MINI John Cooper Works Challenge – bardziej na tor, niż na co dzień

Specjaliści od motorsportu przygotowali specjalną i superszybką odmianę MINI JCW, które zadebiutuje podczas Goodwood Festival of Speed w dniach 23-26 czerwca. Nadaje się na tory wyścigowe, których u nas niestety brakuje. Ale to nie szkodzi…

Nie szkodzi, ponieważ w Wielkiej Brytanii ich nie brakuje, a samochód będzie dostępny wyłącznie tam i tylko z kierownicą po prawej stronie. Możecie więc zapoznać się jedynie z tym, czego w Polsce nie kupicie. Jednak jeżeli mieszkacie na Wyspach, już możecie zbierać pieniądze. Wystarczy 32 tys. funtów brytyjskich.

Auto bazuje na standardowej odmianie JCW, ma nietknięty silnik o mocy 231 KM, ale za to zupełnie zmienione zawieszenie, sprawniejsze hamulce i opony Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozmiarze 215/45 R17. Zostały założone na szersze o pół cala felgi Team Dynamics Pro Race . Każde koło waży 1,5 kg mniej od standardowej obręczy 17-calowej z oponą. Niestety MINI John Cooper Works Challenge waży 15 kg więcej od zwykłego MINI Cooper JCW, ale za to przyspiesza do setki lepiej. To za sprawą bardziej przyczepnych opon, współpracujących z mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Na osiągnięcie setki wystarczy 6,3 s. Prędkość maksymalna to 246 km/h.

Ręcznie wykonane, częściowo z tytanu zawieszenie Nitron NTR R1, oferuje możliwość regulacji wysokości, tłumienia kompresji i odbicia, a zostało opracowane z myślą o jeździe po torze wyścigowym. Co więcej, przednia oś daje możliwość zmiany kąta pochylenia kół na ujemny, celem dostrojenia podwozia do specyfiki toru, po którym macie zamiar jeździć. Jeżeli sobie z tym nie poradzicie, możecie otrzymać instrukcje co do ustawień na konkretne warunki. Maksymalny, ujemny kąt pochylenia każdego z kół to 2 stopnie.

Szpera Quaife ATB nie zakłóca pracy elektroniki pokładowej, czyli systemu DSC, ponieważ został on inaczej skalibrowany. Konstrukcja oparta o specjalnie dopasowany kształt kół zębatych nie wymaga regularnych przeglądów i wymiany tarczek, ponieważ ich nie ma. Działa również zdecydowanie łagodniej od klasycznej szpery stosowanej w motorsporcie. Odpowiednio przeprogramowano system Dynamic Control, by lepiej wykorzystał większe możliwości układu przeniesienia napędu. Za hamowanie odpowiadają nacinane tarcze Brembo o średnicy 300 mm, ze specjalnie opracowanymi do tego modelu klockami Mintex, które gwarantują wyższą odporność na wysokie temperatury.

Jedną z ciekawych opcji, którą można zamówić do MINI JCW, ale w tej wersji otrzymacie gratis, jest sportowy układ wydechowy z końcówkami wykonanymi z kompozytu węglowego. Jest możliwość regulacji głośności. Można tym zarządzać z poziomu smartfona dzięki połączeniu bluetooth.

MINI przygotuje 100 egzemplarzy wersji JCW Challenge, a każdy z nich ma kosztować około 32 tys. funtów brytyjskich. Samochody dostępne będą wyłącznie z manualną skrzynia biegów.

Zobacz również: Mini Cooper S stary - wydech

MINI John Cooper Works Challenge — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

BMW M3/M4 Coupé G4M Bi-Turbo - 600 KM od G-Power Najpopularniejsze auta na świecie, w Europie i w segmencie A (2016) Maserati Quattroporte GranSport i GranLusso (2016) - nowe wersje w odświeżonym modelu Nowa Toyota Hilux (2016) - cennik Nowe Renault Clio (2016) - premiera Ford M-Sport Ranger – polsko-brytyjski projekt firmy Carlex Design Grand Prix Kanady 2016 – Lewis Hamilton w odwecie Rajd Sardynii 2016 – przebudzenie Thierry’ego Neuville’a Kia Picanto i Peugeot 208 mało bezpieczne w Ameryce Południowej Nowe wieści na temat hipersamochodu Astona Martina Milion samochodów elektrycznych na polskich drogach do 2025 roku! Celem Toyoty i Lexusa jest 50-procentowy udział hybryd w sprzedaży Norwegia nie wprowadzi zakazu sprzedaży aut spalinowych Wypadek Tesli na autopilocie i szybka odpowiedź firm ubezpieczeniowych Szef Suzuki rezygnuje ze stanowiska Nowy Ford Ka+ (2016) - premiera Ferrari 488 GTB od Novitec Rosso (2016) - premiera Polski rynek samochodów osobowych – maj 2016 Volvo Polestar Performance S90 i V90 - ostrzej, ale bez zastrzyku mocy Nowe Porsche Panamera oficjalnie zapowiedziane Nowy Mercedes-Benz Klasy E Kombi oficjalnie zaprezentowany Renault Twingo GT (2017) - premiera Supra zarejestrowanym znakiem towarowym - czekamy na gotowy model Renault Twingo GT (2017) prawie gotowe do prezentacji

Popularne w tym tygodniu:

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Rząd pracuje nad zmianą przepisów Połowa nieoznakowanych radiowozów BMW brała udział w kolizjach. Policja się tłumaczy Policja prowadzi akcję "Alkohol i narkotyki". Będzie sprawdzać kierowców W Krakowie stanął "fotoradar", który sprawdza emisję spalin w jadących autach Przełomowy typ opony coraz bliżej. W pierwszym aucie pojawi się w 2024 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny bierze się za oszustów. Oto metody naciągaczy AMG stworzył najmocniejszy silnik czterocylindrowy w historii. Sprawdzamy, jak to możliwe Stłuczka lamborghini huracana evo w Warszawie. Auto spotkało się z renault kangoo Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Honda zbudowała kosiarkę, która do setki przyspiesza szybciej niż Ferrari 599 GTO Kierowcy będą wyłączać obowiązkowy system. Chcą jeździć szybciej Debiut polskiego zespołu w Le Mans. Rozmawiamy z kierowcą Kubą Śmiechowskim