5 świetnych aut, których nie kupisz w Polsce. Byłyby u nas bezkonkurencyjne

Polski rynek obfituje w świetne auta. Możemy kupić tanie samochody miejskie, luksusowe SUV-y i egzotyczne wozy sportowe. Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego znalazłem 5 modeli, których u nas nie dostaniemy. A szkoda.

Dacia (Renault) Sandero RS

Dzisiejsze hothatche zbierają coraz więcej negatywnych komentarzy. Obrywa im się za małe, turbodoładowane motory, skomplikowane skrzynie biegów i elektroniczne kagańce czuwające nad każdym ruchem. Co powiecie więc na usprotowione auto miejskie z wolnossącym, dwulitrowym silnikiem o mocy 150 KM? Do tego 6-stopniowy manual, utwardzone zawieszenie i pobłażliwy system ESC. A to wszystko przygotowane przez legendarny RenaultSport. Oto Dacia Sandero w wersji RS. Samochód dostępny jest tylko w wybranych krajach Ameryki Południowej.
Materiały prasowe/Dacia

Dacia (Renault) Sandero RS

Dzisiejsze hothatche zbierają coraz więcej negatywnych komentarzy. Obrywa im się za małe, turbodoładowane motory, skomplikowane skrzynie biegów i elektroniczne kagańce czuwające nad każdym ruchem. Co powiecie więc na usprotowione auto miejskie z wolnossącym, dwulitrowym silnikiem o mocy 150 KM? Do tego 6-stopniowy manual, utwardzone zawieszenie i pobłażliwy system ESC. A to wszystko przygotowane przez legendarny RenaultSport. Oto Dacia Sandero w wersji RS. Samochód dostępny jest tylko w wybranych krajach Ameryki Południowej.

Honda S660

Ustalmy jedno: nowa Honda NSX wygląda absolutnie genialnie. Jednak choć jest hybrydą, w mieście może irytować. Jest duża, wywołuje spore zamieszanie i siedzi się w niej nisko. Dlatego w Japonii można dostać samochód, który wlewa tę świetną prezencję w formę auta miejskiego. Honda S660, bo o niej mowa, to mały roadster z centralnie umieszczonym silnikiem i napędem na tył. Nie spodziewajcie się jednak oszałamiających osiągów. Zgodnie z nazwą, trzycylindrowa jednostka benzynowa ma 660 cm3 pojemności, a długość S660 to niecałe 3,4 metra.
Materiały prasowe/Honda

Honda S660

Ustalmy jedno: nowa Honda NSX wygląda absolutnie genialnie. Jednak choć jest hybrydą, w mieście może irytować. Jest duża, wywołuje spore zamieszanie i siedzi się w niej nisko. Dlatego w Japonii można dostać samochód, który wlewa tę świetną prezencję w formę auta miejskiego. Honda S660, bo o niej mowa, to mały roadster z centralnie umieszczonym silnikiem i napędem na tył. Nie spodziewajcie się jednak oszałamiających osiągów. Zgodnie z nazwą, trzycylindrowa jednostka benzynowa ma 660 cm3 pojemności, a długość S660 to niecałe 3,4 metra.

Ford Raptor

Czas na coś większego. Z Japonii lecimy do Stanów Zjednoczonych, gdzie można dostać Forda F150 w genialnej wersji Raptor. Potężny pick-up wygląda na tyle agresywnie, że na nadwoziu nie ma miejsca na przyjazne logo producenta. Zamiast tego jest wielki, budzący respekt napis F-O-R-D. I chociaż najnowsza generacja porzuca silnik V8 na rzecz turbodoładowanej jednostki V6, ciągle jest to mocarna maszyna. W przeciwieństwie do standardowego F150, Raptor ma też podniesione zawieszenia i większe, 35-calowe koła.
Materiały prasowe/Ford

Ford Raptor

Czas na coś większego. Z Japonii lecimy do Stanów Zjednoczonych, gdzie można dostać Forda F150 w genialnej wersji Raptor. Potężny pick-up wygląda na tyle agresywnie, że na nadwoziu nie ma miejsca na przyjazne logo producenta. Zamiast tego jest wielki, budzący respekt napis F-O-R-D. I chociaż najnowsza generacja porzuca silnik V8 na rzecz turbodoładowanej jednostki V6, ciągle jest to mocarna maszyna. W przeciwieństwie do standardowego F150, Raptor ma też podniesione zawieszenia i większe, 35-calowe koła.

