120-konny silnik 1,4 ecoFlex pod maską Opla Corsy

Opel, będący niejako poligonem doświadczalnym i jednocześnie lokomotywą napędzającą pociąg o nazwie General Motors, zgodnie z obietnicą odświeża gamę jednostek napędowych. Pod maskę Corsy trafił silnik 1,4 o mocy 120 KM.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Opel, będący niejako poligonem doświadczalnym i jednocześnie lokomotywą napędzającą pociąg o nazwie General Motors, zgodnie z obietnicą odświeża gamę jednostek napędowych. Pod maskę Corsy trafił silnik 1,4 o mocy 120 KM.

Czterocylindrowy motor z rodziny ecoFlex o pojemności 1,4 l wspomagany jest turbosprężarką, dzięki czemu produkuje 120 KM oraz 175 Nm momentu obrotowego. Jednostka dostępna będzie w każdej wersji wyposażenia Corsy, niezależnie od typu nadwozia (trzy- czy pięciodrzwiowe).

Wydawać by się mogło, że 120 koni w tak niewielkim aucie będzie naprawdę żwawo pracowało, tymczasem Corsa 1,4 ecoFlex w połączeniu z pięciobiegową manualną przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s oraz osiąga prędkość maksymalną 195 km/h.

Opel Corsa
Opel Corsa

Jednostka współpracuje oczywiście z systemem start/stop, dzięki czemu średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 l na 100 km, a emisja CO2 tylko 129 g na każdy przejechany kilometr. Wraz z wejściem do oferty tej jednostki Opel będzie oferował Corsę w edycjach specjalnych All Black oraz All White.

Modele mają charakteryzować się m.in. 17-calowymi felgami polakierowanymi na kolor karoserii. W przypadku All White jest to Casablanca White, a w przypadku All Black kolor o nazwie Carbon Flash. Ponadto zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu auta jest mnóstwo akcentów nawiązujących do nazwy wersji.

Pomyśleć, że 37 lat temu Golf GTI pierwszej generacji napędzany był 110-konnym silnikiem benzynowym, dzięki któremu przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwało mniej niż 9 s. Nowoczesne auta naprawdę sporo utyły.

  • Opel Corsa
  • Obraz
  • Obraz
  • Opel Corsa
  • Obraz
[1/5] Opel Corsa Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut