Nowe BMW M3 - mniej cylindrów, więcej mocy!

Do oficjalnego odsłonięcia nowego BMW M3 coraz bliżej, a niemiecki producent testuje tylnonapędowego sedana w zimowych warunkach. Co wiadomo o tym modelu na podstawie zdjęć szpiegowskich?

BMW M3BMW M3
Bartosz Pokrzywiński

Do oficjalnego odsłonięcia nowego BMW M3 coraz bliżej, a niemiecki producent testuje tylnonapędowego sedana w zimowych warunkach. Co wiadomo o tym modelu na podstawie zdjęć szpiegowskich?

Poprzednia generacja BMW M3 oznaczona w zależności wersji jako E90/E92/E93, napędzana była wolnossącą jednostką V8 o pojemności 4,0 l. Prawdziwy majstersztyk niemieckiej inżynierii bez pomocy turbosprężarki generował 420 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego.

Silnik ten był tak naprawdę okrojoną wersją jednostki V10, pozbawioną 2 cylindrów i 1 l pojemności. Dzięki temu auto ważące 1680 kg w wersji coupe, przyspieszało od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Minęło jednak sporo czasu, a rynek motoryzacyjny wykonał ukłon w stronę downsizingu oraz ekologii, a wolnossące V8 jest w Monachium bardziej niestosownym określeniem niż zapytanie kontrolera biletów czy lubi swoją pracę.

BMW M3
BMW M3

Dlatego właśnie BMW zdecydowało się na 6-cylindrową rzędową jednostkę, która będzie wspomagana przez 2 lub 3 turbosprężarki. Całość ma generować około 450 KM, co w połączeniu z 6-biegową manualną przekładnią lub 7-biegową skrzynią 2-sprzęgłową, powinno skrócić sprint do 100 km/h do 4,2-4,5 s.

Na zdjęciach szpiegowskich widać, że podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, auto dostanie masywniejsze nadkola, pod którymi schowają się ogromne felgi. Ponadto pojawią się większe oraz dodatkowe wloty powietrza, a także 4 końcówki układu wydechowego. Całość nawet w folii maskującej prezentuje się naprawdę drapieżnie. Niemcy zadbają oczywiście o dobre właściwości jezdne, do których przyczyni się także wykorzystanie ultralekkich materiałów w celu obniżenia masy auta.

  • BMW M3
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • BMW M3
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] BMW M3 Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy