Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2017) - premiera

Alfa Romeo dołącza do grupy producentów samochodów luksusowych, którzy oferują mocne SUV-y. Pozostaje tylko pytanie, na które odpowiedź poznamy dopiero po pierwszych jazdach: czy to na pewno luksusowe auto klasy premium?

Przynajmniej tak wygląda, choć nie prezentuje się jak milion dolarów (czyt. Alfa Giulia Quadrifoglio). Ma sylwetkę doskonale znaną w tym segmencie. Wystarczy popatrzeć na takie modele jak Jaguar F-Pace czy też Maserati Levante by od razu sklasyfikować Alfę Stelvio Quadrifoglio jako ich konkurenta. Stylistyka została zaczerpnięta m. in. z Giulii, być może nawet zbyt mocno, ale linia nadwozia to bez wątpienia SUV.

Rzut oka pod maskę również jednoznacznie określa to auto. Motor został przeszczepiony z Giulii, ma więc 2,9 litra pojemności w układzie V6 z doładowaniem. W Stelvio produkuje prawdopodobnie te same 510 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na cztery koła w sposób stały za pośrednictwem automatycznej przekładni z ośmioma przełożeniami. Tylny mechanizm różnicowy ma konstrukcję realizującą mechanicznie zjawisko Torque Vectoringu. Najpewniej wszystkie wersje silnikowe będą wyposażone w napęd na cztery koła.

Prowadzenie musi być wzorowe, bo nazwa Stelvio do czegoś zobowiązuje. Dla jednych to tylko przełęcz we włoskich Alpach, ale dla miłośników motoryzacji jedna z najpiękniejszych i najbardziej krętych dróg świata. Ten SUV powinien jej podołać dzięki amortyzatorom adaptacyjnym i hamulcom węglowo-ceramicznym przygotowanym przez Brembo.

Na razie producent nie podał zbyt wielu informacji na temat samochodu i jego parametrów, ale spodziewamy się bardzo dobrych osiągów wersji Quadrifoglio. W przygotowaniu są także bardziej „cywilne” odmiany, m. in. z silnikami czterocylindrowymi. Benzynowe turbo ma osiągać w najmocniejszej odmianie aż 280 KM, co już jest niezłym wynikiem. Natomiast obowiązkowo w Europie pojawi się także odmiana wysokoprężna z dieslem od Giulii – 2.2 generujący 150 lub 180 KM. Ciekawe, czy producent pokusi się o przygotowanie lub zapożyczenie silnika Diesla V6, będącego konkurencyjnym dla aut tego segmentu.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2017) - zdjęcia

Zobacz również: Autokult odc.2 - Poznań Motor Show, McLaren 600LT i używana Alfa 159

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Spartan V - niepozorna bestia! Nowy Bentley Flying Spur. Naszpikowany technologią i napędzany potężnym silnikiem Ferrari F12 berlinetta Tour de France 64 na pamiątkę 1976 Ferrari Rainbow [zapomniane koncepty] Top Gear w USA - pierwszy trailer! [wideo] Hennessey chce pobić rekord Bugatti Chirona. W planach przekroczenie 500 km/h USD GT-S Passionata koncept 1983 Mazda Le Mans Prototype [zapomniane koncepty] Nowa Mazda2 będzie bardziej kobieca Zapowiedź Opla Insignii Grand Sport Przerost formy nad treścią – Lumma 535i CLR 500 RS2 (2010) Ford EcoSport Limited Edition - Audioteka w prezencie

Popularne w tym tygodniu:

Paliwo w Polsce ciągle tanieje. Na niektórych stacjach jest już za mniej niż 4 zł/l Jaki kraj, taki pickup. Ciągnął przyczepę rolniczą passatem Opony nie miały żadnego bieżnika. Audi przeszło przegląd dwa dni wcześniej Aston Martin Valkyrie wyjechał na drogi. Jego silnik kręci się do 11,100 obr./min. Mimo mniejszego ruchu, smog w mieście nie zniknął. Puste ulice nie gwarantują czystego powietrza Unikatowy Mercedes SLR na sprzedaż w Polsce. To najdroższe auto na Otomoto Rzadki Lexus LFA z Polski jest praktycznie nowy. Może być twój za 2,5 mln zł Takich spadków cen na stacjach nie widziano od lat. Prognozy wskazują, że będzie jeszcze taniej Fabrycznie nowe BMW serii 7 E38 na sprzedaż. Od 3 lat stoi w kapsule powietrznej UAZ Hunter Expedition to leciwa, ale wciąż atrakcyjna terenówka z Rosji Pirelli zutylizuje 1800 opon z odwołanego GP Australii. Nie nadają się do ponownego montażu Koronawirus przyczyną zamknięcia kolejnych fabryk. BMW, Rolls-Royce, Toyota, Dacia i Mini wstrzymują produkcję