2014 Chevrolet Camaro – powrót Z/28 [Nowy Jork 2013]

Chevrolet zaprezentował w Nowym Jorku odświeżone Camaro. Do oferty modelu dołączy odmiana Z/28.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Piąta generacja muscle cara General Motors weszła na rynek w 2009 r. Po czterech latach Chevrolet nie tylko przeprowadził lifting Camaro, ale też przywrócił do życia nazwę Z/28.

Zacznijmy jednak od wyglądu. Camaro z rocznika modelowego 2014 ma węższy grill i zmienione reflektory. Inny jest także tył, gdzie ciekawe lampy zostały zastąpione dość prostymi kloszami, mającymi zapewne nawiązywać do tych z Camaro z rocznika 1969.

Obraz

Modyfikacjom poddano także zderzaki, a na masce pojawił się wlot powietrza. Tylny spojler wygląda teraz, jakby unosił się nad klapą bagażnika. Obudowa dyfuzora zachodzi wyżej na zderzak. Odmłodzony samochód wygląda smuklej, ale nieco mniej agresywnie, przynajmniej w odmianie podstawowej.

Przejdźmy do Z/28. Przedstawiciele Chevroleta mówią, że o ile Camaro ZL1 jest świetnym autem zarówno do jazdy po ulicach, jak i okazjonalnych wypadów na tor, o tyle odmiana z klasycznym znaczkiem na atrapie chłodnicy ma być rasowym pojazdem wyścigowym dopuszczonym do ruchu.

Pod względem mocy nowe Z/28 plasuje się poniżej 580-konnego ZL1, ale jest od niego o 136 kg lżejsze. Żeby zbić wagę, Chevrolet m.in. zrezygnował z elektrycznego sterowania fotelami, zredukował wygłuszenie, odchudził tylną część karoserii o 4 kg, założył lżejsze obręcze i wyrzucił dywaniki z bagażnika. Standardowy akumulator został zastąpiony mniejszym. Tylna szyba ma grubość 3,2 mm i jest cieńsza o 3 mm w porównaniu ze zwykłym Camaro. Klimatyzacja będzie dostępna opcjonalnie, a nie w standardzie.

Do napędu posłuży jednostka LS7 z Corvette Z06. Silnik V8 ma pojemność 7,0 l lub, jak kto woli, 427 cali sześciennych.

Obraz

Producent podaje, że motor będzie rozwijał moc "przynajmniej 500 KM" i maksymalny moment obrotowy 637 Nm. Silnik został sprzężony z 6-biegową skrzynią manualną o krótkich przełożeniach. Napęd rzecz jasna trafia na tył.

Camaro Z/28 wyposażono w hamulce Brembo z węglowo-ceramicznymi tarczami, poprawione chłodzenie i pakiet aerodynamiczny. Auto ma mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, zawieszenie zoptymalizowane pod kątem pokonywania zakrętów, regulowane amortyzatory i sztywniejsze sprężyny. Na 19-calowe felgi założono opony 305/30ZR19 Pirelli PZero Trofeo R.

Chevrolet Camaro Z/28 jest szybszy na torze od ZL1 średnio o 3 s na okrążeniu.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/20] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCFCamaro

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów