1974 Ferrari CR 25 [zapomniane koncepty]

Dzisiaj informowaliśmy, że włoskie studio projektowe Pininfarina kończy swoją działalność w obszarze produkcji samochodów, jednak nadal będzie projektować pojazdy. Dzisiaj przyjrzymy się jednemu z nich sprzed lat - oto nietypowe Ferrari CR 25.

1974 Ferrari CR 251974 Ferrari CR 25
Arkadiusz Gabrysiak

Dzisiaj informowaliśmy, że włoskie studio projektowe Pininfarina kończy swoją działalność w obszarze produkcji samochodów, jednak nadal będzie projektować pojazdy. Dzisiaj przyjrzymy się jednemu z nich sprzed lat - oto nietypowe Ferrari CR 25.

Prezentowany samochód jest dziełem Aldo Brovarone i zadebiutował w ojczyźnie Pininfariny - na salonie samochodowym w Turynie w 1974 roku. Jest to opływowe coupe o bardzo smukłej sylwetce. Projektanci chcieli osiągnąć tutaj bardzo niską wartość współczynnika oporu powietrza. W tym celu w aerodynamiczny pas przedni wkomponowano nietypowy zderzak ze zintegrowanym spojlerem.

1974 Ferrari CR 25
1974 Ferrari CR 25

Patrząc z profilu możemy dostrzec w miarę długą linię maski oraz bardzo leniwie opadającą linię dachu, która nadaje pojazdowi sportowemu charakteru. Dzięki tym wszystkim przemyślanym akcentom, współczynnik oporu powietrza Cd ukształtował się na niskim poziomie wynoszącym Cd=0,256. Ciekawym elementem są także hamulce aerodynamiczne, które zainstalowano po bokach w tylnej części pojazdu.

W środku natomiast bez fajerwerków - ascetyczne i średnio wyszukane wnętrze ma już swoje lata i już w momencie powstania nie było z całą pewnością szczytem myśli projektowej. Ferrari CR 25 było najprawdopodobniej jedynie eksperymentem stylistycznym, gdyż żadne dane techniczne nie zostały podane do wiadomości.

  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
[1/7] 1974 Ferrari CR 25 Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam