1968 Alfa Romeo P33 Roadster [zapomniane koncepty]

Koncepty samochodów tworzone przez włoskich projektantów od lat wyznaczają światowe kanony samochodowego designu. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej Alfie Romeo P33 Roadster, która została zaprojektowana przez znane wszystkim fanom motoryzacji studio Pininfarina.

1968 Alfa Romeo P33 Roadster1968 Alfa Romeo P33 Roadster
Arkadiusz Gabrysiak

Koncepty samochodów tworzone przez włoskich projektantów od lat wyznaczają światowe kanony samochodowego designu. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej Alfie Romeo P33 Roadster, która została zaprojektowana przez znane wszystkim fanom motoryzacji studio Pininfarina.

Ojcem projektu jest Paolo Martin, a pojazd zadebiutował na salonie samochodowym w Turynie w listopadzie 1968 roku. Samochód bazował pośrednio na wyścigowej Alfie Romeo T33, a bezpośrednio na jej drogowej wersji 33 Stradale.

1968 Alfa Romeo P33 Roadster
1968 Alfa Romeo P33 Roadster

Stylistycznie jest to roadster w najczystszej postaci. Nisko poprowadzona linia nadwozia biegnie przez przednie, muskularne nadkola, po czym prosto jak od linijki wznosi się delikatnie ku górze. Zrezygnowano nawet z tradycyjnej przedniej szyby, którą zastąpiono niewielką owiewką.

Ten "czysty" design zaburza jedynie rzucający się w oczy spoiler z charakterystycznym dla Alfy symbolem czterolistnej koniczyny. Unikalnym elementem był także umieszczony centralnie z przodu pas reflektorów, który w późniejszym czasie mogliśmy także zobaczyć na koncepcie Bulldog produkcji Astona Martina.

1968 Alfa Romeo P33 Roadster
1968 Alfa Romeo P33 Roadster

Za dwuosobową kabiną umiejscowiono 2,0-litrową jednostkę napędową w układzie V8, która generowała około 230 KM. Pojazd zapewne nie ważył zbyt wiele, a więc taka moc powinna zapewniać przyzwoitą dynamikę jazdy.

Koncept spędził trochę czasu na wystawach po czym nadwozie pojazdu zostało zdemontowane przez Pininfarinę i zastąpione innym - tak powstał kolejny (bardzo podobny do P33 Roadster) koncept o nawie Cuneo, który zadebiutował w 1971 roku na salonie w Brukseli.

  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
  • 1968 Alfa Romeo P33 Roadster
[1/11] 1968 Alfa Romeo P33 Roadster Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