WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

10 miliardów dolarów - ile Fiat zapłaci za Chryslera?

Ostatnie cztery lata są bardzo ważne dla koncernu z Turynu. Fiat zdecydował się zainwestować ogromne pieniądze w odkupienie Chryslera od amerykańskiego rządu i podmiotów, które przejęły jego udziały po ogłoszeniu bankructwa. Jak się jednak okazało, Włosi delikatnie przecenili swoje możliwości.

Fiat 500LFiat 500L
Bartosz Pokrzywiński

Ostatnie cztery lata są bardzo ważne dla koncernu z Turynu. Fiat zdecydował się zainwestować ogromne pieniądze w odkupienie Chryslera od amerykańskiego rządu i podmiotów, które przejęły jego udziały po ogłoszeniu bankructwa. Jak się jednak okazało, Włosi delikatnie przecenili swoje możliwości.

Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że ten sam kryzys ekonomiczny, który w 2008 i 2009 roku zawitał do Stanów Zjednoczonych, z opóźnieniem dotarł także do Europy. Niedługo po tym jak Fiat zaczął realizować pierwsze zadania postawione przez amerykański rząd w celu możliwości odkupienia udziałów Chryslera, sprzedaż włoskich aut zaczęła spadać.

Portfel koncernu bardzo się uszczuplił, a sam Sergio Marchionne żądał, by Unia Europejska pomogła producentom samochodów w trosce o ochronę miejsc pracy i konkurencyjności na europejskim rynku.

Obraz

Teraz przed Fiatem otworzyły się wrota do ostatniej transzy w postaci 41,5% udziałów Chryslera, których właścicielem jest United Auto Workers, czyli amerykański Związek Zawodowy Przemysłu Motoryzacyjnego.

Według ekspertów operacja ta będzie dużo droższa niż przewidziano. Włosi negocjują obecnie z kilkoma bankami warunki pożyczek, które pomogłoby im zebrać horrendalną kwotę 10 miliardów dolarów. Pieniądze te miałyby wystarczyć Fiatowi na wykupienie pozostałych udziałów Chryslera oraz spłatę zadłużenia koncernu z Detroit. Udziały UAW w Chryslerze wycenia się na około 3,5 miliarda dolarów. Ciekawe, ile razy Marchionne żałował tej decyzji.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik