsche Panamera Turbo S na Torze Modlin – królowie toru, królowie życia Test: Audi 100 z 1991 r. w sentymentalnej podróży do Słomczyna Biję własny rekord spalania. Ile można wycisnąć z 2.0 TDI w Audi A3? Test: Lamborghini Sián FKP 37 z klocków lego: 50 odcieni zielonego Test: Porsche Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo - wystarczająco dobrze, to czasem doskonale Test: Cupra Formentor – rewolucji nie będzie, ale przyjemności też nie zabraknie Test: Mercedes-AMG GLE 53 Coupe - takie powinno być BMW X6! Test: BMW 118i kontra Audi A3 35 TDI - kompakty się biją, korzysta klient Test: BMW X5 M Competition – jednostronny pojedynek z prawami fizyki Porównanie: Audi RS 7 kontra BMW M8 Gran Coupe na Torze Modlin Test: Mazda MX-5 RF 100th Anniversary, czyli co wspólnego z Polską ma kultowy roadster z Japonii Test vlog: Lexus NX 300h jest siódmy rok na rynku, a jego popularność tylko rośnie. Próbuję to zrozumieć