Nowe BMW i8 Roadster - więcej mocy, mniej karoserii

BMW i8 jest jednym z najciekawszych samochodów dostępnych na rynku. Chodzi nie tylko o jego wygląd, ale też o to, że łączy cechy tradycyjnego auta sportowego z napędem hybrydowym. Od teraz model i8 będzie kusił klientów jeszcze jednym ważnym argumentem – wersją Roadster.

Fot. BMW

Niewiele osób miało okazję oglądać BMW i8 na żywo, ale gwarantuję, że wóz ten wygląda o wiele lepiej niż na zdjęciach i robi furorę wszędzie tam, gdzie się pojawi. Wszystko przez to, że karoseria bardziej przypomina statek kosmiczny z futurystycznych kreskówek, niż tradycyjne auto.

Linie auta są zarazem agresywne i lekkie. Trudno sobie wyobrazić, że można zrobić coś, żeby poprawić jego wygląd tego. Jednak projektanci BMW nie spoczęli na laurach i postanowili coś zmienić. Na szczęście zamiast na siłę coś dodawać, postanowili pozbawić auto dachu i… tylnej kanapy.

Skupmy się na karoserii. Na pewno dostała wzmocnienia, żeby nie stracić sztywności zamkniętego nadwozia. Oprócz tego, panele umieszczone tuż za zagłówkami pasażerów wyglądają jeszcze lepiej niż w wersji coupe. Nowy Roadster nie jest wyłącznie letnim autem, ponieważ widowiskowo można założyć nad głowy materiałowy dach. Sekwencja przemiany kabrioletu w coupe trwa 16 sekund i ma własności hipnotyczne. Można ją odpalać przy prędkości do 50 kilometrów na godzinę.

Oprócz pocięcia górnej części nadwozia, jak już wspomniałem, i8 roadster nie ma też tylnej kanapy. Być może w poprzedniej wersji nie była ona zbyt funkcjonalna, ale w obliczu wyzwania można było zaprosić na przejażdżkę dwie dodatkowe osoby. W i8 Roadster kierowca musi być bardziej radykalny jeśli chodzi o selekcję pasażerów, bo progi auta mogą przekroczyć jednorazowo tylko dwie osoby, ale za to mogą mieć nieco więcej bagażu, bo za oparciami siedzeń wygospodarowano dwa przestronne schowki, a tylna przestrzeń bagażowa nieco się powiększyła.

Kolejne dobre wiadomości zacznę od tego, że łączna moc układu hybrydowego BMW została powiększona do 369 KM. Zastrzyk 12 KM będzie nieznacznie odczuwalny w i8 z zamkniętym nadwoziem, ale zniweluje 60-kilogramową różnicę w przypadku Roadstera.

Zobacz również: BMW X6 M50d - start z launch control

Dane techniczne i osiągi pierwszej wersji i8 mieliśmy okazję sprawdzić i można je znaleźć klikając w link, natomiast czekamy na jazdy testowe odświeżonym modelem, żeby sprawdzić, czy na samym silniku elektrycznym da się przejechać 28 kilometrów (tak obiecuje producent).

Na koniec warto wspomnieć, że wnętrze wzbogacono o dotykowy wyświetlać o przekątnej 8.8 cala, który służy do obsługi systemu multimedialnego.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Co dały zmiany na stacjach kontroli pojazdów? Na razie wydaje się, że nic Przez 40 lat czekał w stodole. Niezwykle rzadki Chevrolet Corvette sprzedany Volkswagen prezentuje swoją przyszłość. Niestety naszą też Wiemy, że nowa Supra nie będzie Toyotą. Podobno nie będzie też Suprą Przekazanie Malucha w Los Angeles. Tom Hanks zamierza nim jeździć Przez takie auta tęsknimy za GM w Polsce. Chevrolet Corvette ZR1 wyceniony Na taką wiadomość czekaliśmy od lat. Alfa Romeo wraca do Formuły 1 Dwa razy więcej drzwi i ponad dwukrotnie szybciej. Jaguar zmiażdżył czas Trabanta na 'Ringu 50 lat polskiej legendy. Krótka historia "Dużego Fiata" Twój supersamochód nie sprawdza się w śniegu? McLaren na to zaradzi Do kupienia Mazda RX-8 z działającym silnikiem. Pod maską legendarne TDI Co dalej z poszkodowanymi przez Volkswagena? Sąd odrzucił pozew Stowarzyszenia Stop VW Poszkodowani w aferze "dieselgate" mają marne szanse na odszkodowanie? Eksperci twierdzą, że tak Volkswagen przejmuje technologię Audi i... Suzuki. Pierwsze prototypy nowego Golfa już w testach Volvo PV544 z silnikiem z czołgu - powstaje gigant z ponad 500-konnym motorem Nowa szansa dla osób z niepełnosprawnością. Peugeot zbudował pierwszy taki samochód w Polsce Car of the Year 2018. Oto kandydaci do tytułu najlepszego auta roku Od Golfa do Lamborghini w jeden dzień. Przewrotna historia 19-latka "The Grand Tour" ciągle bez kierowcy. Kandydaci nie spełniają podstawowych wymagań Lamborghini przypadkiem pokazało Urusa. Znamy też osiągi i moc SUV-a Raport UOKiK. Stacje, na których sprzedawano paliwo złej jakości Skromny kierowca Hellcata pokazuje, co daje duża moc. Chevrolet Corvette nie miał szans Mini John Cooper Works Buggy. Nowa koncepcja pozwoli walczyć z Peugeotem Kurtuazje na bok: oko w oko z nowym Astonem Martinem Vantagem

Popularne w tym tygodniu:

Przekazanie Malucha w Los Angeles. Tom Hanks zamierza nim jeździć Na taką wiadomość czekaliśmy od lat. Alfa Romeo wraca do Formuły 1 Do kupienia Mazda RX-8 z działającym silnikiem. Pod maską legendarne TDI Przez 40 lat czekał w stodole. Niezwykle rzadki Chevrolet Corvette sprzedany Żaden samochód nie powinien tak kończyć. A już na pewno nie Focus RS Flipping luksusowych samochodów. Współczesna patologia świata motoryzacji Dźwignia do driftu i pakiet zwiększenia mocy. Ford prezentuje części do swoich sportowych modeli 50 lat polskiej legendy. Krótka historia "Dużego Fiata" Co dały zmiany na stacjach kontroli pojazdów? Na razie wydaje się, że nic Lamborghini zrobiło nam przysługę. Od teraz polski Ursus będzie kojarzył się z potężnym SUV-em Wiemy, że nowa Supra nie będzie Toyotą. Podobno nie będzie też Suprą Audi, naprawdę? Nowe A7 w wersji bazowej nie zachwyca wyglądem