Audi o sobie z dumą...

Audi o sobie z dumą...

Audi o sobie z dumą...
Michal Grygier
15.01.2010 06:00, aktualizacja: 02.10.2022 19:50

Audi się chwali. I ma powody. W roku 2009 producent z Ingolstadt sprzedał 949 700 egzemplarzy. Prawie milion sztuk! Oznacza to, że znacznie przekroczyło plan sprzedaży, który de facto już raz zwiększało. A jak będzie w przyszłym roku?

Audi się chwali. I ma powody. W roku 2009 producent z Ingolstadt sprzedał 949 700 egzemplarzy. Prawie milion sztuk! Oznacza to, że znacznie przekroczyło plan sprzedaży, który de facto już raz zwiększało. A jak będzie w przyszłym roku?

Choć wynik ten to i tak o 5,4 proc. mniej niż w rekordowym 2008 roku, kiedy to Audi sprzedało 1 003 469 sztuk, jednak patrząc na ogólnoświatowe załamanie w branży motoryzacyjnej, można mówić o sporym sukcesie.

Prezes Zarządu Audi AG, Rupert Stadler: „Z rozmachem rozpoczynamy rok 2010 i chcemy ponownie sprzedać milion samochodów.”. W grudniu Audi sprzedało 79 300 samochodów (o 4,2 procent mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku).

Obraz

Już w listopadzie 2009 roku Audi zwiększyło swoją prognozę sprzedaży z 900 000 do 925 000. O tym, że również ta wartość została przekroczona zadecydowała m.in. doskonała sytuacja w Chinach. W roku 2009 Audi sprzedało w Chinach (łącznie z Hongkongiem) 158 941 samochodów (2008: 119 598) – o 32,9 procent więcej niż w roku ubiegłym. W grudniu koncern z czterema pierścieniami uzyskał w Chinach wzrost sprzedaży o 75,6 procent – 19 069 aut (2008: 10 861 samochodów).

W USA Audi of America z 82 716 autami odnotowało w roku 2009 sprzedaż mniejszą o 5,7 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym (2008: 87 760) i zwiększyło wyraźnie swój udział w rynku. W grudniu Audi sprzedało tutaj 9 030 samochodów, plus 17,1 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (2008: 7 712).

W Europie sprzedaż marki zmniejszyła się w 2009 roku o 12,8 procent. Członek Zarządu Audi AG ds. sprzedaży Peter Schwarzenbauer: „W porównaniu z konkurencją jest to bardzo dobry wynik: z 618 850 wydaniami do klientów zajęliśmy pierwsze miejsce jako najmocniejsza marka premium.”

W grudniu wydania do klientów w tym regionie były o 22,8 procent niższe w porównaniu z grudniem 2008 (44 100 samochodów; 2008: 57 156).Na niemieckim rynku Audi sprzedało 228 844 auta (-11,3 procent; 2008: 258 111 samochodów); w grudniu 17 565 (-31,6 procent; 2008: 25 667 samochodów).

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)