18 rolls-royce’ów, 7 bentleyów i silnik lotniczy trafią na aukcję. Wartość kolekcji to nawet 34 mln zł
Takie sytuacje zdarzają się nadzwyczaj rzadko. Aż 25 wyjątkowych samochodów (i jeden silnik lotniczy) trafią pod młotek 19 czerwca na aukcji RM Sotheby’s. Wśród nich znajdą się wszystkie generacje Rolls-Royce’a Phantoma czy bentley brooklands, a najstarsze z aut ma aż 101 lat.
14.06.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:11
18 rolls-royce’ów, 7 bentleyów i jeden silnik lotniczy. Dokładnie taką kolekcję udało się stworzyć przez 30 lat pewnemu mieszkańcowi Lichtensteinu, która trafi 19 czerwca na aukcję RM Sotheby's. To wyjątkowa sytuacja, w której jednemu kolekcjonerowi udało się zebrać pod jednym dachem po jednej sztuce każdej z 7 generacji majestatycznego Rolls-Royce’a Phantoma. Do pełni szczęścia, brakuje tylko aktualnej, ósmej odsłony modelu. Może nowy właściciel ją uzupełni?
Jeśli zastanawiacie się, ile są warte te samochody, odpowiedź brzmi: dużo. Bardzo dużo. Ale spokojnie, jeśli któryś wam się spodobał szczególnie, nie musicie od razu rabować banku, żeby stać was było na całą kolekcję. Bo choć ta według szacunków może być warta nawet 8,31 mln CHF (ok. 34,3 mln zł), to każde z aut będzie licytowane z osobna. Niektóre zostaną nawet sprzedane bez ceny minimalnej. Co więc zawiera kolekcja?
- 1937 Bentley 4¼-Litre Pillarless Saloon by Vanden Plas – 110-150 tys. CHF (ok. 454,3-619,5 tys. zł),
- 1947 Bentley Mark VI Drophead Coupé 'Maharaja of Baroda' by H.J. Mulliner – 220-260 tys. CHF (ok. 908,6 tys. – 1,74 mln zł),
- 1952 Bentley Mark VI Saloon Coupé by James Young – 150-200 tys. CHF (ok. 619,5-826 tys. zł),
- 1953 Bentley R-Type Saloon – 35-50 tys. CHF (ok. 144,5 - 206,5 tys. zł),
- 1958 Bentley S1 Continental Drophead Coupé by Park Ward – 900 tys.-1,2 mln CHF (ok. 3,72-4,96 mln zł),
- 1963 Bentley S3 Saloon – 45-65 tys. CHF (ok. 185,8-268,4 tys. zł),
- 2008 Bentley Brooklands – 110-150 tys. CHF (ok. 454,3-619,5 tys. zł),
- 1920 Rolls-Royce Silver Ghost Pall Mall Tourer by Merrimac – 175–220 tys. CHF (ok. 722,7–908,6 tys. zł),
- 1925 Rolls-Royce Phantom I Sports Saloon by Maythorn – 110-155 tys. CHF (ok. 454,3-619,5 tys. zł),
- 1929 Rolls-Royce 20 HP 'Prince of Wales' Three-Position Cabriolet by Barker – 65-110 tys. CHF (ok. 268,4-454,3 tys. zł),
- 1933 Rolls-Royce Phantom II Special Brougham by Brewster – 1,3-1,75 mln CHF (ok. 5,37-7,23 mln zł),
- 1935 Rolls-Royce 20/25 Drophead Sedanca Coupé by Gurney Nutting – 130-175 tys. CHF (ok. 536,9-722,7 tys. zł),
- 1937 Rolls-Royce Phantom III Four-Door Cabriolet by Voll & Ruhrbeck – 260-350 tys. CHF (ok. 1,07-1,45 mln zł),
- 1938 Rolls-Royce Wraith Sedanca de Ville - 260-350 tys. CHF (ok. 1,07-1,45 mln zł),
- 1952 Rolls-Royce Silver Wraith Limousine by H.J. Mulliner – 65-110 tys. CHF (ok. 268,4-454,3 tys. zł),
- 1954 Rolls-Royce Phantom IV Limousine 'Princess Margaret' by H.J. Mulliner – 400-600 tys. CHF (ok. 1,65-2,48 mln zł),
- 1956 Rolls-Royce Silver Cloud I Sports Saloon – 130-220 tys. CHF (ok. 536,9-908,6 tys. zł),
- 1963 Rolls-Royce Silver Cloud III Drophead Coupé Adaptation by H.J. Mulliner – 530-660 tys. CHF (ok. 2,19–2,73 mln zł),
- 1964 Rolls-Royce Silver Cloud III Saloon – 130-220 tys. CHF (ok. 536,9-908,6 tys. zł),
- 1965 Rolls-Royce Silver Cloud III Saloon Coupé – 175-260 tys. CHF (ok. 722,7 tys.–1,07 mln zł),
- 1967 Rolls-Royce Phantom V Touring Limousine – 220-310 tys. CHF (ok. 908,6 tys.–1,28 mln zł),
- 1975 Rolls-Royce Silver Shadow LWB Saloon 'Princess Margaret' – 65-110 tys. CHF (ok. 268,4-454,3 tys. zł),
- 1976 Rolls-Royce Corniche Drophead Coupé by Mulliner Park Ward – 60-80 tys. CHF (ok. 247,8-330,4 tys. zł),
- 1990 Rolls-Royce Phantom VI Special Limousine by Mulliner Park Ward – 310-350 tys. CHF (ok. 1,28–1,45 mln zł),
- 2008 Rolls-Royce Phantom Coupé – 130-175 tys. CHF (ok. 536,9–722,7 tys. zł)
- 1946 Silnik Rolls-Royce Merlin Mk.113A V-12 Aero – 20-30 tys. CHF (ok.82,6–123,9 tys. zł).
Nie trzeba chyba dodawać, że wszystkie samochody są w doskonałej kondycji i wyrażają gotowość do natychmiastowej jazdy. Wartym wspomnienia jest też fakt, że kilka z tych aut ma iście podniosłą przeszłość. I tak: rolls-royce phantom IV z 1954 r. i Silver Shadow LWB z 1975 r. zostały zbudowane dla księżnej Małgorzaty, a bentley mark VI drophead coupé z 1947 r. powstał na specjalne zamówienie Maharadży z Barody.
Chociaż większość aut zostanie wylicytowanych bez ceny minimalnej, to nie dotyczy to 6 najdroższych modeli. To jak, którego byście wzięli?