Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego

Japończyk, który jest bardziej europejski niż to sugeruje marka. Choć sporo brakuje mu do ideału, to ma też swoje zalety. Niestety jego problemem jest bardzo mocna konkurencja. Czy Nissan Note to auto godne polecenia?

Ten artykuł ma 3 strony:

Charakterystyka i budowa

Nissan Note został zaprezentowany w 2006 roku, w czasie gdy Honda przygotowywała drugą generację cenionego modelu Jazz. Wspominamy o tym nieprzypadkowo, ponieważ są to konkurencyjne auta. 10 lat temu segment mikrovanów był dość popularny. Ich największą zaletą jest duża ilość miejsca przy stosunkowo niskiej cenie zakupu.

Nissan Note pierwszej generacji ma długość niespełna 4,1 metra, czyli jakieś 10 cm mniej od tradycyjnego, kompaktowego hatchbacka. Jednak długi rozstaw osi 2600 mm oraz krótka maska tworzą nadwozie, w którym zmieszczą się cztery dorosłe osoby i będą miały jeszcze sporo przestrzeni na nogi i głowę.

Wnętrze przedliftowego Nissana Note

W rzeczywistości Nissan Note nie jest samochodem japońskim. Technicznie ma więcej wspólnego z francuzami. Płyta podłogowa została zapożyczona z Renault Grand Modus. Zawieszenie o bardzo prostej konstrukcji – MacPherson z przodu plus belka skrętna z tyłu – ma za zadanie oferować przyzwoity komfort i bezpieczną jazdę. Z tego wywiązuje się poprawnie.

Wracając do japońskości auta. Note’a produkowano w angielskiej fabryce w Sunderland, podobnie jak jego następcę. Praktycznie wszystkie części do produkcji dostarczano z Europy. Równie „japońskie” są diesle, które w rzeczywistości pochodzą od Renault. Z dalekiej Azji przywożono wyłącznie silniki benzynowe.

Lifting miał miejsce w 2009 roku. Z lewej auto przed zmianami, z prawej po.

Pomijając rzeczywiste pochodzenie auta, zasługuje ono na uwagę. Jest przyzwoicie wykonane, choć trzeba pamiętać, że jego rynkowo-cenowe pozycjonowanie to segment B. Materiały oraz ich jakość montażu odpowiadają standardom Nissana Micry.

Kabinę wyposażono w kilka praktycznych rozwiązań. Jest to przesuwana w zakresie 16 cm kanapa tylna, 10-litrowy schowek pod siedziskiem fotela pasażera czy też stoliki dla osób siedzących z tyłu. Jest też bagażnik o pojemności 280–437 litrów z podwójną podłogą. Jego wielkość reguluje się ustawieniem kanapy. Warto tylko pamiętać o tym, że bazowa wersja Visia nie miała wszystkiego. Auto uzyskało w testach zderzeniowych cztery gwiazdki co jest dobrym wynikiem jak na segment i rocznik.

Zobacz również: Dźwięk silnika Nissana Juke'a Nismo RS

Silniki Nissana Note

Auto mogło mieć jeden z trzech silników do wyboru. Benzynowe jednostki 1.4 i 1.6 jak już wspomnieliśmy pochodzą z Japonii. Nie należy ich mylić z silnikami Renault, które mają podobne parametry. Mniejszy rozwija moc 88 KM, natomiast większy 110 KM.

Silniki benzynowe są w miarę oszczędne. 6,5–7,0 l/100 km to spalanie 1.4, natomiast 1.6 potrzebuje około litra więcej. Jest jedna przewaga jaką ma jednostka 1.4 nad 1.6 – lepsza współpraca z instalacjami gazowymi.

Diesle 1.5 dCi Renault rozwijają 68, 86, 90 lub 103 KM. To konstrukcje francuskie, ale z japońskim osprzętem. Są wyjątkowo oszczędne – w trasie można zejść ze spalaniem nawet poniżej 5 l/100 km, a normą jest średnie zużycie 5–6 l/100 km.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.1]

Popularne w tym tygodniu:

Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbezpieczniejsze używane samochody 2017 roku według IIHS Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Ile naprawdę palą benzynowe samochody hybrydowe? DEKRA 2017: samochody w dobrym stanie z przebiegiem 100-150 tys. km