1983 Alfa Romeo Delfino [zapomniane koncepty]

1983 Alfa Romeo Delfino

1983 Alfa Romeo Delfino

W 1983 roku na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano Alfę Romeo Delfino - wspólne dzieło dwóch włoskich przedsiębiorstw: Alfy Romeo i studia Bertone.

1988 Lamborghini Genesis [zapomniane koncepty]

Patrząc na zdjęcia od razu możemy poznać, że to dzieło Bertone. Ich projekty w tamtym okresie charakteryzowały się ostrymi krawędziami i kwadratowymi kształtami, czego dobrym przykładem jest prezentowany koncept Delfino.

1983 Alfa Romeo Delfino

Zapewne pamiętacie jak wyglądały Wasze rysunki samochodów jak byliście mali — zbieranina pionowych i poziomych kresek tworząca nadwozie typu sedan. Z zarysu Delfino przypomina właśnie taki pojazd, jednak Bertone na całe szczęście nie zdecydowało się na linie pod kątem 90 stopni.

1989 Colani Utah 8 [zapomniane koncepty]

Z przodu króluje charakterystyczny grill z logo Alfy Romeo, który umiejscowiono pomiędzy podłużnymi światłami. Początek długiej maski z charakterystycznym wybrzuszeniem zwiastowały natomiast wysuwane światła mijania, które miały nawiązywać do rasowych pojazdów sportowych i zmniejszać wartość współczynnika oporu powietrza. Przechodząc dalej mamy do czynienia z raczej prostymi kształtami, które wieńczy kwadratowy tył samochodu z prostokątnymi światłami.

1983 Alfa Romeo Delfino

Zobacz również: Goodyear - konferencja

W zamyśle Alfa Romeo Delfino miała być eleganckim pojazdem klasy GT, który mógł pomieścić jedynie dwie dorosłe osoby. Samochód powstał na bazie flagowej limuzyny włoskiej marki w tamtym okresie — modelu Alfa 6. Od niej zapożyczono też jednostkę napędową, która napędzała tylne koła. Był to 2,5-litrowy silnik w układzie V6 generujący 160 KM i 220 Nm momentu obrotowego.

Źródło: ConceptCarz

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo!

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW