100 autonomicznych samochodów Volvo ruszy na brytyjskie drogi

Na początku kwietnia pisaliśmy, że Volvo odda w ręce chińskich kierowców 100 samochodów autonomicznych, którymi będą oni mogli jeździć na co dzień. Taka niezwykła forma testów ma zostać wprowadzona przez szwedzki koncern także w Wielkiej Brytanii.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Na początku kwietnia pisaliśmy już, że Volvo planuje oddać w ręce chińskich kierowców 100 samochodów autonomicznych, które będą użytkowane i poddawane prawdziwym testom, w warunkach z goła odmiennych od laboratoryjnych, czy takich, które panują na torze. By rozpocząć badania niezbędne są nie tylko samochody i chętni kierowcy, ale także zainteresowanie ze strony konkretnych miast. Volvo potrzebuje odpowiednich pozwoleń i infrastruktury, by rozpocząć testy całej floty 100 autonomicznych lub półautonomicznych samochodów.

Jak się okazuje, Szwedzi nie mają zamiaru ograniczać się tylko do Chin. W ramach programu Drive Me London, już w 2017 roku na ulice trafi pewna, nieokreślona w tym momencie liczba półautonomicznych samochodów. Będą to pojazdy udostępnione przeciętnym użytkownikom. Dzięki temu Volvo będzie badać nie tylko sytuacje tworzone przez środowisko drogowe, ale także sprawdzi zachowanie samych kierowców i ich wrażenia z jazdy mocno zautomatyzowanym samochodem.

W 2018 roku flota jeżdżących po Wielkiej Brytanii pojazdów autonomicznych Volvo ma zostać rozszerzona. W sumie, docelowo, będzie się ona składać z setki samochodów. Tym samym stworzony zostanie największy program pojazdów autonomicznych w Zjednoczonym Królestwie.

Volvo podkreśla, że prowadzone badania pomogą szybciej rozwinąć rozwiązania techniczne niezbędne do autonomizacji pojazdów produkcyjnych. Szwedzi planują obniżyć liczbę wypadków o około 30 procent z użyciem samych automatycznych samochodów.

Przypomnijmy, że Volvo ma bardzo ambitny plan, by do 2020 roku oferować taką gamę pojazdów, w których nie będzie ginął ani odnosił poważniejszych obrażeń absolutnie nikt. Nowe maszyny ze Szwecji mają być najbezpieczniejszymi samochodami świata. Właściwie, to ten plan jest nie tyle ambitny, co z pozoru niemal niemożliwy. Żaden producent samochodów nie pozwoliłby sobie jednak na to, by wyssać z palca założenia, których nie jest w stanie zrealizować. Dlatego pozostaje kibicować Volvo w tworzeniu ultrabezpiecznych samochodów. Ambitnie postawiony cel w końcu będzie musiał zaowocować.

Samochody autonomiczne Volvo — zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł