Carrozzeria Superleggera Touring Disco Volante - produkcja potwierdzona! [aktualizacja]

Oficjalna premiera samochodu odbędzie się na targach motoryzacyjnych w Genewie. Jednak pierwsze zdjęcia i informacje na temat jubileuszowego konceptu ujawniono już teraz.

Carrozzeria Superleggera Touring Disco VolanteCarrozzeria Superleggera Touring Disco Volante
Piotr Ślusarczyk

W 1952 roku powstało auto nazwane Alfa Romeo Disco Volante, znane także jako C52 lub "latający spodek". Samochód bazował na konstrukcji Alfy Romeo 1900 i powstał przy współpracy z Carrozzeria Touring. Disco Volante było konceptem, dzięki któremu testowano nowe techniki, potem możliwe do zaadaptowania w samochodach wyścigowych.

Pod maską auta znajdował się silnik o pojemności 1997 centymetrów sześciennych, rozwijający 160 KM. W połączeniu z niską masą 735 kg, pozwalał on autu osiągnąć barierę 220 km/h. Zdarzały się również egzemplarze z 3,5-litrową jednostką napędową.

Prezentowane auto długą maską i charakterystycznym tyłem wyraźnie nawiązuje do przodka. Koncept Carrozzeria Touring Disco Volante powstał na 60. rocznicę powstania oryginału. Nadwozie auta jest aluminiowe, a całą konstrukcję oparto na Alfie Romeo 8C Competizione. To oznacza, że pod maską drzemie moc 450 KM uzyskiwanych z 4,7-litrowego silnika V8. Przyznajcie sami, samochód wygląda świetnie.

[aktualizacja 7 marca]

Na genewskim salonie oficjalnie potwierdzono, że auto zostanie wyprodukowane w limitowanej liczbie egzemplarzy. Nie podano jednak żadnej konkretnej liczby. Poniżej możecie zobaczyć prawdziwe zdjęcia Disco Volante. Zapewne na żywo wygląda jeszcze lepiej.

[aktualizacja 11 marca]

Potwierdzono, że auto technicznie w całości oparte jest na konstrukcji Alfy Romeo 8C Competizione. Oznacza to, że samochód posiada wszystkie dobrodziejstwa bazy, czyli 450-konny silnik, tylny napęd oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Do informacji podano też dane dotyczące osiągów. Carrozzeria Superleggera Touring Disco Volante do pierwszych 100 km/h przyspieszy w czasie 4,2 s. Maksymalnie rozpędzi się do 292 km/h. Są to więc identyczne wartości jak w przypadku niezmodyfikowanej Alfy Romeo 8C.

Oprócz zupełnie nowej karoserii zmienić ma się także wnętrze, które będzie przypominać to z modelu 8C, ale będzie mogło być dostosowane do indywidualnych wymagań klienta.

Carrozzeria Superleggera Touring Disco Volante
Carrozzeria Superleggera Touring Disco Volante

Po otrzymaniu przez manufakturę bazy do przeróbki, czyli supersamochodu Alfy Romeo, transformacja w Disco Volante będzie trwać około 4000 godzin pracy. Oznacza to, że klient będzie musiał poczekać około 8 miesięcy na finalny efekt i odbiór auta. Wynika z tego również to, że aby powstało jedno takie auto, swój żywot będzie musiał zakończyć jeden z tylko 500 egzemplarzy Alfy Romeo 8C Competizione.

Poniżej możecie też zobaczyć pierwsze wideo promocyjne oraz nowe zdjęcia samochodu.

Disco Volante 2012 Touring

  • Obraz
  • 1952 Alfa Romeo Disco Volante
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • 2012 Carrozzeria Touring Disco Volante (koncept)
  • Obraz
  • Obraz
  • 1952 Alfa Romeo Disco Volante
  • Carrozzeria Superleggera Touring Disco Volante (Genewa 2012)
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Carrozzeria Superleggera Touring Disco Volante
  • Obraz
  • Carrozzeria Superleggera Touring Disco Volante
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/38] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie