Mercedes Vision Van i koncepcja transportu przyszłości

Mercedes przez najbliższe pięć lat zainwestuje około 500 mln euro w rozwój najnowszych rozwiązań z dziedziny cyfryzacji, automatyzacji i robotyki. Wizję „adVANce” odzwierciedla Mercedes-Benz Vision Van.

To w pełni autonomiczny i elektryczny pojazd dostawczy o zasięgu do 270 km i mocy silników 100 KM. Został wyposażony w drony, które dostarczą nieduże paczki klientom przebywającym w trudno dostępnych miejscach. Można również zaparkować pojazd w strategicznym punkcie miasta i rozpocząć dostawę dronami na określonym obszarze. Auto nie potrzebuje konwencjonalnego kierowcy, a jedynie osoby, która zadba o cały proces. Również drony będą wykonywały swoją pracę samodzielnie. Vision Van jest w pełni skomunikowany z firma logistyczną i klientami.

Nawet proces ładowania samochodu nie wymaga osób do obsługi maszyn. Zostanie to zrealizowane automatycznie przez urządzenie, które również jest autonomiczne. Układ paczek w kabinie ma być dostosowany do trasy ich rozwożenia. Te o masie do 2 kg zabiorą ze sobą drony i same je przeniosą na dystansie do 20 km. Wszystko to ma usprawnić proces transportu w firmach kurierskich.

Mercedes-Benz Vans stworzył nową jednostkę organizacyjną pod nazwą Future Transportation Systems zatrudniającą około 200 pracowników. To oni pracują nad programem „adVANce”.

Nietrudno się domyślić, że to co Mercedes pokazał, jest częścią programu rozwoju samochodów elektrycznych i autonomicznych, o którym pisaliśmy miesiąc temu. Była mowa o nowej marce aut elektrycznych, mającej konkurować m. in. z Teslą oraz o ciężkim pojeździe użytkowym, również napędzanym prądem. Bazowaliśmy wówczas na dość wiarygodnych, ale jednak plotkach. Teraz wiemy, że niemiecki koncern rzeczywiście coś robi w tym kierunku, choć nowej marki jeszcze nie odkryliśmy. Natomiast tak potężne inwestycje z pewnością o czymś świadczą. Koncepcyjny pojazd dostawczy to dopiero pierwsze słowo Mercedesa.

Z modelem Vision Van rozwijamy koncepcję futurystycznej generacji vanów: inteligentnej, autonomicznej technologii, łączącej wszystkie procesy, od ładowania i transportu drogowego, po dostarczanie produktów odbiorcom. Sugerowane przez nas rozwiązania miałyby w sposób znaczący ułatwić pracę dostawcom i pozwoliłyby na redukcję czasu dostawy, na czym skorzystaliby klienci.

Szef Mercedes-Benz Vans – Volker Mornhinweg

Mercedes-Benz Vision Van (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Mercedes-Benz Klasy X - prezentacja możliwości pickupa z silnikiem V6

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

1974 Ford Coins [zapomniane koncepty] Ekscytujący Suzuki Swift Jak kończy się wizyta psa na torze F1? Masterlease dostarcza hybrydowe Toyoty Auris Porsche Cayman R - idealna zabawka na tor? [wideo] Święta przyjdą w tym roku wcześniej. W czerwcu mamy zobaczyć dwie nowe Alfy Romeo Czterodrzwiowy Mercedes-AMG GT na oficjalnych zdjęciach. Premiera już wkrótce Toyota Camry powraca do Europy. Będzie dostępna jako hybryda Five Axis Design Yaris Club Lexus LS 650 - prototyp usportowionej limuzyny zadebiutuje w Essen Chcesz być ekologiczny? Bądź niebieski! - teaser Priusa Manual wróci do Porsche 911 GT3

Popularne w tym tygodniu:

Porsche 911 Turbo z przebiegiem 1,2 mln km. Właściciel jeździ nim od 44 lat Ford Mustang Shelby GT350 Fathouse ma 1400 KM i rozpędza się do setki w 1,9 sekundy SUV-y są groźne dla pieszych. ETCS proponuje zakazać im wjazdu do miast Francuzi mają pomysł na ograniczony zasięg elektryków. Jest tak absurdalny, że aż go lubię W środę 19 lutego policyjna akcja "Smog". Na celowniku starsze diesle Rozszerzona historia pojazdu w CEPiK 2.0. Bardzo przydatne zmiany Mercedes S73 T AMG sułtana Brunei jest jak pagani zonda w rodzinnym przebraniu Unikatowy Mercedes S70 AMG na sprzedaż w Polsce. To jeden ze 112 egzemplarzy Land Rover Defender w "No time to die". Reklama w starym, dobrym stylu Pijany policjant dachował. Alkomat jego kolegów nic nie wykazał, ale do akcji wkroczyli strażacy Dożywocie dla kierowcy w Niemczech. Sąd potraktował wypadek jak morderstwo Podwyżki na autostradzie A2. Zapłacimy więcej od 2 marca 2020 roku