Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Aston Martin Vanquish Zagato Concept (2016) - udoskonalony ideał

Dwie wielkie firmy: Aston Martin i Zagato zaprezentowały nowy model koncepcyjny. Auto zadebiutuje przed szerszą publicznością podczas Concorso d'Eleganza Villa d'Este, nad jeziorem Como w północnych Włoszech. Oficjalna prezentacja będzie miała miejsce w dniach 21 - 22 maja.

Aston Martin Vanquish Zagato Concept (2016)

Aston Martin Vanquish Zagato Concept (2016)

Współpraca między Astonem Martinem a Zagato trwa już od pięciu dekad. Firmy chwalą się, że nowy koncept jest już piątym owocem ich współpracy. Przypomnijmy, że pierwszym samochodem, który firmy stworzyły wspólnie był DB4 GT Zagato z 1960 roku. W kontraście do tamtego klasyka, dotychczas najnowszym samochodem stworzonym wspólnie przez Włochów i Brytyjczyków był spektakularny V12 Vantage Zagato.

Bazą dla nowego modelu było bardzo zgrabne gran turismo — Vanquish. Samochód ten to pod względem stylistyki klasyka gatunku. Jego proporcje, eleganckie, ale dynamicznie wyglądające kształty i piekielnie mocne serce, czynią z niego nadzwyczajnie dobrego zawodnika w tym luksusowym segmencie.

Aston Martin Vanquish Zagato Concept (2016)

Przypomnijmy, że standardowy Aston Martin Vanquish dysponuje 6-litrowym, wolnossącym V12, które rozwija 576 KM i 630 Nm. Ta brytyjska stajnia rozpędza gran turismo ze skrzydlatym logo do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 324 km/h.

Coś, co jest naprawdę dobre, trudno udoskonalić. W końcu lepsze jest wrogiem dobrego. Tym razem jednak się udało. Nad wyglądem konceptu Astona Martina Vanquisha Zagato pracowali wspólnie Marek Reichman, Andrea Zagato i ich zespoły stylistów. Efekt jest niesamowity.

Z przodu króluje wielki wlot powietrza, który jasno wskazuje na to, że ten model należy do tej samej rodziny, co V12 Vantage Zagato. Vanquish dostał też nowe przetłoczenia bocznej części nadwozia, które doskonale wiążą się wizualnie z wylotem powietrza, mieszczącym się zaraz za przednimi kołami.

Aston Martin Vanquish Zagato Concept (2016)

To, co styliści Astona Martina i Zagato zrobili z tyłem trzeba po prostu zobaczyć. Nie da się tego opisać. Vanquish miał zgrabny tyłek, ale nowy projekt to jeszcze wyższy poziom wysmakowania kształtów i detali.

Zobacz również: Uczta dla zmysłów: pierwsza jazda Astonem Martinem DB11 V8 na filmie

Dopełnieniem tego niesamowitego projektu są dwa subtelne garby na dachu, które schodzą gładko do ostro ściętego pasa tylnego. Są one typowe dla Zagato i wywodzą się ze sportów motorowych — dzięki nim w środku wygodnie mieścił się kierowca w kasku. Przeniesienie tego do nowoczesnej karoserii przyniosło niesamowity efekt. Z tej perspektywy Aston Martin Vanquish Zagato Concept wygląda wręcz imponująco:

Aston Martin Vanquish Zagato Concep (2016)

Pod maską zaszły drobne zmiany, które pozwoliły wycisnąć z wolnossącego V12 okrągłe 600 KM. Aston Martin twierdzi przy tym, że udało się poprawić dynamikę jazdy. W kwestiach technicznych firma jest jednak w przypadku tego konceptu dosyć oszczędna w słowach. Widocznie mechanika, która w standardzie zaszyta była pod karoserią Vanquisha była zadowalająca.

Premiera tego dzieła stworzonego przez Astona Martina i Zagato jest zupełnie niespodziewana. To absolutnie nie jest najbardziej wyczekiwana nowość tego roku, ale mimo to, bez wątpienia jest jedną z najładniejszych premier, nie tylko ostatnich miesięcy, ale można się pokusić o stwierdzenie, że i ostatnich lat.

Aston Martin Vanquish Zagato Concept (2016) - zdjęcia

Źródło: Informacja prasowa Aston Martin

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Felipe Massa rozmawia z Williamsem Denza - nowe dziecko chińskiego BYD i niemieckiego Daimlera Zawracanie na zakorkowanych autostradach. Poseł staje po stronie kierowców Rajd Hiszpanii 2013 - Kubica mistrzem świata! [WRC] Brytyjczyk wsiadł do TVR-a, żeby zmienić pub. Skończyło się wycieczką przez 24 kraje Volkswagen i Microsoft wspólnie stworzą chmurę danych. Każde auto będzie "organizmem ekosystemu" Kia na targach SEMA razem z Antenna Magazine Jakby wyglądała R8-ka gdyby była motorówką? Audi R10 - lepsze od McLarena P1? Citroën DS4 & DS5 Pure Pearl - więcej szyku? Range Rover SVAutobiography - luksus podniesiony do kwadratu Parrot SK4000 dla motocyklistów

Popularne w tym tygodniu:

Jaki kraj, taki pickup. Ciągnął przyczepę rolniczą passatem Takich spadków cen na stacjach nie widziano od lat. Prognozy wskazują, że będzie jeszcze taniej Stało się. Internauci donoszą o benzynie za mniej niż 3 zł/litr Mimo mniejszego ruchu, smog w mieście nie zniknął. Puste ulice nie gwarantują czystego powietrza Genesis G80 debiutuje w pełnej krasie. Czy zagrozi utytułowanym konkurentom? Ktoś porzucił fabrycznie nowe auta z lat 80. w argentyńskim salonie. Stoją tam fiaty, alfy i peugeoty Rzadki Lexus LFA z Polski jest praktycznie nowy. Może być twój za 2,5 mln zł Mercedes Klasy S w wersji cabrio i coupe zniknie z rynku. Zastąpić może je 4-drzwiowe GT Lego pokazało model Dodge'a Chargera z "Szybkich i Wściekłych". Jest wspaniały Lexus LC500 Liberty Walk jest tak tłusty, że można dostać mdłości Nissan otworzył bramy DNA Garage. Przed wami trzy godziny uczty dla oczu Prawie nowe BMW Serii 7 E32 na sprzedaż w Polsce. Przez 23 lata nie wyjechało z salonu