Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Lamborghini przypomina o swoim pierwszym SUV-ie. Miał geny supersamochodu

Firma Lamborghini postanowiła przypomnieć nam o nieznanym przez niektórych fakcie, że zaprezentowany niedawno Urus nie jest ich pierwszym SUV-em w historii. Przygotowano współczesną sesję Lamborghini LM002, który miał być pojazdem wojskowym, a stał się terenówką dla zamożnych.

Ten artykuł ma 3 strony:

Koncepcyjnie terenowe Lamborghini zaprezentowane po raz pierwszy w latach 70. miało być pojazdem dla amerykańskiego wojska, ale ze względu na wiele niedociągnięć konstrukcyjnych, armia wybrała słynnego Humvee.
fot. mat. prasowe

Koncepcyjnie terenowe Lamborghini zaprezentowane po raz pierwszy w latach 70. miało być pojazdem dla amerykańskiego wojska, ale ze względu na wiele niedociągnięć konstrukcyjnych, armia wybrała słynnego Humvee.

Auto w takiej postaci jak na zdjęciach - wersja LM002 - pokazano dopiero w 1986 roku, jako pojazd dla prywatnych odbiorców. Ma bardzo bogate jak na ówczesne lata wyposażenie i kosztował ok. 100 tys. dol. Jak na ironię, głównymi odbiorcami nie byli ani Amerykanie, ani też Europejczycy, ale bogaci szejkowie arabscy. Nawet armia Arabii Saudyjskiej zamówiła 40 egzemplarzy.
fot. mat. prasowe

Auto w takiej postaci jak na zdjęciach - wersja LM002 - pokazano dopiero w 1986 roku, jako pojazd dla prywatnych odbiorców. Ma bardzo bogate jak na ówczesne lata wyposażenie i kosztował ok. 100 tys. dol. Jak na ironię, głównymi odbiorcami nie byli ani Amerykanie, ani też Europejczycy, ale bogaci szejkowie arabscy. Nawet armia Arabii Saudyjskiej zamówiła 40 egzemplarzy.

Lamborghini w tym czasie było już bardzo dobrze znanym producentem samochodów sportowych, dlatego aby nie psuć sobie wizerunku, model LM002 choć jest terenówką i to naprawdę potężną, to ma też znakomite osiągi. Głównie za sprawą silnika zapożyczonego z produkowanego wówczas modelu Countach.
fot. mat. prasowe

Lamborghini w tym czasie było już bardzo dobrze znanym producentem samochodów sportowych, dlatego aby nie psuć sobie wizerunku, model LM002 choć jest terenówką i to naprawdę potężną, to ma też znakomite osiągi. Głównie za sprawą silnika zapożyczonego z produkowanego wówczas modelu Countach.

Jednostka V12 o pojemności 5,2 l generuje 450 KM mocy, co pozwalało rozpędzić ważący 2,7 tony samochód w 8 s do 100 km/h. Prędkość maksymalna sięgała 210 km/h, co wówczas było rekordową wartością dla pojazdów terenowych.
fot. mat. prasowe

Jednostka V12 o pojemności 5,2 l generuje 450 KM mocy, co pozwalało rozpędzić ważący 2,7 tony samochód w 8 s do 100 km/h. Prędkość maksymalna sięgała 210 km/h, co wówczas było rekordową wartością dla pojazdów terenowych.

Trzeba przyznać, że choć Lamborghini LM002 jest ciężki, szybki i luksusowy, to jego właściwości terenowe też są niczego sobie. Prześwit wynosi 300 mm, mechanizmy różnicowe mają szpery, a centralny można zablokować. Auto wyposażono w synchronizowany reduktor, który można włączyć podczas jazdy. Potężne ogumienie o rozmiarze 325/65 R17 przygotowała specjalnie do tego modelu firma Pirelli. Jest dostosowane do wysokich prędkości (do 240 km/h), choć ma także terenową rzeźbę bieżnika.
fot. mat. prasowe

Trzeba przyznać, że choć Lamborghini LM002 jest ciężki, szybki i luksusowy, to jego właściwości terenowe też są niczego sobie. Prześwit wynosi 300 mm, mechanizmy różnicowe mają szpery, a centralny można zablokować. Auto wyposażono w synchronizowany reduktor, który można włączyć podczas jazdy. Potężne ogumienie o rozmiarze 325/65 R17 przygotowała specjalnie do tego modelu firma Pirelli. Jest dostosowane do wysokich prędkości (do 240 km/h), choć ma także terenową rzeźbę bieżnika.

Samochód produkowano do 1993 roku, kiedy to powstała limitowana seria na rynek amerykański o nazwie LMAmerican. Oczywiście Amerykanie musieli go ochrzcić po swojemu, tak jak zresztą Hummera, którego pierwotna nazwa to HMMWV. Lamborghini LM w wersji na Stany Zjednoczone był nazywany Lambo-Rambo.
fot. mat. prasowe

Samochód produkowano do 1993 roku, kiedy to powstała limitowana seria na rynek amerykański o nazwie LMAmerican. Oczywiście Amerykanie musieli go ochrzcić po swojemu, tak jak zresztą Hummera, którego pierwotna nazwa to HMMWV. Lamborghini LM w wersji na Stany Zjednoczone był nazywany Lambo-Rambo.

Zobacz również: Dlaczego SUV-y i crossovery mają problem z pokonaniem prostej górki?

Lamborghini LM002 i Lamborghini Countach
fot. mat. prasowe

Lamborghini LM002 i Lamborghini Countach

Lamborghini LM002
fot. mat. prasowe

Lamborghini LM002

Lamborghini LM002
fot. mat. prasowe

Lamborghini LM002

Lamborghini LM002
fot. mat. prasowe

Lamborghini LM002

Lamborghini LM002
fot. mat. prasowe

Lamborghini LM002

Lamborghini LM002 — mega-SUV [lekcja historii]

Nieważne, czy masz do czynienia z Hummerem, Chevroletem Suburbanem czy Fordem Expedition. Nieważne, czy stoi przed tobą Mercedes G AMG czy Porsche Cayenne…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Nowy Ford Mustang Bullitt po 50 latach od premiery filmu. Powstała nowa produkcja z pościgiem Poprawione Subaru Impreza WRX oraz WRX STi (2017) Drift Open 2011 runda II - tor Redeco [galeria] Samochody Roberta Lewandowskiego Wytworne limuzyny z czterech stron świata [galeria] Frankfurt Motor Show 2013 - tego nie widzieliście [galeria] Offroad - zabawy w piasku dla dużych chłopców [galeria] Toyota FT-AC Concept: bardziej pomysłowy niż byś przypuszczał Jednostki napędowe Jaguara XE i nowa galeria zdjęć Najbrzydsze kierownice na świecie [galeria] Odjechane auta ze szwajcarskiej stajni Rinspeed [galeria] Galeria Dnia - Audi A5 Cabrio