Spykera plany wobec Saaba
MICHAL GRYGIER • dawno temu • 2 komentarze
28 stycznia 2010 roku Spyker podpisał z General Motors umowę kupna szwedzkiej marki Saab. Teraz informuje jak zdobędzie resztę potrzebnych do sfinalizowania procesu pieniędzy, co będzie w gamie modelowej oraz kiedy Saab zacznie przynosić zyski…
Nowa firma, nazywać się będzie "Saab Spyker Automobiles NV". Obie firmy działać będą jako dwie odrębne spółki operacyjne, z których każda adresowana będzie do różnych grup odbiorców oraz będzie posiadała własne linie produktowe.
Plan zaprezentowano szwedzkiemu rządowi oraz Europejskiemu Bankowi Inwestycyjnemu. Głównymi elementami planu jest:
1) zachowanie marki Saab jako samodzielnego producenta. W ofercie z trzema, bądź czterema produktami. Jakimi? Modelem 9–3 (w wersji sedan, hatchback, sports estate, X oraz convertible), nową generacją 9–5 (sedan, sports estate oraz X) oraz modelu 9–4X. Analizowana jest również produkcja czwartego modelu 9–1, jednak pod warunkiem gdy zachowany zostanie trend wzrostowy segmentu małych aut.
2) Odnowienie produktów, począwszy od wprowadzenia nowego 9–5 latem tego roku, nowego 9–4X na początku 2011 oraz całkowicie nowego Saaba 9–3 w 2012 roku.
3) Pozostanie w segmencie aut luksusowych/premium z takimi samochodami jak BMW serii 3 i 5, a także Audi A4 i A6.
4) Zdecydowana większość produkcji, będzie znajdować się w siedzibie w szwedzkim Trollhattan. Część produkcji modelu 9–4X, przeznaczona na rynek amerykański, umieszczona będzie w Meksyku.
Aby przywrócić rentowność Saabowi do roku 2012 potrzebuje około 1 miliarda dolarów. Wszystko jednak zależy od tego, czy Spyker zdobędzie odpowiednie fundusze. Z Europejskiego Banku Inwestycyjnego w wysokości 400 milionów euro, która podobno już otrzymała zabezpieczenie ze strony szwedzkiego rządu.
Zobacz również: Elektomobilność z perspektywy długodystansowca
Spykerowi i Saabowi życzymy powodzenia.
Ten artykuł ma 2 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze