Nowy Peugeot i-Cockpit - jak zmienia się awangardowe wnętrze z Francji?

Niedawno Peugeot zaprezentował nową generację swojego niezwykłego pomysłu na poprawę ergonomii wnętrza pojazdu, nazwaną i-Cockpit. Z jego wcześniejszą wersją mieliśmy już do czynienia w modelach 208, 308 i 2008. Co nowego mają zamiar wprowadzić Francuzi?

Nowa generacja Peugeot i-Cockpitu

Nowa generacja Peugeot i-Cockpitu

Samochód ma już ponad 120 lat. Przez ten czas ten rewolucyjny wynalazek zdążył się ukształtować i przyjąć formę, która w drodze ewolucji okazała się najlepsza. Mogłoby się wydawać, że próby przeprowadzania rewolucji to w tym przypadku próba wynalezienia koła od nowa. Mimo to, niektórym producentom udaje się stworzyć rozwiązania awangardowe, które wnoszą powiew świeżości i rzeczywiste korzyści dla użytkowników.

Jedną z najlepszych tego typu nowości w ostatnich latach jest Peugeot i-Cockpit. Francuzi podkreślają, że to nietypowe rozwiązanie jest efektem prac nad dostosowaniem kabiny do sportowego charakteru aut tej marki. Peugeot ma na swoim koncie sporo sukcesów w sportach motorowych i dysponuje niezłymi hot hatchami, które od lat lubiane są przez entuzjastów dynamicznej jazdy.

Nowa generacja Peugeot i-Cockpitu

By jazda modelami tego producenta stała się jeszcze przyjemniejsza, specjaliści od ergonomii i packagingu spróbowali na nowo rozmieścić instrumenty pokładowe w samochodzie. Tak powstał Peugeot i-Cockpit. Ma on kilka charakterystycznych elementów:

  • mała kierownica, bardziej poręczna, niżej osadzona, zapewniająca luźniejszą, bardziej naturalna pozycję
  • zegary umieszczone wysoko, w polu widzenia drogi
  • duży, dotykowy ekran, który przejął sporą cześć funkcji i uczynił wnętrze bardziej eleganckim i minimalistycznym

Według Peugeota i-Cockpit pozytywnie wpływa na przyjemność prowadzenia, płynność ruchów i koncentrację. Pierwszy raz za sterami auta z tym rozwiązaniem można czuć się trochę dziwnie — to coś zupełnie nowego, do czego nie przywykliśmy. Jednak wystarczy kilkadziesiąt minut jazdy, żeby oswoić się z nowym środowiskiem. Później faktycznie da się poczuć jak wyraźnie bardziej wygodna jest pozycja za kierownicą i jak dużo lepiej obserwuje się wysoko osadzone zegary.

Po kilku latach od premiery pierwszej generacji i-Cockpitu przyszedł czas na ewolucję. Peugeot wprowadził ulepszenia, które bazują na doświadczeniu zebranym od 2,2 mln użytkowników aut z wcześniejszą wersją tego rozwiązania. Poniżej możecie porównać jak zmienił się nowy kokpit, przedstawiony w formie konceptu, względem tego, który obecnie oferowany jest w Peugeocie 308.

Zobacz również: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test

Jak widać, Francuzi przenieśli wyżej ekran centralny. Znajduje się on teraz na szczycie deski rozdzielczej. Główne instrumenty pozostały w mniej więcej tym samym położeniu, co dotychczas. Klasyczne zegary zostały jednak zastąpione dużym ekranem, który może przedstawiać w czytelny sposób wskazania z nawigacji i prezentować dane takie jak szybkość czy prędkość obrotową silnika.

Kierownica pozostała mała, ale nieco ją unowocześniono. Mimo to wrażenia z jazdy kierowcy mogą się znacznie zmienić. Peugeot zmodyfikował formę połączenia tunelu środkowego z deską rozdzielczą. Jest ona teraz bardziej skierowana na kierowcę — drążek skrzyni biegów jest odseparowany od pasażera, przez co lewa część kabiny ma formę częściowo zamkniętą. Nowy i-Cockpit jeszcze bardziej skupia się na kierowcy.

Mogłoby się wydawać, że w nowoczesnych samochodach trudno znaleźć miejsca, w który jest jeszcze przestrzeń na tak znaczne ulepszenia. Jednak Peugeotowi się udało. Co jeszcze można poprawić, czego inni producenci nie odważyli się zmienić?

Peugeot 308 1,6 THP Allure — test

W mojej ręce spoczywa przyjemnie ciężki kluczyk do wyjątkowego samochodu. Czeka nas wspólny tydzień i ponad tysiąc kilometrów w mieście i trasie….

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Statystyki wypadków w długi weekend – Boże Ciało 2016 Grand Prix Monaco 2016 - Lewis przerywa złą passę Nissan GT-R Nismo (2017) - kolejny facelifting Renault Clio R.S.16 Concept dla uczczenia powrotu do Formuły 1 Summer Cars Party Best of the Best pod patronatem Autokult.pl Odświeżone mechanicznie Subaru BRZ (2017) Opel Zafira Tourer po liftingu (2017) - zdjęcia szpiegowskie Škoda Atero (2016) - przypomnienie o oryginalnym Rapidzie Sportowe Fordy 50th Anniversary dla klientów z Francji Nowy Hyundai Grand Santa Fe (2017) niebawem w polskich salonach Nissan zapowiada nowego NV300 Nowy Peugeot 3008 (2016) - premiera Alfa Romeo Giulia - wyposażenie podstawowe w Polsce Rajd Portugalii 2016 – drugie zwycięstwo Krisa Meeke’a Renault Clio R.S. jeszcze ostrzejsze - wyciekły pierwsze zdjęcia BMW 2002 Hommage (2016) - koncept ku chwale 2002 Turbo Hybrydowy rekord Toyoty – 9 milionów sprzedanych samochodów Gdzie działa odcinkowy pomiar prędkości? Oto aktualne lokalizacje Aston Martin Vanquish Zagato Concept (2016) - udoskonalony ideał Znamy polskie ceny Alfy Romeo Giulii Polski rynek samochodów elektrycznych wciąż słaby Volkswagen Passat GTE (2017) – polskie ceny Google opatentowało klejącą maskę do łapania pieszych Volvo 40.1 i 40.2 (2016) - koncepcyjna zapowiedź nowego S40 i XC40

Popularne w tym tygodniu:

Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Pasy bezpieczeństwa mogą zrobić krzywdę. Aby tego uniknąć wystarczy pamiętać o jednym szczególe "Szybcy i wściekli" powrócą do kin. Znamy datę premiery dziewiątej części Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW