Mercedes G 65 AMG – horrendalnie wysoka cena!

Mercedes G 63 AMG

W ten spokojny czwartkowy wieczór postanowiłem odwiedzić stronę Mercedesa, który w ostatnim czasie usprawnił swój konfigurator modelowy. W zakładce prezentującej modele ze stajni AMG znalazłem nowe G 63 oraz G 65, czyli muskularne, kwadratowe SUV-y. Ceny najmocniejszej wersji absolutnie zwaliły mnie z nóg.

Mercedesowi wielokrotnie zarzucano to, że zbyt wysoko się ceni. Faktycznie, w porównaniu z BMW auta ze Stuttgartu są wyraźnie droższe. W Ingolstadt wprawdzie wcale nie jest lepiej i bardzo długo myślałem, że nikt nie przebije 612 400 zł, które trzeba zapłacić za Audi Q7 V12 TDI.

Mercedes-Benz Viano 3,0 V6 CDI Avantgarde 125 Edition – limuzyna inaczej [test autokult.pl]

Jakiś czas temu Mercedes ogłosił, że G 55 to już przeszłość i teraz model ten będzie dostępny jako G 63 – także z silnikiem V8. Jednostka o pojemności 5,5 l wspomagana przez dwie turbosprężarki produkuje 544 KM i 760 Nm momentu obrotowego. Mocniejszy od poprzednika, kwadratowy SUV ważący 2550 kg przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej ograniczonej do 210 km/h.

Mercedes G 63 AMG

Mercedes G 63 AMG

Rewelacja. Za to auto Mercedes życzy sobie 655 000 zł. To o 135 500 zł więcej od ML 63 AMG oraz o 34 000 zł więcej od GL 63 AMG. Kwadratowe nadwozie zobowiązuje, wiadomo. To jednak nie wszystko. Wcześniej wspominałem o G 65 AMG, pod maską którego nie pracuje jednostka V8, ale V12!

Tutaj pod prawą nogą kierowcy jest już 6 l pojemności o mocy maksymalnej 612 KM i aż 1000 Nm momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h w 5,3 s i prędkość maksymalna 230 km/h. Niewiele lepsze osiągi, jednak jak wiadomo, podobnie jest z S Klasą czy CL-em.

Super-SUV-y w pełnej krasie, czyli motoryzacyjne all in one

Ile trzeba zapłacić za G 65 AMG? 1 255 000 zł, czyli prawie dwa razy tyle ile za G 63 AMG. Absolutnie kuriozalna cena, która jest tak wysoka wyłącznie dlatego, że mogła taka być. Aż strach pomyśleć, ile aut można by kupić za różnicę pomiędzy G 63 a G 65 AMG. Czy to nie lekka przesada?

Mercedes G 63 AMG

Mercedes G 63 AMG

Regulamin komentowania

  • E46

    są ludzie bogaci… oraz ludzie bogatsi dla których właśnie są tego typu ceny, proste.. oraz głupie, ale tak niestety jest. 

  • Sgdhbsd

     a jakie wyniki ma ten staroć w testach zderzeniowych? może 2 gwiazdki :) stara konstrukcja to stara konstrukcja… nic tego nie zmieni

    ani w terenie pewnie nie pojedzie i za tą cenę można mieć coś normalnego i nie tak archaicznego…

    • Ktos

       cena cena ale takich bzdur dawno nie czytałem , dowiedz sie troche wiecej a potem pisz takie bzdety

    • Ktos

       cena cena ale takich bzdur dawno nie czytałem , dowiedz sie troche wiecej a potem pisz takie bzdety

    • Caro

      Do terenu to się nie nadają SUV’y, one są jak kulturyści, z zewnątrz napompowane, a jak przychodzi co do czego to wymiękają, za to Mercedes G to jedna z najlepszych terenówek na świecie i to jest fakt, a co do konstrukcji to klasa G jest ciągle rozwijana i zawiera w sobie najnowszą technikę mercedesa, tylko wygląd zewnętrzny się nie zmienia, coś jak w porsche 911.

    • Anonim

      Ile by gwiazdek w tych testach euro ncap nie miał, to ja w razie wypadku wolałbym być w takiej 2,5 tonowej terenówce zbudowanej na ramie niż w jakimś 5cio gwiazdkowym miejskim wozidełku typu 500 czy polo. 

      Jeszcze co do wysokich cen mercedesa – wydaje mi się to przesadą, owszem mają parę modeli zdecydowanie droższych od konkurencji (SL, G, C amg Black), ale ogólnie to ceny u wszystkich producentów są bardzo zbliżone za podobne auta, Dla równowagi – bmw ma na przykład chore ceny na 6 GC w porównaniu do np. A7/S7 czy CLS.

  • Anonim

    Tyle kasy za auto z konstrukcją z lat 70 i silnikiem z CL-a AMG ?

  • DanielAquarius

    Ktoś tam chyba upadł na głowę i jeszcze go prądem popieścili. Do setki lepiej aż AŻ!  o 0.1 sekundy lepiej i taka cena… .
    Chyba musiała być niezła popijawa przy ustalaniu cennika.

