Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego

Ten artykuł ma 3 strony:

Który silnik wybrać w Nissanie Note?

Zasadniczo najlepszym wyborem jest benzyna 1.6. Ma nie tylko moc zapewniającą dobre osiągi, ale też jest najbardziej dopracowany. Zdarzają się co prawda usterki układu oczyszczania spalin (EGR), przepustnicy (zanieczyszczenie), drobne wycieki oleju czy nieprawidłowości w sterowaniu silnikiem, ale nie są to rzeczy, z którymi trudno sobie poradzić. Ma tylko jeden problem – jego głowica nie przepada za instalacjami gazowymi.

Za napęd rozrządu w obu benzynowych jednostkach odpowiada łańcuch. Nie jest wadliwy, ale w egzemplarzach z większym przebiegiem warto kontrolować jego napięcie czy choć wsłuchać się w pracę. Nawet jeżeli się rozciągnie, nie pociągnie to za sobą żadnych konsekwencji. Niestety komplet części kosztuje około 1500 zł.

Nieco tańszy jest zestaw do motoru 1.4 – około 800–1000 zł. Tu przypadki rozciągnięcia też się zdarzają, ale to nie jest największym problemem. Silnik spala niewiele mniej paliwa, a oferuje wyraźnie gorszą dynamikę. Brak mocy odczujemy głównie w trasie. Jest też bardziej kłopotliwy. Wycieki oleju są niemal pewne. Zdarzają się awarie cewek, przepustnic i czujników.

Małe silniki Diesla bez koła dwumasowego — najlepsze propozycje [cz.1]

Jeżeli jeździcie na krótkich dystansach i pomimo odstraszająco wysokich kosztów napraw, potrzebujecie używanego auta z silnikiem Diesla, jest dla was…

Najbardziej ryzykowne silniki to diesle 1.5 dCi. Wersja 68 KM ma jedną zaletę – to niezwykle prosta konstrukcja bez koła dwumasowego z tanim w naprawie osprzętem. Nieco droższe w naprawach będą odmiany 86, 90 KM i 103 KM. Szczególnie kosztowne naprawy dotyczą właśnie dwumasy. Za komplet ze sprzęgłem i robocizną zapłacicie nawet 2500 zł. Niestety są też obarczone poważną wadą konstrukcyjną, polegającą na przedwczesnym zużyciu panewek wału korbowego. Jednak spokojnie.

Panewki można wymienić zanim zatrze się wał, najlepiej zrobić to profilaktycznie po zakupie auta. Zabieg taki kosztuje 1000–1500 zł. Co więcej, najsłabsze silniki rzadziej mają problem z tym obszarem. Jedynym środkiem zapobiegawczym jest regularna wymiana oleju co 10 tys. km. Stosując się do tego zalecenia przy okazji przedłużycie trwałość turbosprężarki.

Zobacz również: Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant

Co się psuje w Nissanie Note?

Silniki nie są największym zmartwieniem właścicieli Nissana Note’a. Jest to samochód bardzo podobny do francuzów – stosunkowo awaryjny, ale psują się głównie drobiazgi. Ogólnie jednak trwałość auta jest wysoka. Rzadko też zdarza się, by odmówiło posłuszeństwa w trasie.

Układ jezdny dzięki prostej konstrukcji można tanio naprawić, ale trzeba to robić dość często. Szybko wybijają się tuleje zawieszenia, zwłaszcza przedniego. Nie tylko wahacze, łączniki i gumy stabilizatorów, ale nawet tuleje mocujące ramę pomocniczą. Z tyłu jest zdecydowanie lepiej – najczęściej współpracy odmawiają elementy amortyzatorów.

Układ kierowniczy nie jest zbyt trwały. Poza końcówkami drążków szybko zużywa się sama przekładnia. Początkowo wymieniano ją na gwarancji, ponieważ stukała i miała luzy. Podobnie było z mocowaniem ramy pomocniczej.

Niestety trudno mieć dobre zdanie na temat jakości wykonania auta. Nie powinno was zdziwić, gdy nagle pęknie przednia szyba lub woda zacznie przeciekać do kabiny – przez przednią szybę lub tylną klapę. Stukanie podwozia to nie zawsze układ jezdny – często luzuje się tłumik. Rdza występuje na klapie bagażnika, która nie zawsze się otworzy przez awarię wiązki elektrycznej, a także na drzwiach i progach oraz na wydechu. Wycie podczas jazdy wiąże się z zużyciem łożysk kół.

Brzmi przerażająco? Spokojnie. Auto wbrew pozorom niezmiernie rzadko trzeba holować do mechanika, ale warto mieć w tej branży znajomego, którego będziecie odwiedzać nawet kilka razy w roku.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.1]

Popularne w tym tygodniu:

Kobiety kupują rodzinne samochody