1984 Honda HP-X [zapomniane koncepty]

W 1984 roku Honda zdecydowała się na współpracę ze znanym studiem projektowym Pininfarina. Rezultatem tej japońsko-włoskiej kooperacji był koncept ochrzczony mianem HP-X (Honda Pininfarina Xperimental), który był pierwszym przedsmakiem kultowej Hondy NSX.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

W 1984 roku Honda zdecydowała się na współpracę ze znanym studiem projektowym Pininfarina. Rezultatem tej japońsko-włoskiej kooperacji był koncept ochrzczony mianem HP-X (Honda Pininfarina Xperimental), który był pierwszym przedsmakiem kultowej Hondy NSX.

Jak większość pojazdów koncepcyjnych, tak i ten powstał po to, aby pokazać ówczesne możliwości Hondy. Pod względem stylistycznym samochód cechuje się bardzo opływowym nadwoziem oraz przeźroczystą kopułą z plexiglasu, która pełniła funkcję zarówno dachu jak i szyb.

Honda HP-X nie posiadała tradycyjnych drzwi, a więc ruchoma, przeźroczysta powierzchnia kokpitu była także jedynym elementem, poprzez który można było wejść do pojazdu. Jak na samochód sportowy przystało, w środku były tylko dwa fotele.

Honda HP-X
Honda HP-X

Model HP-X został wyposażony w centralnie umiejscowiony silnik w układzie V6, który napędzał tylną oś. Według różnych źródeł, jego pojemność wynosiła albo 2,0 albo 3,0 litry. Niestety nie wiemy, jaką moc silnik ten rozwijał, jednak masa całego pojazdu wynosiła 1155 kilogramów. Co ciekawe, wizjonerzy Hondy wyposażyli koncept HP-X w bardzo małe jak na dzisiejsze standardy koła: 14-calowe z przodu i 13-calowe z tyłu.

  • Honda HP-X
  • Honda HP-X
  • Honda HP-X
  • Honda HP-X
  • Honda HP-X
  • Honda HP-X
  • Honda HP-X
  • Honda HP-X
[1/8] Honda HP-X Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa