WAŻNE
TERAZ

"Zagrożenie atakiem". Uruchomiono syreny ostrzegawcze w Świdniku

1976 BMW Karmann Asso di Quadri [zapomniane koncepty]

Firma Karmann pełniła różne role w niemieckiej motoryzacji na przestrzeni lat. Począwszy od designu, a na produkcji samochodów dla różnych marek kończąc. Dzisiaj przyjrzymy się produktowi kooperacji pomiędzy BMW, Karmannem i włoskim studiem ItalDesign.

1976 BMW Karmann Asso di Quadri1976 BMW Karmann Asso di Quadri
Arkadiusz Gabrysiak

Firma Karmann pełniła różne role w niemieckiej motoryzacji na przestrzeni lat. Począwszy od designu, a na produkcji samochodów dla różnych marek kończąc. Dzisiaj przyjrzymy się produktowi kooperacji pomiędzy BMW, Karmannem i włoskim studiem ItalDesign.

W 1976 roku zaprezentowano pojazd o przydługawej nazwie BMW Karmann Asso di Quadri. Samochód z logo BMW na przedzie został zaprojektowany przez samego Giugiaro, który widać, że inspirował się tutaj bryłą innego projektu swojego autorstwa - produkcyjną odsłoną Volkswagena Scirocco pierwszej generacji, który pojawiła się na rynku w 1974 roku.

1976 BMW Karmann Asso di Quadri
1976 BMW Karmann Asso di Quadri

Mamy więc tutaj pojazd klasy coupe z tradycyjnym rozkładem siedzeń 2+2. Wąski pas przedni zawierał dwie pary kwadratowych reflektorów oraz oczywiście charakterystyczne nerki BMW. Bardzo podobny front zastosowano w kultowym BMW M1, którego produkcję rozpoczęto w 1978 roku, a za jego stylistykę odpowiadał także Giugiaro. Usportowioną sylwetkę wieńczy opadająca linia dachu łącząca się z dość klasycznym pasem tylnym zakończonym dwiema końcówkami wydechu. Wymiary prezentowanego konceptu to: 4325 mm długości, 1650 mm szerokości i 1240 mm wysokości.

Samochód bazował na architekturze BMW 320, a więc z przodu zainstalowano 2,0-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy, który osiągał 109 KM przy 6000 obr/minutę. Napęd jak na BMW przystało, przekazywany był na oś tylną.

BMW nie zdecydowało się na produkcję tego samochodu, jednak projekt nie został zapomniany - kontynuując analogie do VW, koncept BMW Karmann Asso di Quadri w dużej mierze przypomina drugą generacją Scirocco, która pojawiła się na rynku w 1982 roku, a jej produkcję zakończono 10 lat później - w 1992 roku.

  • 1976 BMW Karmann Asso di Quadri
  • 1976 BMW Karmann Asso di Quadri
  • 1976 BMW Karmann Asso di Quadri
  • 1976 BMW Karmann Asso di Quadri
  • 1976 BMW Karmann Asso di Quadri
  • 1976 BMW Karmann Asso di Quadri
  • 1976 BMW Karmann Asso di Quadri
[1/7] 1976 BMW Karmann Asso di Quadri Źródło zdjęć: |

Źródło: CarstylingHistomobile

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił