Hyundai Genesis II - oficjalny debiut nowej limuzyny [aktualizacja]
Po zdjęciach szpiegowskich, fotografiach z prywatnych pokazów i oficjalnych wizualizacjach w końcu możemy obejrzeć model Hyundai Genesis w pełnej krasie. Samochód został pokazany w stolicy Korei Południowej, Seulu.
Druga generacja limuzyny została opracowana zgodnie z językiem stylistycznym Fluidic Sculpture 2.0 (Płynna rzeźba 2.0). Słupek C ma podkreślać "sportowego ducha" auta.
Nowy Genesis ma dużą, chromowaną atrapę chłodnicy i reflektory ksenonowe. Światła przeciwmgłowe, kierunkowskazy i tylne lampy zostały wykonane w technologii LED.
Genesis mierzy 4990 mm długości, 1890 mm szerokości (bez lusterek) i 1480 mm wysokości. Rozstawi osi to 3010 mm. Długość przedniego zwisu to 845, a tylnego 1135 mm. Karoseria jest o 40% bardziej odporna na skręcanie.
Pojemność bagażnika wynosi 493 l, a schowków kabinowych 26,9 l (poprawa o 3,7 l w stosunku do Genesisa pierwszej generacji). Przestrzeń nad głowami to 1045 mm z przodu i 970 mm z tyłu, na nogi 1160 mm i 890 mm (przód/tył), a na ramiona 1480 mm i 1450 mm (przód/tył).
Hyundai przyłożył się do wyciszenia wnętrza. Postarał się o zmniejszenie wibracji, głośności podczas przyspieszania i szumu wiatru. Było to możliwe m.in. dzięki zastosowaniu materiałów absorbujących dźwięk, cichszej pompy paliwa czy wygłuszeniu dyferencjału osi tylnej.
Samochód będzie dostępny z felgami o wielkości od 17 do 19 cali. Przednie i tylne zawieszenie jest wielowahaczowe. Hyundai Genesis może mieć napęd na tył lub wszystkie koła HTRAC z elektronicznym rozdziałem momentu obrotowego.
Napęd i zawieszenie mogą pracować w trybach Eco, Normal, Sport i Snow. W sytuacjach awaryjnych samochód sam zmienia ustawienia zawieszenia i ESC.
W gamie silnikowej znajdą się benzynowe motory z gamy GDI. Jednostka 3,0 V6 rozwija 257 KM i 303 Nm, 3,3 V6 - 282 KM i 347 Nm, a 3,8 V6 315 KM i 397 Nm. Topowym silnikiem będzie V8 o pojemności 5,0 l, mocy 425 KM i 519 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motory Hyundaia będą współpracowały z 8-biegową skrzynią automatyczną.
W wyposażeniu znajdą się m.in. zaawansowany system kontroli trakcji w zakrętach i asystent parkowania. Auto będzie też mieć układy kontrolujące i utrzymujące pojazd na danym pasie ruchu, system automatycznego przełączania świateł drogowych i tempomat z radarem wykorzystujący zarówno czujniki, jak i kamery.
Wentylacja limuzyny potrafi kontrolować stężenie dwutlenku węgla w kabinie. Funkcjami systemu multimedialnego można sterować przy użyciu 8-calowego wyświetlacza. Sam system jest zintegrowany z Siri Apple'a. Nawigacyjne punkty POI z bazy Google'a można wybierać głosowo. Do dyspozycji kierowcy i pasażerów są też Bluetooth i Wi-Fi. Kierowca może korzystać z wyświetlacza HUD.
Nowy Hyundai Genesis na początku będzie oferowany w Korei Południowej, Ameryce Północnej, Chinach i na Bliskim Wschodzie. Z czasem trafi na rynki Unii europejskiej i do Rosji.
[aktualizacja 3 grudnia]
Hyundai opublikował szereg filmów prezentujących model Genesis. Wprawdzie są one po koreańsku, ale i tak warto się z nimi zapoznać, aby przyjrzeć się np. działaniu poszczególnych podzespołów.
Konstrukcja:
Układ napędowy:
Napęd HTRAC i system kontroli trakcji w zakrętach:
Systemy elektroniczne:
HUD, systemy monitorujące otoczenie auta, pomagające w parkowaniu i elektroniczna klapa bagażnika:
Design:
Podsumowanie: