1000 mil Sebring 2023: wyniki wyścigu. Show hypercarów i świetny start Polaków
Za nami pierwszy wyścig tegorocznego sezonu WEC. Po fenomenalnej walce bardzo różnorodnych maszyn w królewskiej klasie Hypercar, podwójny triumf zapewniła sobie Toyota.
18.03.2023 | aktual.: 18.03.2023 16:20
Po pokonaniu 1000 mil toru Sebring, jako pierwszy flagę z szachownicą zobaczył Kamui Kobayashi w Toyocie GR010 z numerem 7. Wspólnie z Mike Conwayem i Jose Marią Lopezem zapewnił on japońskiemu producentowi już 40. zwycięstwo w WEC.
Na drugiej pozycji dojechała toyota z numerem 8 w składzie: Buemi, Hartley i Hirakawa. Podium zamknęli startujący z pole position Antonio Fuoco, Nicklas Nielsen i Miguel Molina za sterami Ferrari 499P.
Rywalizacja o czołowe pozycje była bardzo wymagająca. W równej walce z dwoma Ferrari stanął zespół Cadillac Racing w składzie Alex Lynn, Earl Bamber i Richard Westbrook.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na pozycjach 5. i 6. metę przekroczyły dwa porsche 963. Maszyna z numerem 5 (Makowiecki, Christensen, Cameron) dotarła na finisz 23,977 s przed wozem numer 6 (Vanthoor, Lotterer, Estre).
Na kolejnych pozycjach w klasie Hypercar dotarły kolejno: ferrari 499P numer 51, vanwall numer 4, dwa peugeoty 9X8 oraz glickenhaus numer 708.
LMP2 na 1000 mil Sebring 2023: świetne wyniki Polaków
Klasyfikacja generalna wyglądała jednak nieco inaczej ze względu na wysokie pozycje maszyn LMP2. Tutaj, za samochodami zespołu Porsche Penske Motorsport, uplasował się na 7. miejscu bolid Hertz Team Jota, za nim United Autosports i Prema Racing.
Bardzo cieszy wysoki wynik polskiego zespołu Inter Europol Competition. Polacy wyciągnęli dobre wnioski z prologu, w którym czasy plasowały Piekarzy w końcówce stawki. We właściwym starciu zespół w składzie Śmiechowski, Scherer, Costa podjął twardą walkę o wysokie pozycje.
Zaraz za Inter Europolem na metę dotarła maszyna Teamu WRT, która z kolei interesująca jest dla nas z uwagi na obecność za sterami Roberta Kubicy.
1000 mil Sebring 2023: Corvette triumfuje w GTE
W kategorii LM GTE AM zwycięstwo zapewniła sobie trójka Keating, Varrone, Catsburg za sterami Corvette C8.R. Na drugim miejscu Dempsey-Proton Racing z Riedem, Pederseneem i Andlauerem za sterami. Trzecie miejsce należało do Kessel Racing z numerem 57.
Z wielkim żalem obserwowałem finisz pań z Iron Dames. Ich 911 w drugiej połowie wyścigu straciło cały pas tylny. Różowa 911 była wcześniej przez znaczącą część wyścigu na prowadzeniu. Niestety pech tym razem stanął na drodze do zwycięstwa.
Wkrótce więcej z 1000 mil Sebring 2023
To jeszcze nie koniec relacji z Sebring na Autokult.pl. Ponieważ jestem na miejscu, już wkrótce pełna galeria zdjęć i szersze sprawozdanie z wyścigu z perspektywy widza.