Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2017) - premiera

Alfa Romeo dołącza do grupy producentów samochodów luksusowych, którzy oferują mocne SUV-y. Pozostaje tylko pytanie, na które odpowiedź poznamy dopiero po pierwszych jazdach: czy to na pewno luksusowe auto klasy premium?

Przynajmniej tak wygląda, choć nie prezentuje się jak milion dolarów (czyt. Alfa Giulia Quadrifoglio). Ma sylwetkę doskonale znaną w tym segmencie. Wystarczy popatrzeć na takie modele jak Jaguar F-Pace czy też Maserati Levante by od razu sklasyfikować Alfę Stelvio Quadrifoglio jako ich konkurenta. Stylistyka została zaczerpnięta m. in. z Giulii, być może nawet zbyt mocno, ale linia nadwozia to bez wątpienia SUV.

Rzut oka pod maskę również jednoznacznie określa to auto. Motor został przeszczepiony z Giulii, ma więc 2,9 litra pojemności w układzie V6 z doładowaniem. W Stelvio produkuje prawdopodobnie te same 510 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na cztery koła w sposób stały za pośrednictwem automatycznej przekładni z ośmioma przełożeniami. Tylny mechanizm różnicowy ma konstrukcję realizującą mechanicznie zjawisko Torque Vectoringu. Najpewniej wszystkie wersje silnikowe będą wyposażone w napęd na cztery koła.

Prowadzenie musi być wzorowe, bo nazwa Stelvio do czegoś zobowiązuje. Dla jednych to tylko przełęcz we włoskich Alpach, ale dla miłośników motoryzacji jedna z najpiękniejszych i najbardziej krętych dróg świata. Ten SUV powinien jej podołać dzięki amortyzatorom adaptacyjnym i hamulcom węglowo-ceramicznym przygotowanym przez Brembo.

Na razie producent nie podał zbyt wielu informacji na temat samochodu i jego parametrów, ale spodziewamy się bardzo dobrych osiągów wersji Quadrifoglio. W przygotowaniu są także bardziej „cywilne” odmiany, m. in. z silnikami czterocylindrowymi. Benzynowe turbo ma osiągać w najmocniejszej odmianie aż 280 KM, co już jest niezłym wynikiem. Natomiast obowiązkowo w Europie pojawi się także odmiana wysokoprężna z dieslem od Giulii – 2.2 generujący 150 lub 180 KM. Ciekawe, czy producent pokusi się o przygotowanie lub zapożyczenie silnika Diesla V6, będącego konkurencyjnym dla aut tego segmentu.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2017) - zdjęcia

Zobacz również: Jak radzi sobie dołączany napęd 4x4? Seat Tarraco w terenie

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Bezczelny złodziej z Zielonej Góry [wideo] Czy to nie jest Hummer H1? Octavia nr. 2.000.000 Czy Ferrari przetrwa kryzys? Historia AMG w pigułce [wideo] Pagani Huayra Carbon Edition [Genewa 2012] Koenigsegg One:1 – 1400 KM, 1400 kg i ponad 450 km/h? Opel coraz bardziej premium, dzięki programowi personalizacji Exclusive Ford zasypie nas premierami: wkrótce nadejdzie nowy C-Max Yamaha zaprzecza plotkom i zostaje Pierwsze urodziny 500-tki na Helu Zmarł Luigi Colani. Twórca szalonych konceptów i mistrz aerodynamiki

Popularne w tym tygodniu:

Rolnicy ponownie wyjechali na drogi. Zablokują nawet 200 tras Protesty w większości miast. W podróży weź pod uwagę gigantyczne utrudnienia To była kwestia czasu. Tuner zdejmuje limiter prędkości z nowych volvo Amerykanie pobili rekord Bugatti. Ponad 500 km/h na zamkniętej autostradzie Są nowe przepisy o przeglądach technicznych. Mają obowiązywać od początku 2021 r. Policja kupiła nowe radiowozy. Hyudani Kona Electric zasili szeregi Komendy Stołecznej Numery rejestracyjne dla rowerów. Tego chce berlińska policja Hummer powrócił. Ma elektryczny napęd o mocy ponad 1000 KM Rosyjscy influencerzy i mercedesy nie idą w parze. Youtuber spalił model AMG GT 4-door Nowe przepisy dotyczące sprowadzania aut. O karę za niezarejestrowanie auta póki co trudno Volvo wyjaśnia w poruszającym filmie, dlaczego wprowadziło limiter prędkości do 180 km/h Maseczki w samochodzie. Czy kierowca i pasażerowie muszą je zakładać?