Insignia Grand Sport i Sports Tourer – poznaj wnętrze okrętu flagowego Opla

Podczas salonu samochodowego w Genewie, który wystartował 7 marca, Opel zaprezentował publicznie po raz pierwszy swój okręt flagowy w nowym wydaniu. Insignia Grand Sport i Sports Tourer - te dwie nazwy to obecnie powód do dumy niemieckiej marki. Od zewnątrz poznaliście je już dobrze, dzięki zdjęciom prasowym. My zajrzeliśmy do wnętrza.

Projekt deski rozdzielczej to konsekwentne rozwinięcie ostatnich udanych nowości marki: jest utrzymany ten sam styl, ale jeszcze bardziej dopracowany i kryjący więcej nowych funkcji.
fot. Konrad Skura

Projekt deski rozdzielczej to konsekwentne rozwinięcie ostatnich udanych nowości marki: jest utrzymany ten sam styl, ale jeszcze bardziej dopracowany i kryjący więcej nowych funkcji.

Odświeżone menu pokładowe IntelliLink jest prostsze i szybsze w obsłudze. Co ciekawe, dzięki Apple CarPlay i Android Auto potrafi także odwzorować na centralnym wyświetlaczu menu wybranych telefonów. Zupełnie nowe funkcje przynosi rozbudowany system Opel OnStar.

Odświeżone menu pokładowe IntelliLink jest prostsze i szybsze w obsłudze. Co ciekawe, dzięki Apple CarPlay i Android Auto potrafi także odwzorować na centralnym wyświetlaczu menu wybranych telefonów. Zupełnie nowe funkcje przynosi rozbudowany system Opel OnStar.

Opel OnStar to zbiór wielu funkcji wykorzystujących połączenie z internetem, dzięki którym podróż staje się łatwiejsza i bardziej komfortowa. Wśród możliwości tego bardzo rozbudowanego systemu znajdują się między innymi wyszukiwanie okolicznych restauracji czy stacji benzynowych, diagnostyka pojazdu, śledzenie samochodu w przypadku jego kradzieży, automatyczne wezwanie służb ratunkowych po zderzeniu czy zdolność do wezwania pomocy drogowej nawet w miejscu, gdzie komórka kierowcy znajduje się poza zasięgiem.

Opel przygotował nawet specjalną aplikację na smartfony, dzięki której kierowca może zdalnie skontrolować stan ciśnienia opon i paliwa w baku, czy choćby sprawdzić, gdzie zostawił samochód na parkingu.

Opel OnStar to zbiór wielu funkcji wykorzystujących połączenie z internetem, dzięki którym podróż staje się łatwiejsza i bardziej komfortowa. Wśród możliwości tego bardzo rozbudowanego systemu znajdują się między innymi wyszukiwanie okolicznych restauracji czy stacji benzynowych, diagnostyka pojazdu, śledzenie samochodu w przypadku jego kradzieży, automatyczne wezwanie służb ratunkowych po zderzeniu czy zdolność do wezwania pomocy drogowej nawet w miejscu, gdzie komórka kierowcy znajduje się poza zasięgiem.

Opel przygotował nawet specjalną aplikację na smartfony, dzięki której kierowca może zdalnie skontrolować stan ciśnienia opon i paliwa w baku, czy choćby sprawdzić, gdzie zostawił samochód na parkingu.

W nowej Insignii do funkcji dołącza także usługa osobistego asystenta, który nie jest kolejnym programem komputerowym, a człowiekiem z krwi i kości, z którym można porozmawiać i poprosić o pomoc w rezerwacji pokoju w hotelu czy wskazaniu otwartej pizzerii w okolicy.

W nowej Insignii do funkcji dołącza także usługa osobistego asystenta, który nie jest kolejnym programem komputerowym, a człowiekiem z krwi i kości, z którym można porozmawiać i poprosić o pomoc w rezerwacji pokoju w hotelu czy wskazaniu otwartej pizzerii w okolicy.

Listę wyposażenia uzupełnia jeszcze wyświetlacz typu HUD, który obraz przedstawia na przedniej szybie, co przekłada się na wirtualne wyświetlanie parametrów nad maską. Opel zaproponuje teraz także funkcję trzymania pasa oraz fotele premium z masażem.

Opel jest jednym z nielicznych producentów samochodów oferujących fotele z atestem „Aktion Gesunder Rücken” (Kampanii na rzecz zdrowych pleców) i aktywnym propagatorem zdrowych i wygodnych siedzisk. Te zainstalowane w nowej Insignii z przodu są wyjątkowo rozbudowane: regulowane wielokonturowo także przez elektryczne ustawianie boczków tak, by jak najlepiej dopasować się do sylwetki i zagwarantować jej błogą podróż niezależnie od dystansu.

