Mocniejszy bliźniak – Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage III (2012)

Ponad rok temu pisałem o pakiecie Wheelsandmore podkręcającym silnik CLS-a do 580 KM. Ostatnio tuner z Niemiec przygotował zestaw windujący moc jednostki napędowej dużo wyżej. Wynosi ona…

Mocniejszy bliźniak – Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage III (2012)
Olgierd Lachowski

19.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:48

… 700 KM, a jej osiągnięcie było możliwe dzięki zainstalowaniu pakietu tuningowego numer trzy. Do jego składników zalicza się kontroler silnika z nowym oprogramowaniem zwiększającym ciśnienie doładowania turbosprężarek, układ wydechowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych oraz sportowe filtry powietrza.

Obraz

Przyglądając się bardziej szczegółowo wydechowi dowiemy się, że został on też zaopatrzony w specjalne zawory, które pozwalają zmieniać dźwięk wydobywający się z czterech rur w zależności od tego, jak gwałtownie kierowca naciska pedał gazu.

Wspomniane 700 KM wydobywa się z 5,5-litrowej V-ósemki (model M 157). Motor ma dwie turbosprężarki ustawione równolegle względem siebie. Mercedes zastosował też bezpośredni wtrysk paliwa. Wcześniej agregat nie był specjalnie wysilony, bo mimo dużej mocy (525 KM), z litra produkowane było trochę ponad 96 KM. Teraz objętościowy wskaźnik mocy przekracza znacznie 100 KM/l.

Obraz

Mimo że maksymalny moment obrotowy wzrósł aż do 1100 Nm (z pierwotnych 700 Nm), nie trzeba było go elektronicznie ograniczać. Nawet z tak dużą ilością niutonometrów 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów AMG SpeedShift 7G-Tronic radzi sobie bez większego problemu.

Dowiedz się więcej o Mercedesie CLS:

Części tuningowe wraz z montażem kosztują 12 500 euro, a w zamian właściciel otrzymuje wóz, który rozpędza się do 320 km/h – o ile taką prędkość są w stanie znieść opony. W tym Mercedesie Wheelsandmore założyło opony Continental Sport Contact 5P o rozmiarze 255/30 R 20 z przodu i 305/25 R 20 z tyłu. Gumy wciśnięto na trzyczęściowe felgi 6Sporz[sup]2[/sup] o szerokości 10,0” (przód) i 12,0” (tył). Komplet kosztuje 9850 euro.

Obraz

Z kolejne 1698 euro niemiecki sedan został uzbrojony w moduł zmieniający nastawy pneumatycznego zawieszenia. Dzięki temu komputerowi podwozie można obniżać od 10 do 60 mm w stosunku do samochodu fabrycznego. W tym Mercedesie mechanicy obniżyli zawieszenie o 30 mm.

Konkurencja

[MKB CLS 63 AMG P 640 640 KM, pow. 340 km/h]

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 700 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 128,18 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1100 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic MCT
  • Typ napęd: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 12,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Continental
  • Opony tylne: 305/25 R 20 Continental

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1870 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,67 kg/KM (seryjny – 3,56 kg/KM)
  • Długość: 4940 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Wysokość: 1385 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 320 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/19]

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)