1997 Honda J-VX [zapomniane koncepty]

W 1997 roku na salonie samochodowym w Tokio Honda po raz pierwszy zaprezentowała technologię hybrydową IMA, czyli niewielki motor benzynowy połączony z silnikiem elektrycznym, która do dzisiaj używana jest w samochodach tego japońskiego producenta. A jej początkiem był koncepcyjny model o nazwie kodowej J-VX.

1997 Honda J-VX1997 Honda J-VX
Arkadiusz Gabrysiak

W 1997 roku na salonie samochodowym w Tokio Honda po raz pierwszy zaprezentowała technologię hybrydową IMA, czyli niewielki motor benzynowy połączony z silnikiem elektrycznym, która do dzisiaj używana jest w samochodach tego japońskiego producenta. A jej początkiem był koncepcyjny model o nazwie kodowej J-VX.

Prezentowany prototyp prezentuje się bardzo dobrze. Sportowe, trzydrzwiowe i bardzo lekkie nadwozie mogło pomieścić 4 osoby w układzie 2+2. Niestety na bagaż nie zostawało już wtedy zbyt wiele miejsca. Pod względem stylistycznym uwagę zwraca agresywny pas przedni z trójkątnymi reflektorami, szklany dach oraz masywny tył uwieńczony ciekawie wkomponowanymi światłami i centralnie umieszczonymi końcówkami wydechu.

HONDA J-VX CONCEPT
HONDA J-VX CONCEPT

Wnętrze pojazdu pasowało do jaskrawo-zielonego lakieru, jednak zdecydowano się tutaj także na kontrastujące, fioletowe barwy. Niewielka deska rozdzielcza posiadała wszystkie potrzebne wskaźniki, a w przednim rzędzie siedzeń zainstalowane fotele kubełkowe. Ponadto Honda zastosowała tutaj specjalne pasy bezpieczeństwa, które pełniły rolę specyficznych poduszek powietrznych.

Agresywna sylwetka nie współgrała jednak z jednostką napędową. Jak już wspomniałem we wstępie, prototyp J-VX wyposażono w hybrydowe źródło napędu składające się z 1,0-litrowego, 3-cylindrowego silnika benzynowego VTEC i motoru elektrycznego. Dzięki temu samochód potrzebował jedynie około 3,3 litra benzyny na 100 km i charakteryzował się bardzo niską emisją dwutlenku węgla.

Honda J-VX
Honda J-VX

Koncept J-VX był bazą do stworzenia kolejnego prototypu o nazwie VV, który po paru modyfikacjach, pod koniec 1999 roku, przekształcono w produkcyjną odsłonę Hondy Insight pierwszej generacji. Jednak sądzę, że wielu z Was dostrzeże tutaj także wiele podobieństw do modelu CR-Z, którego zarówno sylwetka, jak i zastosowana technologia zdaje się potwierdzać fakt, że to właśnie konceptem J-VX inspirowali się projektanci tworzący Hondę CR-Z.

  • 1997 Honda J-VX
  • 1997 Honda J-VX
  • 1997 Honda J-VX
  • HONDA J-VX CONCEPT
  • Honda J-VX
[1/5] 1997 Honda J-VX Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe radiowozy policji. Wybór padł na rzadką markę
Nowe radiowozy policji. Wybór padł na rzadką markę
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Zielona strzałka w lewo. Czy na skrzyżowaniu można zawrócić?
Zielona strzałka w lewo. Czy na skrzyżowaniu można zawrócić?
Rząd podał kwoty dla kierowców. Jest projekt podwyżek
Rząd podał kwoty dla kierowców. Jest projekt podwyżek
Wynik kierowcy przeraża. Dobrze, że w końcu go zatrzymano
Wynik kierowcy przeraża. Dobrze, że w końcu go zatrzymano
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Policja znalazła sprawcę wypadku z Warszawy. Ma 80 lat
Policja znalazła sprawcę wypadku z Warszawy. Ma 80 lat
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zmiany w prawie jazdy i limicie alkoholu. Znamy daty
Zmiany w prawie jazdy i limicie alkoholu. Znamy daty
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