Lamborghini Gallardo LP600+ GT3 (2012) [wyścigi]

Reiter Engineering, zajmujący się przygotowywaniem wyścigowych wersji różnych modeli Lamborghini, opracował pakiet wyścigowy na rok 2012 do Gallardo. Co zmieniono?

Lamborghini Gallardo LP600+ GT3 (2012) [wyścigi]
Olgierd Lachowski

03.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:49

Reiter Engineering, zajmujący się przygotowywaniem wyścigowych wersji różnych modeli Lamborghini, opracował pakiet wyścigowy na rok 2012 do Gallardo. Co zmieniono?

Lamborghini jako marka nie ma własnego działu sportu, a jej wiedza o budowaniu wyścigowych samochodów jest minimalna. W związku z tym firma w ostatnich latach zwraca się do założonego w 1994 roku wyspecjalizowanego zakładu Reiter Engineering z prośbami o zbudowanie torowych wersji samochodów z Bolonii.

Dla Reitera rok 2000 był przełomowy. Firma przygotowała wtedy wyścigowe Diablo GT, które startowało w klasie GT1 w FIA GT Championship. Co prawda wóz okazał się kompletną klapą, ale dzięki startom w prestiżowych zawodach Reiter zebrał sporo doświadczeń i już trzy lata później wypuścił Murciélago (przy współpracy z działem sportu Audi).

Obraz

Równolegle firma zajmowała się konstruowaniem torowych Gallardo. Najnowsza wersja to zeszłoroczny model z pewnymi poprawkami, które mają zapewnić konkurencyjność w tym sezonie.

Wóz nadal ma 10-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 5,2 l, który rozwija moc 600 KM przy 8000 obr./min. Zmieniono za to skrzynię biegów na nową wersję firmy Holinger. Skrzynka jest lżejsza od zeszłorocznej, ma bardziej sprecyzowane i krótsze drogi prowadzenia drążka zmiany biegów.

Obraz

Zawieszenie zostało ponownie skalibrowane. Tym razem mechanicy poświęcili wiele czasu zwiększeniu przyczepności mechanicznej oraz wydłużeniu żywotności opon. W zeszłym sezonie właśnie z powodu nie najlepszego zawieszenia większy model – Murciélago – miał spore problemy z przyspieszonym zużyciem opon w wielu wyścigach serii GT1 World Championship.

Nowe hamulce dostarczyła firma AP Racing. Przednie tarcze mają poprawione chłodzenie i sześciotłoczkowe zaciski. Według AP Racing hamulce będą wydajniejsze w wyścigach długodystansowych od poprzedniego zestawu.

Obraz

Reiter zmienił też nieco balans aerodynamiczny tegorocznego Gallardo, zwiększając docisk przedniej osi. Udało się to dzięki zastosowaniu większego splittera oraz sporych rozmiarów podwójnych skrzydełek z boku przedniego zderzaka.

Cena samochodu nie jest znana, ale chętni na kupno nowego Gallardo powinni liczyć się z wydatkiem co najmniej 400 tys. euro. Zeszłoroczny model kosztował 373 400 euro bez VAT-u.

Obraz

Pierwsze nowe egzemplarze pojawią się jeszcze w tym miesiącu, a wyścigowy debiut przewidywany jest na 24-godzinny maraton w Dubaju. Auto będzie się ścigało w klasie GT3 w azjatyckich, brazylijskich i hiszpańskich mistrzostwach, a także w niemieckiej serii ADAC GT Masters.

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5211 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 600 KM przy 8000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,14 KM/l
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane AP Racing, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane AP Racing, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 11,0 x 18” ze stopów magnezu
  • Koła tylne: 12,5 x 18” ze stopów magnezu
  • Opony przednie: 300/650-18
  • Opony tylne: 310/710-18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: ok. 1190 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,98 kg/KM
  • Długość: ok. 4350 mm
  • Szerokość: 1920 mm
  • Wysokość: 1100 mm (nominalna)
  • Prześwit: 40 mm (nominalny)
  • Rozstaw osi: 2560 mmblock position=\inside6678/block

Źródło: Reiter

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)