Listę wyposażenia uzupełnia jeszcze wyświetlacz typu HUD, który obraz przedstawia na przedniej szybie, co przekłada się na wirtualne wyświetlanie parametrów nad maską. Opel zaproponuje teraz także funkcję trzymania pasa oraz fotele premium z masażem.

Opel jest jednym z nielicznych producentów samochodów oferujących fotele z atestem „Aktion Gesunder Rücken” (Kampanii na rzecz zdrowych pleców) i aktywnym propagatorem zdrowych i wygodnych siedzisk. Te zainstalowane w nowej Insignii z przodu są wyjątkowo rozbudowane: regulowane wielokonturowo także przez elektryczne ustawianie boczków tak, by jak najlepiej dopasować się do sylwetki i zagwarantować jej błogą podróż niezależnie od dystansu.

Przy zwiększonej długości i szerokości, linię dachu wersji Grand Sport obniżono o blisko trzy centymetry. Znacznie lepiej wykorzystano też tą długość na przestronność kabiny – rozstaw osi zwiększył się aż o 92 mm. To uczyniło sylwetkę jeszcze dynamiczniejszą, a wnętrze – pojemniejszym.

Przy zwiększonej długości i szerokości, linię dachu wersji Grand Sport obniżono o blisko trzy centymetry. Znacznie lepiej wykorzystano też tą długość na przestronność kabiny – rozstaw osi zwiększył się aż o 92 mm. To uczyniło sylwetkę jeszcze dynamiczniejszą, a wnętrze – pojemniejszym.

W wersji Sports Tourer pasażerowie tylnej kanapy mają o około 3 cm więcej miejsca na głowy, nogi i biodra, niż w poprzedniku i 100 litrów więcej na bagaż.

W wersji Sports Tourer pasażerowie tylnej kanapy mają o około 3 cm więcej miejsca na głowy, nogi i biodra, niż w poprzedniku i 100 litrów więcej na bagaż.

Bagażnik Insignii Sports Tourer po złożeniu trzech dzielonych oparć tylnej kanapy roztacza niezgłębione 1638 litrów pojemności.

Bagażnik Insignii Sports Tourer po złożeniu trzech dzielonych oparć tylnej kanapy roztacza niezgłębione 1638 litrów pojemności.

Zza kierownicy samochód sprawia jednak bardzo zwinne wrażenie. Zamysłem konstruktorów było stworzenie bardziej sportowej pozycji za kierownicą i to się im udało – w porównaniu do poprzednika fotel powędrował o 3 cm w dół, co wystarczy do zasiania kiełkującej z tyłu głowy myśli, że za kierownicą nowej Insignii czeka nas emocjonująca podróż.

Zza kierownicy samochód sprawia jednak bardzo zwinne wrażenie. Zamysłem konstruktorów było stworzenie bardziej sportowej pozycji za kierownicą i to się im udało – w porównaniu do poprzednika fotel powędrował o 3 cm w dół, co wystarczy do zasiania kiełkującej z tyłu głowy myśli, że za kierownicą nowej Insignii czeka nas emocjonująca podróż.

Materiał powstał przy współpracy z marką Opel

Advertisement
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

Nowości SEAT-a i CUPRA na Salonie Genewskim "Motoryzacja zasługuje na fascynację" – Matt Le Blanc w szczerej rozmowie o nowej serii Top Geara, własnym życiu i Clarksonie Po powrocie z 24 h Le Mans 2017 - 9 powodów, dla których musisz pojechać za rok I Ty możesz zostać projektantem samochodów - relacja z Gdynia Design Days Nowe 208 na 208-lecie Peugeota. Futurystyczny model kontynuuje historię małych-wielkich poprzedników Tucson do zadań specjalnych - pomogliśmy w starcie zespołowi Hyundai WRC Bezpieczna jazda samochodem - co warto wiedzieć, co warto umieć? - część 4 i konkurs Range Rover L405 - polska premiera [relacja autokult.pl] Geneva Motor Show 2012 [pierwszy dzień prasowy] Zobacz nowości Škody na targach samochodowych we Frankfurcie Zrozumieć fenomen Jimny. Jeździmy pierwszą generacją kultowej terenówki Suzuki pod równikiem Genewa 2019: Grupa FCA odkryła karty. Nowa 500, kompaktowy SUV Alfy Romeo

Popularne w tym tygodniu:

Aston Martin Road to Wrocław: relacja zdjęciowa