Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku

Ford Fiesta ST, bazujący na schodzącej już z rynku generacji, był dotychczas najlepszym hot hatchem na rynku. Możliwościami trakcyjnymi i frajdą z jazdy mogły dorównać mu wyłącznie Mini Coopery S - te jednak przegrywają pod względem ceny. Teraz do gry wchodzi nowa generacja ostrego forda. Co ma nam do zaoferowania?

Ten artykuł ma 2 strony:

1,6-litrowy silnik został zamieniony na motor 1.5. Jest to jednostka z rodziny EcoBoost. Rozwija ona 200 KM i 290 Nm. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w zaledwie 6,7 s. To o 0,2 s szybciej niż wcześniej.

1,6-litrowy silnik został zamieniony na motor 1.5. Jest to jednostka z rodziny EcoBoost. Rozwija ona 200 KM i 290 Nm. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w zaledwie 6,7 s. To o 0,2 s szybciej niż wcześniej.

Co ciekawe, silnik EcoBoost z Fiesty ST nowej generacji zostanie wyposażony w system dezaktywacji cylindrów. Dzięki temu mały hot hatch będzie bardziej oszczędny. Jak Ford twierdzi - jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku dla jednostki 3-cylindrowej. Tak, dobrze widzicie - 1,5-litrowy motor Fiesty to R3. Odłączanie i ponowne uruchamianie cylindrów ma zajmować tylko 14 milisekund.

Co ciekawe, silnik EcoBoost z Fiesty ST nowej generacji zostanie wyposażony w system dezaktywacji cylindrów. Dzięki temu mały hot hatch będzie bardziej oszczędny. Jak Ford twierdzi - jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku dla jednostki 3-cylindrowej. Tak, dobrze widzicie - 1,5-litrowy motor Fiesty to R3. Odłączanie i ponowne uruchamianie cylindrów ma zajmować tylko 14 milisekund.

Na pokładzie nowej Fiesty ST będzie pracować 3-stopniowy system ESC. Na najniższym poziomie zaangażowania elektroniki, ma on w ogóle nie ingerować w to, co dzieje się z autem.

Na pokładzie nowej Fiesty ST będzie pracować 3-stopniowy system ESC. Na najniższym poziomie zaangażowania elektroniki, ma on w ogóle nie ingerować w to, co dzieje się z autem.

Na pokładzie znajdziemy też fotele sportowe Recaro, kierownicę z płaską dolną częścią, 18-calowe felgi i system SYNC3.

Na pokładzie znajdziemy też fotele sportowe Recaro, kierownicę z płaską dolną częścią, 18-calowe felgi i system SYNC3.

Nowa Fiesta ST będzie dostępna zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej. Na rynku nowego hot hatcha ze stajni Forda zobaczymy dopiero na początku przyszłego roku. Na razie ceny nie podano, ale można spekulować, że nie powinna ona przekroczyć 80 tys. zł.

Nowa Fiesta ST będzie dostępna zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej. Na rynku nowego hot hatcha ze stajni Forda zobaczymy dopiero na początku przyszłego roku. Na razie ceny nie podano, ale można spekulować, że nie powinna ona przekroczyć 80 tys. zł.

Zobacz również: Nowy Ford Focus RS (2016) - test

Szybko, szybciej, Ford Fiesta ST [test autokult.pl]

Zawsze gdy kolejny dzień ma przynieść ekscytujące wydarzenia, trudniej zasnąć. Umysł jest opętany myślą o tym, co czeka nas po przebudzeniu….

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Hyundai Equus po kuracji odmładzającej Chevrolet Camaro na zielonym Wheelsandmore MP4-12C Spider Stage II (2013) Restrykcyjne limity CO2 wymagają zmian strategii. Widać to na przykładzie Mazdy Project Kahn RS600 - piękna bestia UOKiK ukarał Volkswagena. Firma zapłaci 120 mln zł Toyota Prius na ostro - wizja Wald International Bentley Continental GT3-R – luksusowe coupé w torowej odmianie Onyx Concept Rolls-Royce Ghost San Moritz (2015) Zapowiedź Toyoty FT-1 Vision Gran Turismo PROTOSCAR - kolejna sportowa wtyczka Porsche 911 RSR (2013) [wyścigi]

Popularne w tym tygodniu:

"Uczyłem się jeździć w fiacie 126 mojej ciotki". Włoch pokazał swój pomysł na nowego Malucha Maseczka w aucie. Przepisy dotyczą też pasażerów Rolnicy ponownie wyjechali na drogi. Zablokują nawet 200 tras To była kwestia czasu. Tuner zdejmuje limiter prędkości z nowych volvo Amerykanie pobili rekord Bugatti. Ponad 500 km/h na zamkniętej autostradzie Policja kupiła nowe radiowozy. Hyudani Kona Electric zasili szeregi Komendy Stołecznej Są nowe przepisy o przeglądach technicznych. Mają obowiązywać od początku 2021 r. Numery rejestracyjne dla rowerów. Tego chce berlińska policja Nowe przepisy dotyczące sprowadzania aut. O karę za niezarejestrowanie auta póki co trudno "Przyszłość silnika spalinowego to kwestia polityczna". Diesel wciąż najbardziej wydajny Hummer powrócił. Ma elektryczny napęd o mocy ponad 1000 KM Maseczki w samochodzie. Czy kierowca i pasażerowie muszą je zakładać?