Maserati Levante - sprawdzamy, co włoski SUV potrafi na ośnieżonych drogach

Maserati to marka, która automatycznie kojarzy się z niskimi wozami GT, nieziemskim brzmieniem silników i sportowym prowadzeniem – nawet, jeśli jest to akurat długa, luksusowa limuzyna. Te wszystkie wyobrażenia osadzone są oczywiście zawsze w idealnych warunkach pogodowych suchego, równego asfaltu. A co, jeśli wrzucić Maserati na… kopny śnieg i lód? Sprawdziliśmy to dla Was.

Spektrum talentów wozów z Trójzębem Neptuna na masce poszerzył się oczywiście wraz z wejściem do gamy SUV-a Levante. Kręcenie nosów purystów skutecznie ucisza tu świetny silnik, który mimo swojego turbodoładowania doskonale wpisuje się w tradycje marki: jest to ryczące i strzelające z wydechu V6 generujące 430 KM i 580 Nm. Solidne, mechaniczne sprzęgło dzieli te osiągi skutecznie pomiędzy cztery koła – sprawdziliśmy to już poprzedniej zimy w Polsce, gdzie Levante o dziwo sprawdziło się na zamarzniętej tafli jeziora Śniardwy lepiej niż wywodzące się z północy Volvo XC90.

Pierwszy tego typu model w historii Maserati okazuje się zaskakująco wszechstronny – z pojemną kabiną i bagażnikiem o pojemności 580 litrów nie ustępuje konkurencji, za to też nie góruje nad nią aż tak ceną, jak można by się spodziewać. Cennik modelu w katowickim salonie Maserati Pietrzak zaczyna się od 87 190 euro i dostępne są także preferencyjne narzędzia finansowania.

Teraz chęć poznania zdolności SUV-a Maserati zawiodła nas aż do podnóży Mont Blanc, gdzie producent przygotował na tę okoliczność tor pokryty lodem. Jak Levante poradzi sobie w takich warunkach? Zobacz na filmie!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Fiat Tipo 1.3 MultiJet: mały diesel w dużym fiacie Škoda Rapid Spaceback Scoutline (2016) 1.4 TDI - test, spalanie Mitsubishi Outlander 2,0 MIVEC Instyle Navi 4WD CVT [pierwsza jazda autokult.pl] Volkswagen Polo GTI - test [wideo] Nowy Peugeot 3008 2.0 HDI 150: już bardziej crossover niż minivan Porsche 911 Carrera S Cabriolet (991) PDK Sport Chrono - coupé na miękko [test autokult.pl] Jaguar I-Pace to prawdziwy kot. Przekona każdego, a mnie oczarował BMW M4 Cabrio - test Škoda Octavia Scout 2,0 TDI 184 KM DSG – pierwsza jazda Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG - test, opinia, spalanie, cena Tesla Model X P90D. Łatwo ją znienawidzić, jeszcze łatwiej pokochać Fiat 500L Living 1,6 M-Jet Lounge - test

Popularne w tym tygodniu:

Audi RS 6 Avant: tak samo szybki, ale bardziej ekscytujący Nowy Opel Corsa. Niemiecko-francuski mariaż w najmniejszym wydaniu Ford Mondeo Hybrid Kombi: ekologia nieco przyćmiła jego zalety Test Škody Citigo e iV: pierwszy elektryk z Czech jest jednocześnie najtańszym na rynku Mercedes GLB to chyba pierwszy kompaktowy SUV, który naprawdę mi się podoba BMW X4 M Competition: pytania egzystencjonalne Test Škody Kamiq: auto całkowicie nie dla mnie, ale nie zdziwię się, jeśli będzie hitem Ford Ranger Raptor: test sportowego samochodu terenowego BMW i3s: ma swoje lata, ale to wcale nie znaczy, że jest przestarzałe Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania Nissan Juke: druga generacja to subtelny skok na segment kompaktowych crossoverów