Holden Ute SS

Jeśli wizja sportowego pick-upa przypadła ci do gustu, ale rozmiary odstraszają, to Holden Ute SS jest tym, czego szukasz. Popularny w Australii rodzaj nadwozia został wykorzystany do stworzenie samochodu jedynego w swoim rodzaju. Ponad 410-konny silnik V8 o pojemności 6,2 l gwarantuje niebywałe osiągi, a olbrzymia "paka" za kabiną zapewnia praktyczność. Gdyby ten wóz pojawił się w Polsce, mógłby być absurdalną alternatywą dla np. Audi RS6. A na pewno tańszą.
Materiały prasowe/Holden

Holden Ute SS

Jeśli wizja sportowego pick-upa przypadła ci do gustu, ale rozmiary odstraszają, to Holden Ute SS jest tym, czego szukasz. Popularny w Australii rodzaj nadwozia został wykorzystany do stworzenie samochodu jedynego w swoim rodzaju. Ponad 410-konny silnik V8 o pojemności 6,2 l gwarantuje niebywałe osiągi, a olbrzymia "paka" za kabiną zapewnia praktyczność. Gdyby ten wóz pojawił się w Polsce, mógłby być absurdalną alternatywą dla np. Audi RS6. A na pewno tańszą.

Opel Ampera-E

Wycieczkę kończymy w Europie, gdzie czeka najrozsądniejszy z opisywanych samochodów. Chociaż Opel ma polską podstronę o Amperze-E to samochód nie jest oficjalnie dostępny w kraju. Szkoda, bo tym "elektrykiem" producent mógłby osiągnąć spory sukces (co zresztą robi w Norwegii). Wóz jest wyraźnie tańszy od Tesli, wygląda bardzo dobrze, jest przestronny a zasięg może przekroczyć 500 km. Przy odpowiednim finansowaniu mógłby być impulsem, który pchnąłby rynek samochodów w Polsce mocno do przodu.
Materiały prasowe/Opel

Opel Ampera-E

Wycieczkę kończymy w Europie, gdzie czeka najrozsądniejszy z opisywanych samochodów. Chociaż Opel ma polską podstronę o Amperze-E to samochód nie jest oficjalnie dostępny w kraju. Szkoda, bo tym "elektrykiem" producent mógłby osiągnąć spory sukces (co zresztą robi w Norwegii). Wóz jest wyraźnie tańszy od Tesli, wygląda bardzo dobrze, jest przestronny a zasięg może przekroczyć 500 km. Przy odpowiednim finansowaniu mógłby być impulsem, który pchnąłby rynek samochodów w Polsce mocno do przodu.

Niestety, powyższych aut raczej nie doczekamy się w Polsce. Usportowione Sandero byłoby zbyt drogie, by zainteresować wystarczająco wielu klientów. Kei cary w Europie się nie przyjęły. Olbrzymi, paliwożerny Raptor pasowałby do naszych dróg jak pizza na grubym cieście do małego, włoskiego miasteczka, a szanse na Holdena zniknęły wraz ze zniknięciem Opla ze Starego Kontynentu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Dzisiejsze samochody jak sprzed lat. 7 przykładów, jak mogłyby wyglądać Wojsko kupiło luksusowy autokar. Zobacz jak wygląda Ford GT na przepięknej Drodze Atlantyckiej. Widok robi wrażenie Bentley Continental GT (2017): premiera samochodu dla piłkarzy Porsche Cayenne (2017) - premiera najbardziej zaawansowanego SUV-a świata Nowe Porsche Cayenne przed premierą. Co się zmieniło? Infiniti Prototype 09 (2017): wyścigówka z przeszłości z napędem przyszłości Koncepcje bolidów przyszłości w barwach z przeszłości. Czy wyobrażasz to sobie? Volvo XC60 - galeria zdjęć z wyprawy na Volvo Gdynia Sailing Days Kolejny Ford Ranger zbudowany przez Polaków w Wielkiej Brytanii Poznaj nowego McLarena 570S Spider. Groźny konkurent Porsche 911 Turbo Hyundai i30 N (2017) - premiera Nowe Maserati GranTurismo i GranCabrio (2017) - premiera Porsche 911 GT2 RS (2017) - premiera BMW X5 M i X6 M Black Fire Edition - sportowe SUV-y dla indywidualistów Aston Martin DB11 V8 (2017) - premiera Jaguar XE SV Project 8 (2017) - premiera Seat Arona (2017) - premiera BMW X3 (2017) - premiera 24 h Le Mans 2017 - zdjęcia z wyścigu Volkswagen Polo VI (2017) - premiera Corvette C3 - Born in the USA BMW Serii 6 Gran Turismo (2017) - premiera Citroën C3 Aircross (2017) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Dzisiejsze samochody jak sprzed lat. 7 przykładów, jak mogłyby wyglądać Nowy Chevrolet Corvette ZR1. Amerykański król powraca 5 świetnych aut, których nie kupisz w Polsce. Byłyby u nas bezkonkurencyjne