    • Anonim

      Bo to tak czy tak model dla ruskich oligarchów i arabskich szejków, taka cena jeszcze tylko ich zachęca do zakupu, bo bardziej szpanersko. Dla tych którzy mają równie źle w głowie, ale są europejczykami jest właśnie G63. ;)

      • DanielAquarius

        Ewentualnie poprosić Brabusa o pomoc:)

    • gosc

      Nie wiedziałem że samochody przyspieszają tylko do 100km/h…

  • dariuszstopa

    przeciez g klassa to terenowka a nie suv, dodatkowo ceniona za wlasciwosci terenowe, wiadomo ze nie tak popularna jak land cruiser czy patrol ale to ze wzgledu na cene… wrzucanie tak kultowego auta to rodziny suvow jest dla mnie obraza dla takiego auta.

    • Xor

       oświadczam, że auto się obraziło :P

  • ZWD

     To już lepiej kupić G63AMG i oddac do Brabusa żeby przeszczepili V12tkę ;)

    • Mclaren_1996

      Raczej wątpie Brabus wyjdzie dużo drożej od g65 amg

  • Gosc

    DLA NIEDOUCZONYCH:

    To nie jest konstrukcja z lat 70, tylko nowoczesne auto, ktore z zewnatrz wyglada podobnie do tego z lat 70.

  • Anonim

    Polecam test EVO dla przekonania jak bezsensowny jest G63 AMG… a G65 już nie potrzeba testować :) kolejny wóz pokroju “dużo mam, ale nic nie mogę”…

  • qratox

    kocham te auto i kocham to, że mercedes nigdy nie chce go zmienić, to jest właśnie kwintesencja motoryzacji, coś co jest piękne pozostaje piękne wiecznie

    • Anonim

      w dieslu jeszcze tak, ale nie ze sportowym silnikiem

  • DragonGT5

    AKCYZA

  • Anonim

    Więcej niż za S65 i CL65 AMG? Paranoja, spodziewałem się miliona, ale tyle to już gruba przesada.

  • Anonim

    Tu się kupuje status, a nie samochód, taka jest prawda. A co do testów zderzeniowych: myślę, że z tym nie powinno być problemów, najważniejszym systemem bezpieczeństwa w tym samochodzie jest prawo zachowania pędu :)

  • Lk1

    Za tą cenę można kupić Brabusa

  • xxx

    biorę G63 a reszta idzie na wachę :D

  • Wzdan

    1255000 zł hehehehe… Kwintesencja idiotycznej, przepłaconej, niemieckiej motoryzacji.
    Tyle kasy za… terenówkę, o mocy 612 KM.
    Może kolejny model będzie miał 900 KM i kosztował 2000000 zł…

    • antysuv

      niemieckie ogólnie zawsze za drogie :P
      japonski czy amerykanski odpowiednik o podobnych osiagach mozesz miec za 1/3-1/5 ceny tego niemieckiego :Dniemcy to potrafią z ciebie cisnąć dodatkowy milion za 0,1s lepszy czas do setki czy 2000 euro za napis “AMG” na obrotomierzu :D:D

    • antysuv

      niemieckie ogólnie zawsze za drogie :P
      japonski czy amerykanski odpowiednik o podobnych osiagach mozesz miec za 1/3-1/5 ceny tego niemieckiego :Dniemcy to potrafią z ciebie cisnąć dodatkowy milion za 0,1s lepszy czas do setki czy 2000 euro za napis “AMG” na obrotomierzu :D:D

  • Dedo

    robienie z terenówki samochodu sportowego? Jaki sens? Chce terenówkę to kupuję terenówkę, chcę sportowe to kupuję sportowe…

  • Oman

    Hehe, Bartosz znowu chciał zaszaleć i choć przez moment poczuć sie właścicielem exstra drogiego i wypasionego auta. Szkoda, ze w tym konfiguratorze nie ma opcji zaplac :P zal

  • Wyznawca Defa XD

    Za G 63 AMG mam 4 Defendery, a za G 65 AMG 9 Defenderów. Pomimo tego, że tych samochodów nie da się już do siebie porównać, to i tak w terenie Def zostawi Gelende na pierwszym trawersie. Nie pomoże tu jednostka V8, czy nawet V12, chodzi o jak najlepsze wykorzystanie dostępnej mocy w praktyce, a nie na papierze. W końcu defender ma 122 KM. XD

  • http://www.iparts.pl/ iParts

    zobaczymy jak przy takich cenach będą wyglądać wyniki sprzedaży

  • Kondi

    Właśnie takiej ceny się tu spodziewałem. Zapytacie pewnie dlaczego… Otóż przy modelach 63 AMG oraz 65 AMG niezależnie od modelu czy to S-ka czy CL czy SL, to różnica w cenie jest mniej-wiecej taka, że 2×63 AMG = 65 AMG. Prosta matematyka;) A, że podstawowa w sumie goła G-klasa kosztuje chyba wiecej jak s-ka to nic dziwnego, że sztandarowa wersja jest też droższa. S-klasa 65 AMG kosztuje chyba 1 100 000 zł o ile mnie pamieć nie myli. A co ciekawsze te auta dalej bedą się sprzedawać. Jak kogoś stać to kupi, a jak kogoś nie stać to bedzie twierdzić po co wydawać takie pieniądze… Pozdrawiam

