2014 BMW Serii 5 Sedan, Touring, Gran Turismo - grupowy facelifting [wideo]
Nie była to najbardziej oczekiwana informacja tego roku i zgodnie z zasadą, że nie zmienia się zwycięskiego składu, BMW jedynie delikatnie dopieściło Serię 5. Auto przeszło facelifting na nowy rok modelowy 2014, który uwzględnił także Serię 5 GT.
19.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:25
Nie była to najbardziej oczekiwana informacja tego roku i zgodnie z zasadą, że nie zmienia się zwycięskiego składu, BMW jedynie delikatnie dopieściło Serię 5. Auto przeszło facelifting na nowy rok modelowy 2014, który uwzględnił także Serię 5 GT.
BMW Serii 5 to chyba najciekawsza propozycja średniej limuzyny klasy premium. Mercedes trochę pogubił się w stylistyce, a stosunek ceny do osiągów E Klasy nie jest tak korzystny jak w przypadku auta z Bawarii. Podobnie jest zresztą z Audi.
Teraz Seria 5 ma być jeszcze bardziej konkurencyjna, a to dzięki delikatnym zmianom stylistycznym. Na pierwszy rzut oka trudno coś zauważyć, jednak po dokładniejszej analizie widać nowy przedni zderzak ze srebrnymi listwami i odrobinę wyraźniej zarysowanymi przednimi reflektorami. Podobne zmiany zaszły także z tyłu.
Tutaj także pojawił się nowy zderzak, ale łatwiej rozpoznać poliftingową wersję po klapie bagażnika nieco ostrzej wbijającej się w klosze tylnych lamp. Ten zabieg przypomina trochę lifting poprzedniej generacji BMW Serii 3. Z tyłu także pojawiła się dodatkowa srebrna listewka, która biegnie przez całą szerokość zderzaka poniżej czujników parkowania.
Zmiany te łatwiej zauważalne są w przypadku wersji Touring, gdzie pokrywa bagażnika zakończona jest srebrną listwą i od teraz ma charakterystyczne wcięcie na tablicę rejestracyjną. Jeszcze trudniej jest dostrzec jakiekolwiek modyfikacje we wnętrzu.
Nowocześniejszy system iDrive, powiększone schowki, bardziej pojemne cupholdery, a także nowa skórzana tapicerka. To, podobnie zresztą jak i dobór materiałów wykończeniowych, ma związek z wprowadzeniem wersji wyposażenia Luxury Line oraz Modern Line.
Oczywiście dodatkowo dostępne są nowe kolory skóry, rodzaje paneli wykończenia wnętrza czy wzory felg aluminiowych. W przypadku wersji Gran Turismo, największą zmianą jest zwiększenie pojemności bagażnika, który teraz pomieści 500 litrów ładunku, czyli aż o 60 litrów więcej niż w przypadku wersji sprzed faceliftingu.
Wszystkie jednostki napędowe zostały unowocześnione tak, by osiągnąć wymagania normy emisji spalin Euro6. Dodatkowo wprowadzono do oferty systemy pozwalające uczynić jazdę bardziej ekonomiczną i bezpieczniejszą jak np. ECO PRO Route. Więcej na temat działania tej funkcji dowiemy się dopiero z pierwszych testów auta.
Na europejskim rynku do oferty dołączy wersja 518d, która dostępna będzie w wersjach Sedan oraz Touring. Czterocylindrowy turbodiesel 2,0 l będzie produkował 143 KM i zagwarantuje średnie spalanie na poziomie 4,5 l oleju napędowego na 100 km, przy emisji 119 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Co więcej, system xDrive, będzie teraz dostępny także w podstawowej dotąd odmianie wysokoprężnej 520d.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7E0xv6eovYQ[/youtube]
Źródło: Carscoops