Modlińskie lotnisko, sportowy Chevrolet Corvette C5 Targa oraz jedno z najszybszych na świecie aut sterowanych radiem. Co mogło wyniknąć z tak oryginalnego połączenia? Tylko jedno: wyjątkowy wyścig, duża dawka adrenaliny oraz spotkanie prawdziwych pasjonatów rywalizujących o palmę zwycięstwa.
Informacja prasowa
Kilka dni temu na pasie startowym lotniska w Modlinie zmierzyły się w niecodziennym wyścigu dwie piekielne maszyny: stuningowany Chevrolet Corvette C5 Targa kontra TRAXXAS XO-1 – model sterowany radiem. Obydwie maszyny zostały dodatkowo podrasowane, aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki prędkości, a organizatorzy wyścigu dopracowali najdrobniejsze szczegóły dotyczące zarówno parametrów technicznych rywalizujących samochodów, jak i trasy wyścigu.
Główni bohaterowie
Już na samym starcie wydawałoby się, że model sterowany radiem (wprawdzie jeden z najszybszych na świecie, ale jednak model) nie ma szans z podrasowanym Chevroletem Corvette C5. Samochód ten jest bowiem wyposażony w silnik LS1 V8 o pojemności 5665 cm³ i mocy 345 KM, a dzięki licznym modyfikacjom układu wydechowego, dolotowego oraz obniżeniu wagi może osiągnąć maksymalną prędkość 300 km/h.
Jednak zespół przygotowujący TRAXXAS XO-1 do wyścigu również porządnie zmodyfikował swój model. Standardowo auto to w skali 1:7 osiąga maksymalną prędkość 160 km/h, a po zastosowanych zmianach może rozwinąć około 210 km/h poniżej 5 s. Zmodyfikowano w nim między innymi układ napędowy, zastosowano silnik Leopard 5682 1360kV, regulator Mamba XL2, chłodzenie Castle dual fan, dociążono przód o 200 g, zmieniono przełożenie oraz wprowadzono istotne zmiany w zasilaniu. Dodatkowo team TRAXXAS XO-1 był przygotowany na każde warunki i konieczność nagłego naładowania baterii auta. W tym celu jako mobilne źródło energii wykorzystano moc akumulatorków Energizer Precision o pojemności 2400 mAh i TRAXXAS XO-1 był gotów do wyścigu.
Chwila prawdy, decydujące starcie
O świcie na tle startujących i lądujących samolotów na jednym z pasów startowych modlińskiego lotniska stanęły zatem obok siebie słoń, czyli Chevrolet Corvette C5 Targa o wymiarach: dł. 4564 mm, szer. 1869 mm, wys. 1214 mm, masa 1439 kg, i mrówka, czyli TRAXXAS XO-1 o wymiarach: dł. 686 mm, szer. 195 mm, wys. 128 mm i wadze około 5 kg.
Wielkie emocje, oczekiwanie, chwila napięcia i start. To, co nastąpiło później, było zbyt szybkie, aby to dobrze opisać. Na szczęście organizatorzy wyścigu zadbali o relację filmową z tego niecodziennego wydarzenia. To prawdziwa gratka zarówno dla motofanów wyścigów samochodowych, jak i miłośników modeli RC.
Chevrolet Corvette C5 Targa vs TRAXXAS XO-1 [PL]
Informacja prasowa
źródło: Studio PRowokacja