  • Łukasz B

    Hehe, to proste. Silnik V12 i w dodatku w wielkim SUVie (bo dziś G klasa to już SUV), w dobie rozpowszechniania ekologii? Dlatego też Merc dał taką cenę, żeby taki samochód był w ofercie, a jednocześnie nie było ich zbyt dużo żeby mogła sobie pozwolić na niego tylko garstka ludzi. Tak aby sprzedaż “nieeko” wozu nie przekroczyła danego pułapu, bo wiadomo zasrani ekolodzy sie dopierdzielą.
    Przynajmniej ja tak widze politykę Mercedesa. Może to i dobrze, bo G 65 AMG będzie rodzynkiem na drogach, czego już niestety nie można powiedzieć np. o Porsche Cayenne.

    • Filip

       SUV? G klasa nie jest SUV-em, jest nim ML i GL oraz GLK, a G to prawdziwa terenówka z tradycją, w pewnych kręgach jest to samochód wręcz kultowy i nazywanie go SUV-em obraża właścicieli oraz poniekąd samego Mercedesa, który produkuje Gelendę już od wielu lat, i mimo upływu tych lat od premiery pierwowzoru, unowocześniania konstrkucji, zwiększania mocy i dodawania elektronicznych bajerów nadal uważam ten samochód za prawdziwą terenówkę, która bez problemu poradzi sobie w terenie. Gdyby było mnie stać to bez chwili wahania kupiłbym nowego G65 AMG do jazdy na codzien, oraz G300D z początku lat 90-tych, zrobił z niego dobrą zabawkę do zabawy w terenie i czerpał przyjemność z jazdy. Uważam je za niesamowicie piękne samochody z charakterem, niesamowitą prezencją i ponadczasową linią, która bez większych zmian nadal może się podobać. Chciałbym kiedyś przeżyć wspaniałą i pełną przygód wyprawę właśnie w klasie G. IMO to jest właśnie w nich wspaniałe, że wyglądają prawie tak samo jak 30 lat temu, cieszy mnie fakt istnienia takich samochodów, natomiast tak jak napisałem wcześniej, klasyfikowanie ich jako SUV-ów aż razi w oczy, uwzględniając jednak fakt, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie jeździł w ciężkim terenie samochodem wartym ponad 1,2 mln zupełnie mnie nie dziwi i myślę że to właśnie cena sprawia, że Gelenda postrzegana jest jako luksusowa bulwarówka, która podkreśla status i majętność jej właściciela. Wcześniej ktoś słusznie zauważył, że każdy model 65 AMG jest około dwukrotnie droższy niż 63 AMG, moim zdaniem wynika to z tego, że produkcja V12 biturbo jest dużo droższa od V8 biturbo, oraz posiadanie potwora z V12 pod maską jest dużo bardziej prestiżowe niż “pospolitego” wśród mocnych samochodów V8. Czy jest sens montowania go do klasy G? Nie wiem, aczkolwiek chętnie skusiłbym się na kupno tego samochodu gdyby tylko sytuacja finansowa pozwoliła mi go posiadać.

    • Mclaren_1996

      Jeb*ć ekologie. W arabii benzyna jest tańsza od wody to ich stać na tankowanie takiego potwora.

  • Rajkonkret

    nie wiem czemu się dziwic….. najdroższe amg u mercedesa zwykle kosztowały lekko ponad 1 mln zł.. czy 5 czy 10 lat temu….

  • Lukasz_mak1990

    Nalezy zwrócić jednka uwagę że podobna sytuacja jest w przypadku SL’a  /SL 63 AMG – 749 000 tyś.  SL 65 AMG – 1 122 000,-  /to tez “lekka” przesada…

  • TychoDebrache

    Spinacie się wszyscy o tą cenę, a i tak pewnie nigdy go nie kupicie, bo nie macie na pewno tyle pieniędzy teraz na samochód, a jak już będziecie mieli to będą inne samochody.
    Kto ma ten kupi i tyle!

  • Dari1

    Wydajesz 600tys. za G63, a jakiś nastolatek z gimnazjum Tobie może wyjechać, ze to jeszcze nie jest najlepsza fura, bo jest G65. Takie rzeczy, to tylko w … Mercedesie

  • BIGGER

    ZA TAKA KASE KUPIŁBYM( JESLI MOWA O MERCEDESACH) ML-A AMG I CLS-A AMG CHORA CENA NAPRAWDE… TYLE ZE TO AUTO TO JUZ LEGENDA STATUS PRESTIZ SZEJKOWIE NA PEWNO GO KUPIA INACZEJ MERCEDES BY TEJ WERSJI NIE PROJEKTOWAL I NA RYNEK NIE WYPUSZCZAŁ..