2011 dobrym rokiem dla Lamborghini

Po tym jak Lamborghini stało się częścią koncernu Volkswagena, marka rokrocznie sprzedaje coraz więcej aut i radzi sobie naprawdę nieźle. W 2011 roku z salonów włoskiego producenta wyjechało o 23% więcej supersamochodów niż w roku 2010.

Lamborghini MilanLamborghini Milan
Bartosz Pokrzywiński

Po tym jak Lamborghini stało się częścią koncernu Volkswagena, marka rokrocznie sprzedaje coraz więcej aut i radzi sobie naprawdę nieźle. W 2011 roku z salonów włoskiego producenta wyjechało o 23% więcej supersamochodów niż w roku 2010.

Volkswagen chce w ciągu kilku najbliższych lat osiągnąć łączną sprzedaż aut koncernu na poziomie 10 mln egzemplarzy. Nieważne, jak bardzo starałoby się Lamborghini, nawet notując tak spore wzrosty sprzedaży jak w 2011 roku, jedynie nieznacznie pomoże firmie z Wolfsburga.

W ubiegłym roku Włosi sprzedali bowiem 1602 samochody. Niewiele, jednak o 300 aut więcej niż w 2010 roku. Lamborghini wygenerowało 332 mln euro przychodu, co oznacza, że średnio za każdy ze sprzedanych pojazdów na konto firmy wpłynęło bez podatku VAT 207 240 euro. Ciekawe, jak wyglądają czyste dochody Lambo.

Największymi rynkami zbytu, podobnie jak w latach ubiegłych, pozostały Stany Zjednoczone oraz Chiny. Dalej odpowiednio: Wielka Brytania, Niemcy, Włochy oraz Środkowy Wschód. Niespodzianką nie jest także, że najczęściej z salonów wyjeżdżało Lamborghini Gallardo. To najpopularniejszy model w historii włoskiej firmy. Od rynkowego debiutu w 2003 roku sprzedano już 12 000 egzemplarzy małego superauta.

W tym roku Lamborghini spodziewa się jeszcze większej sprzedaży, a to za sprawą modelu Aventador, który dopiero rozwija skrzydła. Pisząc o 1602 sprzedanych autach, trudno nie wspomnieć o planach wprowadzenia na rynek SUV-a. Jeśli auto miałoby silnik wysokoprężny i na Starym Kontynencie kosztowało około 400 000 zł, na pewno udałoby się dopisać jeszcze jedną cyfrę do tego wyniku.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów