Inne akcenty – Senner S5 (2012)
Już po raz drugi Senner Tuning zabrał się do przerabiania Audi S5 po liftingu. I tym razem Niemcy podciągnęli silnik do 377 KM. Różnice w stosunku do pierwszej wersji wozu to felgi Varianza oraz wnętrze.
21.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:48
Już po raz drugi Senner Tuning zabrał się do przerabiania Audi S5 po liftingu. I tym razem Niemcy podciągnęli silnik do 377 KM. Różnice w stosunku do pierwszej wersji wozu to felgi Varianza oraz wnętrze.
Po raz kolejny technicy Sennera wybrali lub otrzymali od klienta auto z białym nadwoziem. Poprzednik po modyfikacjach miał czarne i srebrne akcenty, natomiast nowy samochód został ozdobiony czerwonymi i wiśniowymi detalami. Do takich elementów należą oprawki zewnętrznych lusterek, listwa pod przednim zderzakiem, częściowo pomalowane na ten drugi kolor listwy przy progach i osłona rur wydechowych z tyłu. Każda z tych części zrobiona jest z włókna węglowego.
Wiśniowe są także felgi Varianza T1S. Są to obręcze o średnicy 20” i szerokości 9,0” z przodu oraz 10,5” z tyłu. Za kontakt z asfaltem odpowiadają opony 245/30 R 20 (przód) i 295/25 R 20 (tył).
Wnętrze Audi jest zdominowane przez czerń i czerwień. Takie kolory mają skóry, których użyto do obicia przednich foteli, tylnej kanapy oraz boczków drzwi. Nie zabrakło też wstawek z kompozytu węglowego – są na desce rozdzielczej, tunelu środkowym, spłaszczonej od spodu kierownicy i drzwiach.
Dowiedz się więcej o Audi A5:
Po stronie zmian mechanicznych jest sportowe regulowane zawieszenie KW, sportowy układ wydechowy i filtry powietrza, a także inny sterownik jednostki napędowej. Dzięki elementom ingerującym w osiągi silnika jest on w stanie wykrzesać z siebie teraz 377 KM mocy maksymalnej. To o 44 KM więcej niż miał seryjny. Moment obrotowy wzrósł z 440 Nm do równych 500 Nm. Wszystko to z 3-litrowej maszyny V6 ze sprężarką mechaniczną.
Niestety Senner nie podaje prędkości maksymalnej oraz czasu rozpędzania do 100 km/h w przerobionym wozie. W fabrycznym aucie prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a czas przyspieszania do setki wynosi 4,90 s.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V6
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 377 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 125,88 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 9,0 x 20” Varianza T1S
- Koła tylne: 10,5 x 20” Varianza T1S
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 295/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1750 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,64 kg/KM (seryjny – 5,26 kg/KM)
- Długość: 4640 mm
- Szerokość: 1854 mm
- Rozstaw osi: 2751 mm
Źródło: autoblog