2014 Chevrolet Camaro – powrót Z/28 [Nowy Jork 2013]
Chevrolet zaprezentował w Nowym Jorku odświeżone Camaro. Do oferty modelu dołączy odmiana Z/28.
28.03.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:21
Piąta generacja muscle cara General Motors weszła na rynek w 2009 r. Po czterech latach Chevrolet nie tylko przeprowadził lifting Camaro, ale też przywrócił do życia nazwę Z/28.
Zacznijmy jednak od wyglądu. Camaro z rocznika modelowego 2014 ma węższy grill i zmienione reflektory. Inny jest także tył, gdzie ciekawe lampy zostały zastąpione dość prostymi kloszami, mającymi zapewne nawiązywać do tych z Camaro z rocznika 1969.
Modyfikacjom poddano także zderzaki, a na masce pojawił się wlot powietrza. Tylny spojler wygląda teraz, jakby unosił się nad klapą bagażnika. Obudowa dyfuzora zachodzi wyżej na zderzak. Odmłodzony samochód wygląda smuklej, ale nieco mniej agresywnie, przynajmniej w odmianie podstawowej.
Przejdźmy do Z/28. Przedstawiciele Chevroleta mówią, że o ile Camaro ZL1 jest świetnym autem zarówno do jazdy po ulicach, jak i okazjonalnych wypadów na tor, o tyle odmiana z klasycznym znaczkiem na atrapie chłodnicy ma być rasowym pojazdem wyścigowym dopuszczonym do ruchu.
Pod względem mocy nowe Z/28 plasuje się poniżej 580-konnego ZL1, ale jest od niego o 136 kg lżejsze. Żeby zbić wagę, Chevrolet m.in. zrezygnował z elektrycznego sterowania fotelami, zredukował wygłuszenie, odchudził tylną część karoserii o 4 kg, założył lżejsze obręcze i wyrzucił dywaniki z bagażnika. Standardowy akumulator został zastąpiony mniejszym. Tylna szyba ma grubość 3,2 mm i jest cieńsza o 3 mm w porównaniu ze zwykłym Camaro. Klimatyzacja będzie dostępna opcjonalnie, a nie w standardzie.
Do napędu posłuży jednostka LS7 z Corvette Z06. Silnik V8 ma pojemność 7,0 l lub, jak kto woli, 427 cali sześciennych.
Producent podaje, że motor będzie rozwijał moc "przynajmniej 500 KM" i maksymalny moment obrotowy 637 Nm. Silnik został sprzężony z 6-biegową skrzynią manualną o krótkich przełożeniach. Napęd rzecz jasna trafia na tył.
Camaro Z/28 wyposażono w hamulce Brembo z węglowo-ceramicznymi tarczami, poprawione chłodzenie i pakiet aerodynamiczny. Auto ma mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, zawieszenie zoptymalizowane pod kątem pokonywania zakrętów, regulowane amortyzatory i sztywniejsze sprężyny. Na 19-calowe felgi założono opony 305/30ZR19 Pirelli PZero Trofeo R.
Chevrolet Camaro Z/28 jest szybszy na torze od ZL1 średnio o 3 s na okrążeniu.